آریا جوان

آخرين مطالب

پیامی به سردار آزمون؛ تو مال ایتالیا هستی! ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / سردار آزمون بیشتر از هر زمان دیگری به حضور در فوتبال ایتالیا نزدیک شده و روزنامه های ایتالیایی زندگی شخصی و حرفه‎‌ای او را به دقت زیر نظر گرفته اند.
سردار آزمون بی شک یکی از مستعدترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایران است که حالا فاصله ای تا عقد قرارداد با باشگاه های بزرگ اروپایی ندارد. در شرایطی که خبر علاقه ناپولی برای جذب این مهاجم باشگاه زنیت روسیه روی خروجی سایت های مختلف فوتبال قرار گرفته است، حالا "کالچیو مرکاتو" هم می گوید که باشگاه لاتزیو که در سال 2017 علاقمند به جذب سردار آزمون بود ولی مشکلات قانونی مانع از نهایی شدن این انتقال شد، بار دیگر برای جذب مهاجم ملی پوش ایران دست به کار شده است و می خواهد با ناپولی برای جذب او رقابت کند.
پس از اینکه گتوسو مربی ناپولی از جذب آزمون ابراز رضایت کرد و کریستینو جونتولی مدیر ورزشی ناپولی با سران باشگاه زنیت در این خصوص مذاکراتی داشته است، امروز روزنامه معتبر ایتالیایی کوریره دلو اسپورت گزارش جالب توجهی از زندگی شخصی و حرفه ای سردار آزمون را روی صفحات اصلی خود برده و به نکات جالب توجهی اشاره کرده که در ادامه می توانید این گزارش جزئی و جالب توجه را در مورد سردار آزمون ستاره باشگاه زنیت روسیه را در ورزش سه بخوانید.
سردار گزینه ای مناسب و اولین ایرانی ناپل
در گذشته رحمان رضایی و علی سامره سابقه بازی در ایتالیا به عنوان ایرانی را ثبت کرده اند ولی کوریره دلو اسپورت مقاله اش را با این موضوع شروع می کند که آزمون می تواند اولین ایرانی تاریخ باشگاه ناپولی باشد و با مرور عملکرد آزمون در زنیت از چرایی علاقه باشگاه ایتالیایی به او می نویسد و او را خرید مناسبی برای ناپلی ها توصیف می کند. در پاراف اول این گزارش آمده است: « سردار آزمون می تواند اولین ایرانی باشگاه ناپولی لقب بگیرد. این بازیکن نفر اول این فصل زنیت روسیه است و در 29 بازی این مهاجم گنبدی 14 گل زده و 9 پاس گل داده که آمار بسیار خوبی است. این آمار از این جهت مهم است که جونتولی مدیر ورزشی باشگاه ناپولی را مطمئن می کند که سردار آزمون می تواند گزینه مناسبی برای تقویت بخش تهاجمی ناپلی ها باشد.»
سه گزینه ناپلی ها برای جانشینی میلیک
مورد بعدی که نویسنده این مطلب به آن پرداخته، گزینه های دیگر باشگاه ناپولی برای جانشینی میلیکِ لهستانی است و اضافه می کند:« در حال حاضرالبته باشگاه ناپولی یک تصمیم برای تقویت بخش هجومی تیم را نهایی کرده و "آندره آ پتانیا" 24 ساله که به صورت قرضی در اسپال بازی می کند به تیم بازخواهد گشت و سردار آزمون باید رقابتی با "لورن مورن" مهاجم تیم فوتبال رئال بتیس و "لوکا یوویچ" مهاجم رئال مادرید داشته باشد، تا از میان این سه مهاجم، یکی از آنها جایگزین میلیک شود که در تابستان به احتمال فراوان ناپولی را ترک خواهد کرد.»
سردار در 9 سالگی از والیبال به فوتبال آمد
در ادامه این مطلب روزنامه کوریره دلو اسپورت به دوران گذشته سردار آزمون و خلیل آزمون بازیکن سابقه تیم ملی والیبال ایران پرداخته و اشاره می کند این مهاجم 24 ساله در چه تیم هایی در روسیه بازی کرده و ادامه می دهد:« اولین علاقه زندگی ورزشی سردار آزمون والیبال بوده که ورزش خانوادگی او هم به شمار می رود. در این مورد به خصوص باید بگوییم که پدر او یکی از بازیکنان مهم تیم ملی والیبال ایران بوده، ولی در سال 2004 سردار آزمون در 9 سالگی تصمیم می گیرد که والیبال را کنار بگذارد و به فوتبال بیاید.»
سردار شبیه مسی نیست؛ او زلاتان را الگو کرده
نویسنده نکته سنج ایتالیایی در ادامه این مطلب به علایق شخصی آزمون اشاره می کند و نوشته است:« الگوی اسطوره او ابراهیموویچ است. او در سال های ابتدایی فوتبال حرفه ای در سپاهان بازی کرده و به او لقب مسی آسیا را داده اند ولی سبک بازی او با این بازیکن آرژانتینی کاملا متفاوت است. در حقیقیت اما نشانه ها حاکی از آن است که مدل بازی او شبیه زلاتان ابراهیموویچ است و در شبکه های اجتماعی هم نشانه هایی از این علاقه را بروز داده است. به عنوان مثال در اینستاگرام لقب خود را اینطور نوشته است" I AM SARDAR" (من سردار هستم)، که این الگو بیشتر شبیه رفتارهایی است که از ستاره سوئدی میلان مشاهده کرده ایم.
یادآوری عملکرد درخشان مقابل اتلتیکو و بایرن
پاراگراف بعدی به درخشش سردار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2016 اشاره می کند و او را مرد این رقابت توصیف کرده و نوشته است:« در فصل 2017-2016 سردار آزمون یکی از بهترین عملکردهای اروپایی‌اش را به نمایش گذاشت. او با پیراهن روستوف به هر دو تیم اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ گل زده است، که می تواند نشانه های بسیار خوبی برای باشگاه ناپولی باشد. این مهاجم در دیدار برابر مونیخی ها نقشی تعیین کننده در پیروزی 3 بر 2 تیمش داشت و از همانجا توجهات بیشتری را به خود جلب کرد.»
اشاره به خداحافظی سردار پس از جام جهانی
نکته دیگری که دید این روزنامه ایتالیایی ریزبین مخفی نمانده به ماجراهای بعد از جام جهانی 2018 بازمی گردد؛ جایی که سردار آزمون با انتقاداتی که به عملکرد او وجود داشت از فوتبال ملی خداحافظی کرد. البته کمی بعدتر با اصرار کی روش این مهاجم با تیم ملی به جام ملت های آسیا رفت. نویسنده کوریو دلو اسپورت این ماجراها را با اشاره به بعد شخصیتی سردار آزمون و جالب توصیف کردن آن، اینگونه به تحریر درآورده است:« از لحاظ شخصیتی خیلی شخصیت جالبی دارد. بعد از عدم درخشش در جام جهانی 2018 تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و دلیل آن هم انتقادی بود که از سمت رسانه ها و هواداران به او وارد شده بود. این نشان می دهد که مسئولیت زیادی روی شانه های او بوده و این موضوع بحث های زیادی ایجاد کرده بود ولی پس از چند ماه با صحبت های کی روش نظر او تغییر کرد و به تیم ملی ایران بازگشت.»
سرنوشت سردار با ایتالیا گره خورده است
در نهایت آخرین پاراگراف این گزارش در مورد سردار آزمون به علاقه لاتزیو برای جذب این بازیکن در سال 2017 اختصاص دارد و اینکه به نظر می رسد سرنوشت این بازیکن با فوتبال ایتالیا گره خورده و دیر یا زود به این کشور خواهد رفت. نویسنده ایتالیایی ماجرای سال 2017 را اینطور نوشته است:« آزمون در تابستان 2017 از طرف لیتاره مدیر ورزشی لاتزیو برای حضور در جمع سفید و آبی های ایتالیایی انتخاب شده بود و مذاکرات خیلی خوبی نیز انجام شده بود ولی مشکل قانونی که در آن زمان میان دو باشگاه روستوف و روبین کازان همه چیز را به هم ریخت تا این انتقال سر نگیرد.»
لاتزیو دوباره به کارزار وارد شد
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، دو ساعت پیش "کالچیو مرکاتو" ادعا کرده که لاتزیو بار دیگر برای جذب آزمون وارد عمل شده است و در ادامه مطلب خود آورده که آنها اینبار کار سخت تری پیش رو دارند، چرا که باید در این مسیر با ناپولی رقابت کنند که زودتر برای جذب او وارد عمل شده و با مدیران باشگاه روسی ارتباط گرفته اند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/338123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی