آریا جوان

آخرين مطالب

امیرموسوی: مردم‌ یاری ارتش خدشه‌ای به مسئولیت‌ های اصلی وارد نساخته است نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایرنا / فرمانده کل ارتش با تاکید بر این که اقدامات مردم‌یاری ارتش در زمینه کرونا و سیل نه تنها خدشه‌ای به مسئولیت‌های اصلی وارد نساخته، بلکه باعث هوشیاری و آمادگی‌ بالاتر نیروها شده است گفت: در هشت استان‌ نیروهای تابعه ارتش برای کمک به مردم و مسوولان در رابطه با سیل آماده هستند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در حاشیه بازدید رییس قوه قضاییه از مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه نزاجا از طرف آحاد ارتش از حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برای دیدار از این مجموعه به‌منظور ایجاد روحیه و دلگرمی سربازان ارتش قدردانی کرد و گفت: ما از صمیم قلب برپایی این مجتمع بیمارستانی را کار خدا می‌دانیم؛ چرا که سال‌ها در امور لجستیکی کار می‌کنیم و اگر قرار بود فقط دو هزار تختخواب را جابه جا کنیم زمان بیشتری می‌برد؛ اما خداوند کمک کرد و سالن ضدعفونی و پزشک و کادر درمان مستقر شد و آمادگی پذیرش را داریم.

آریا جوان


فرمانده کل ارتش بیان کرد: این کار را نیروی زمینی با کمک ستاد ارتش در شرایطی انجام داد که نه تنها خدشه‌ای به مسئولیت‌های اصلی وارد نشد، بلکه هوشیاری و آمادگی‌ها بالاتر نیز رفته و در مرزهای شرقی و غربی نیروی زمینی مستقر است، پدافند هوایی شبانه روز آسمان کشور را رصد می کند، نیروی هوایی ماموریت‌های گشت هوایی را انجام می‌دهد و نیروی دریایی نیز وظایف خود را در آبهای سرزمینی، آزاد و بین‌المللی عهده دار است و همچنین در هشت استان‌ نیز نیروهای تابعه ارتش آماده برای کمک به مردم و مسئولان در رابطه با سیل هستند.
وی گفت: از روزهای اول که احساس خطر کردیم و قرارگاه پدافند زیستی ارتش تشکیل شد و هر آنچه که در این قرارگاه انجام گرفته به فرماندهی امیر سیاری و فرماندهی میدانی امیر حیدری بوده که با محوریت نیروی زمینی و همراهی نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی به شکل مطلوب اجرا شده است.
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه پدافند زیستی ارتش، بیان کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر شیوع بیماری در چین از تاریخ 29 دی ماه سال 98 این وضعیت را تحت کنترل داشت و با اعلام شیوع بیماری در کشور، این قرارگاه در ارتش سازماندهی شد و در جلسه‌ای که خدمت وزیر بهداشت بودیم آمادگی ارتش را در ابعاد مختلف اعلام کردیم. این جلسه بسیار موثر واقع شد و مورد استقبال قرار گرفت که البته تا اینجا مربوط به قبل از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا بود و پس از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا اولین اقدام حفاظت و پیشگیری از شیوع در پادگان‌های ارتش بود که به خوبی این کار انجام شد.
وی با اشاره به خدمات‌رسانی 38 بیمارستان و 750 مرکز درمانی ارتش در سطح کشور، گفت: حدود 1600 تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه شده و 200 مرکز تشخیص و پایش در سطح کشور ایجاد شده و همچنین به تعداد 6 هزارو 100 تخت نقاهتگاه ایجاد شده است و پایش سلامت و ضدعفونی خودروها در 22 استان و 90 شهر انجام می‌شود. ضدعفونی کردن خیابان‌ها در نقاط مختلف کشور، تولید ماسک و لباس بیمارستانی و تولید مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده از اهم اقداماتی است که انجام شده است.
امیر دریادار سیاری با اشاره به ابتکار و خلاقیت نیروی زمینی ارتش در ساخت سامانه‌های ضد عفونی کننده بیان کرد: بسته‌های بهداشتی در نقاط محروم به مردم واگذار شد و هواپیماهای نیروی هوایی نیز برای جا به جایی مواد مورد نیاز در خارج از کشور آمادگی دارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه 11 هزار نفر از کارکنان ارتش در زمینه مقابله با ویروس کرونا درگیر هستند، گفت: 50 ایستگاه در مدخل ورودی شهرها برقرار است و تاکنون 437 هزار ماسک تولید شده است.
وی افزود: اقدام ارتش در راه اندازی مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی به منظور ایجاد توانمندی ارتش و کمک به بهداشت و درمان در کشور بوده است که نیروی زمینی با اقدام سریع این ماموریت را به انجام رساند.
رئیس ستاد ارتش با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بیش از ده مقاله تحقیقاتی ارسال و 24 طرح تحقیقی در حوزه‌های مختلف تنظیم شد و تیم‌های متخصص تحقیقاتی جهت ثبت و جمع آوری اطلاعات برای انجام تحقیقات و مستند سازی اعزام شدند.
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش بیان کرد: بین 50 تا 70 آزمایش کرونایی در 24 ساعت به صورت رایگان برای مردم انجام می‌شود.
در ادامه امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز بیان کرد: ظرفیت‌های بی نظیری وجود دارد که با بالفعل نمودن آن نیروی زمینی تا امروز توانسته در عرصه‌های مختلف اقدام کند.
وی در خصوص رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای گفت: این رزمایش با دو هدف جلوگیری از شیوع بیشتر و با ایجاد روحیه تهاجمی و همچنین تبدیل تهدید به فرصت انجام شد و 5 اقدامی که این رزمایش پیگیر آن است انجام پست‌های کنترلی در ورودی شهرها، ایجاد ایستگاه‌های سیار بیماریابی و ضد عفونی کردن معابر در شهرهای هدف و ایجاد نقاهتگاه بوده است. این صد و نوزدهمین نقاهتگاهی است که ما ایجاد کردیم که آمادگی ارتقا به سه هزار تختخواب را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/338732/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

تغذیه چگونه به پاکسازی پوست کمک می‌کند؟

فال روزانه دوشنبه 27 فروردین 1403

فال حافظ دوشنبه 27 فروردین 1403

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

جزیره صدف دریایی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران