آریا جوان

آخرين مطالب

چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - احتمالا این روز‌ها استرس و دلهره بیشتری دارید. خبر‌های ویروس کرونا پشت سر هم بر سر آدم آوار شده و آرامش افراد را برهم می‌زنند. روال زندگی عادی تغییر کرده است و دلایل زیادی برای تحت فشار عصبی قرار گرفتن وجود دارد.
وب‌سایت یک‌پزشک - میثاق محمدی‌زاده: احتمالا این روز‌ها استرس و دلهره بیشتری دارید. خبر‌های ویروس کرونا پشت سر هم بر سر آدم آوار شده و آرامش افراد را برهم می‌زنند. روال زندگی عادی تغییر کرده است و دلایل زیادی برای تحت فشار عصبی قرار گرفتن وجود دارد.
مثلا، روز‌های متمادی در خانه خود قرنطینه شده‌اید و نمی‌توانید پا به بیرون از خانه بگذارید. مجبور شدید در این وضعیت آلودگی شهر‌ها سرکار بروید یا اینکه کارتان را به خانه آورده و در کنار خانواده مجبور هستید ساعت‌های زیادی دورکاری کنید.
از سوی دیگر، بسیاری از کسب‌وکار‌ها تعطیل شده یا افت درآمد داشتند. برای ایام نوروز انواع برنامه‌ها را داشتید، ولی اکنون وضعیتی غیر قابل تحمل را می‌گذرانید. برخی از مردم هم به طور طبیعی مستعد استرس و اضطراب هستند و اکنون شرایط به گونه‌ای شده که وسواس بیشتری گرفته و بی‌خواب شدند.

آریا جوان


به نظر می‌رسد هیچ زمانی مانند اکنون به آرامش، مراقبه و مدیتیشن نیاز نداشتیم. با توجه به ادامه داشتن وضعیت غیرعادی در کشور، باید سراغ روش‌ها و ترفند‌هایی برویم که باعث آرامش بیشتر روحی و روانی ما شده و بتوانیم ذهن خود را کنترل کرده و روی عادت‌های خود تسلط داشته باشیم.
خوشبختانه، در اینترنت اپلیکیشن‌های مدیتیشن رایگان خوبی یافت می‌شود که بتوانند استرس ما را کاهش دهند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
Simple Habit

آریا جوان


این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده و به طور محدود حق اشتراک استفاده از آن را به خاطر شیوع کرونا برداشته است.
به این معنی که شما می‌توانید از طرح‌های مدیتیشن و برنامه‌های مراقبه که برای کاهش استرس و اضطراب طراحی شدند؛ به طور رایگان استفاده کنید.
در این برنامه‌ها موضوع‌هایی مانند مراقبت از خود (self-care)، کاهش ترس (easing fear)، ارتباطات ذهن آگاهانه (mindful communication) و یوگا در دسترس است. در اپلیکیشن Simple Habit گزینه‌های زیادی برای کشف هرگونه احساس و استرس در خود و روش‌هایی برای از بین بردن آن پیدا خواهید کرد (لینک دانلود اندروید و iOS ).
Calm

آریا جوان


یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب مدیتیشن، نرم‌افزار Calm است که مجموعه‌ای از منابع مورد نیاز برای یافتن آرامش و ذهن آگاهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
از آن‌جایی‌که شیوع ویروس کرونا باعث سلب آرامش بسیاری از مردم در سراسر جهان شده است؛ در نرم‌افزار موبایل Calm مجموعه‌ای از موسیقی‌ها، تمرین‌های مدیتیشن، داستان‌های خواب و موارد دیگر برای هر رده سنی یافت می‌شود.
این مجموعه سعی می‌کنند توجه ذهن را از اخبار کرونا به سوی دیگری جلب کرده و آرامش را به ضمیر ناخودآگاه مغز برگردانند (لینک دانلود اندروید و iOS ).
Muse

آریا جوان


اپلیکیشن Muse: The Brain Sensing Headband در حالت عادی هزینه‌ای 150 دلاری برای اشتراک و استفاده دارد، ولی این روز‌ها می‌توانید از مجموعه رایگانی از منابع مدیتیشن برای کاهش استرس خود استفاده کنید.
در این اپلیکیشن 20 راهنمای مدیتیشن توسط پزشکان مشهور جهانی به صورت رایگان عرضه شده است. همین‌طور، جلسات رایگان مدیتیشن به صورت گروهی و آنلاین در صفحه لایو اینستاگرام آن پیدا خواهید کرد.
در این نرم‌افزار می‌توانید منابعی برای کسب آرامش بیشتر، توجه به ذهن و افکار، تغییر باور‌ها به شکل آرام و خنکی بهره ببرید (لینک دانلود اندروید و iOS ).
چند اکانت اینستاگرام مدیتیشن
به جز صفحه لایو اینستاگرام Muse که روزانه برنامه‌های مدیتیشن گروهی و آنلاین برگزار می‌کند و این شانس را به شما می‌دهد تا هر روز با دیگران برای رسیدن به آرامش تمرین و مدیتیشن کنید و به‌نوعی وقت خود را در خانه مفید بگذرانید؛ چندین حساب کاربری معروف مدیتیشن دیگر در اینستاگرام هم برنامه‌هایی برای این روز‌های کرونایی دارند.
صفحه مربی یوگا Denisse Monge به فالور‌های خود آموزش‌هایی درباره مدیتیشن و اهمیت آن مراقبت از سلامتی روحی و جسمی خود ارائه می‌دهد.

آریا جوان


مربی بهداشت و سلامت روان Robyn Youkilis نیز جلسات مدیتیشن ساده‌ای برای فالور‌های خود به اشتراک گذاشته است. این جلسات را می‌توانید حتی در بیرون از منزل و با دیگران تمرین کنید.
مربی یوگای دیگری به نام Phylicia Bonann نیز موسیقی‌ها و صدا‌هایی برای مدیتیشن طراحی کرده است که به شما کمک می‌کنند تا از استرس خود کاسته و ذهن خود را به سوی ساحل آرامش ببرید. در این صدا‌ها با تکرار برخی تلقین‌ها و تکنیک‌های باستانی مدیتیشن سعی شده ناحیه‌های فعال شده ذهن را دوباره خونسرد کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/338000/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

تصادف با یک خودروی اسپرت

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

من افسار زدم به خواستگارت!

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

حکمت/ حق را به باطل نفروشید

داستانک/ ماجرای مرد ساعت ساز

منارجنبان یکی از آثار تاریخی اصفهان

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری