آریا جوان

آخرين مطالب

طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین اجرا می‌شود فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - با تصویب ستاد مقابله با کرونا، طرح پیشنهادی وزارت بهداشت با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا (8 فروردین) اجرا می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور، اعلام کرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که وزارت بهداشت به ستاد مقابله با کرونا ارائه کرده بود، با حضور تمام 25 دستگاه‌ اجرایی مرتبط تصویب شد. وی تصریح کرد: اساس این طرح مبتنی‌بر مشارکت و همکاری مردم است و طبق آن، مراکز پرتجمع و متراکم در شهرها ازجمله بوستان‌ها و پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در کل کشور تعطیل خواهند بود. همچنین همه‌ی فروشگاه‌های تأمین‌کننده‌ی کالاها و مایحتاج عمومی مردم شبانه‌روز فعال خواهند بو د. مقاله‌های مرتبط:
ویروس کرونا و دوری‌‌گزینی اجتماعی؛ چگونه به زندگی عادی خود در جامعه ادامه دهیم؟ ناقلان پنهان؛ عامل انتشار وسیع ویروس کرونا در سطح جهان
جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌زودی ابلاغ می‌شود. علی ربیعی، سخن‌گوی دولت، درباره‌ی این طرح می‌گوید: امروز با دستور رئیس‌جمهوری، دولت و اداره‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد خاص و حساس تا 15 فروردین تعطیل اعلام می‌شود که فهرست آن را وزارت بهداشت ارائه کرده است و با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد. ربیعی یادآور شد با تصمیمات گرفته‌شده در ستاد، کمترین میزان کارکنان در اداره‌ها حضور خواهند داشت و برخی از آن‌ها نیز به‌شکل دورکاری است و بدین‌ترتیب، اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه آسیب نخواهد دید. به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، ایران توانسته موج اول بیماری را کنترل کند و بر آن مسلط شود و در برخی از شهرها، ورودی و خروجی بیماران به تعادل رسیده است. وی می‌گوید تخت‌های خالی هم داریم و این نشان می‌دهد موج اول این بیماری را کنترل کرده‌ایم. بااین‌حال، ممکن است با بازگشت مسافران نوروزی، موج دوم بیماری کووید 19 را در کشور شاهد باشیم. طبق اعلام علی حیدری‌نجات ، سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، از ابتدای اجرای طرح غربالگری از میان حدودا 11 میلیون نفر تاکنون 8 هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری 13 استان شناسایی شده‌اند. دکتر زالی ، فرمانده‌ی عملیات مدیریت کرونا در تهران، نیز می‌گوید بیشترین مسافرانی که در این ایام در کشور جابه‌جا شدند، از استان تهران بودند و مقاصد سفر آن‌ها به همه‌ی استان‌ها اعم از آلوده یا غیرآلوده بوده است. درحالی‌که قرار بود این سخت‌گیری از 24 اسفند برای ترددها اجرا شود، درنهایت با ابلاغ رئیس‌جمهور، از فردا سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع خواهد بود. سخن‌گوی دولت می‌گوید آیین‌نامه‌ی اینکه چه کسانی برای چه کارهایی می‌توانند از شهرهایشان خارج شوند، در وزارت کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد. به‌گفته‌ی وی، آمار نشان می‌دهد در جایی که سفر انجام شده، موج جدیدی از بیماری اتفاق افتاده است. مقاله‌های مرتبط:
کاهش بی‌سابقه‌ی بهای بلیت قطار و هواپیما در ایام شیوع کرونا رئیس‌جمهور: غربالگری مسافران نوروزی ازطریق تماس تلفنی انجام می‌شود
ربیعی می‌گوید توصیه می‌کنیم مسافران بازگشت خود را طوری تنظیم کنند که به روزهای آخر نرسد و این موضوع موجب تجمع نشود. او اعتقاد دارد این تصمیم سخت‌گیرانه و ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند؛ اما دولت ناچار است برای سلامت مردم و حفظ جان آن‌ها تصمیمات سخت‌گیرانه بگیرد و قوه‌ی قضاییه تخلف از این دستور را بررسی می‌کند و جرایم خاص تخلف را مدنظر قرار می‌دهد و نیروی انتظامی هم دراین‌زمینه پیشگیری و اقدام خواهد کرد. در‌عین‌حال، ربیعی تأکید می‌کند: مسافران خروجی به‌سمت تهران دیگر نباید شهر‌به‌شهر مسیرها را طی کنند. این تصمیمی است که قطعا باید اجرا شود و باید از بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها عبور کنند. د ر خروجی شهرها، مسافران کنترل می‌شوند و با ایجاد آمادگی وزارت بهداشت و هلال‌احمر، به مسافران باید برگه‌های سلامت داده شود تا در مسیر بازگشت بتوانند حرکت کنند. به‌گفته‌ی رئیس پلیس راه راهور ناجا، مدت اجرای محدودیت‌های تردد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا 21 فروردین 99 است و در صورت تمدید اعلام می‌شود. از دیگر تصمیمات دولت، تعطیلی مراکز تفریحی بود. ربیعی گفت: در جلسه‌ی امروز ستاد گزارش شد تجمع‌ها و حضورها در پارک‌ها وجود دارد و عده‌ای روال عادی دوردور خود را می‌کنند که حتما تصمیمات سخت‌گیرانه دراین‌زمینه اتخاذ خواهد شد و امسال به‌طورقطع سیزده بدر سال‌ قبل را نخواهیم داشت و تجمع در تمام مراکز ممنوع است و از آن جلوگیری خواهد شد. اگر به همین شکل ترددهای غیرضروری در سطح شهر انجام شود، حتما تصمیمات سختگیرانه و جدی‌تری اتخاذ خواهیم کرد. سخن‌گوی دولت درباره‌ی غربالگری مسافران گفت با تمهیدات وزارت ارتباطات، حرکت این افراد شناسایی می‌شود که به کجاها می‌روند. همچنین، امروز ابلاغ شد افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا اعمال قانون و قرنطینه خواهند شد. درصورت شدیدنبودن بیماری آن‌ها این قرنطینه در منزل یا نقاهتگاه‌های وزارت بهداشت و درمان خواهد بود که باید 15 روز خود را به‌صورت قرنطینه سپری کنند. غلام‌حسین محمدی ، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، هم در حساب توییتری خود از تعطیلی تمام بوستان‌ها ی شهر تهران خبر داد. وی نوشت: در‌های ورود و پارکینگ کلیه‌ی بوستان‌های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت ⁧‫شهرداری‬⁩ با همکاری شهروندان تاحدممکن از ورود ممانعت می‌کنند. وی همچنین با بیان اینکه تعداد مسافران مترو به یک هجدهم زمان طبیعی کاهش یافته است، از تعطیلی مترو هشتگرد و کاهش ساعت خدمت‌رسانی در تهران خبر داد. باتوجه به مصوبات ستاد مبارزه با #کرونا و تأکید شورای شهر تهران، تعداد سرویسهای #مترو به یک سوم کاهش یافت؛ و سرویس مترو کرج هر ساعت یک بار انجام می‌شود. مترو هشتگرد تعطیل شد.
— غلامحسین محمدی🇮🇷 (@G_H_Mohammadi) March 27, 2020 سخن‌گوی وزارت بهداشت می‌گوید مردم حتما برای حفظ سلامتی خود و خانواده و اطرافیانشان به سامانه‌ی salamat.gov.ir مراجعه کنند. به‌روزرسانی 8 فروردین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره یک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: در ادامه‌ی اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه‌ی دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به‌صورت 24 ساعته و مستمر برای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور صورت گرفت، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره‌ی انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد. در زمان اجرای این طرح؛ 1- صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه‌ی شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد. 2- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه‌ی ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد. 3- مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است. 4- پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود. 5- اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه‌بندی سه‌گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که براساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آن‌ها می‌تواند مجاز باشد، جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می‌کنند.

آریا جوان

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/336885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران