آریا جوان

آخرين مطالب

در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

پیشنهاد رحیمی جهان آبادی برای جبران زیان مالی مردم درروزهای کرونایی؛ دولت باید یارانه سه ماه را یکجا واریز کند اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می گوید: دولت باید از هر محل درآمدی که شده برای جبران ضرر و زیان مالی مردم یارانه 3ماه آنها را به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبر فوری در خصوص عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا ویروس در کشور گفت: ما بر اساس وضعیتی که در کشور داریم و نظراتی که کارشناسان بهداشت و درمان و حمل و نقل ارایه می‌دهند، می توانستیم بسیار بهتر عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تشخیص موارد آلودگی باید در دستگاه بهداشت و درمان سریع تر اتفاق می افتاد و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند که چرا نتوانستند سریع تر موارد آلودگی به این ویروس را در مراجعات بیماران دارای علائم تشخیص دهند.
نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و انجام پروازها به چین و ورود مسافر باید دقت لازم صورت می گرفت، افزود: باید سریع تر موضوع کنترل ورودی ها به کشور وچک کردن بیماران و افراد مشکوک به کرونا انجام می‌شد.
این عضو هیئت رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به اینکه همچون سایر کشورها باید در این مدت موضوع قرنطینه جدی گرفته می‌شد، گفت: در کشورما نیز قرنطینه استان قم نکته اساسی و کلیدی بود که به نظر می‌رسد در این زمینه اهمال شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که با خدمات بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود و برای بهبود شرایط بخش های مختلف مردمی و نظامی کمک هایی را انجام می دهند اما آمار و ارقام نشان می دهد که چه در حوزه تلفات انسانی و چه در حوزه مبتلایان وضعیت مساعد نیست و با توجه به این رشد، ظرف فروردین ماه 99 دچار مشکل شده و با کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات مواجه می شویم همانگونه که الان نیز در بسیاری از مناطق با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.
این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شاهد نوعی در هم آشفتگی مدیریتی و ضعف آشکار در تصمیماتی که دولت می‌گیرد نیز هستیم.
وی افزود: در حالی که شرایط کشور از نظر بیماری در پیک خود قرار داشته به چه دلیل در نیمه پایانی اسفند بسیاری از ادارات دولتی و غیر دولتی که فعالیت آنها در این شرایط هیچ ضرورتی نداشته باز بودند؟ وقتی مدارس تعطیل است چرا باید ادارت آموزش و پرورش باز باشند؟
وی افزود: متاسفانه رفت و آمدها به شهرهای مختلف بی حساب و کتاب انجام شد و مردم توجه لازم را ندارند و بسیاری از آنها خطر را جدی نگرفته اند و به مسافرت رفتند.
وی بیان اینکه در قیاس با کشورهای دیگر درگیر با این بیماری همچون چین، کره جنوبی و ترکیه با مشکلات عدیده ای مواجهیم و شاهد نوعی ضعف مدیریتی هستیم؛ البته در حوزه بهداشت و درمان همه توان کشور پای کار آمده و کار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی قابل تقدیر است .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم ها منابع مالی و تجهیزات ما محدود است و در این شرایط درهم آشفتگی مدیریتی نیز آسیب‌زا می شود و اگر نتوانیم اقدامات اساسی را هرچه سریع تر انجام دهیم ظرف فروردین ماه این مسئله به اوج خود می رسد و کشور را دچار مشکل می‌کند.
رحیمی جهان آبادی در پاسخ سئوالی درباره انتقادهایی که به دولت و رئیس جمهور برای برگزاری جلسات مستمر و مکرر ستاد مقابله با کرونا از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود گفت: من معتقدم تحت فشار قرار دادن شخص رییس جمهور برای اینکه هر روز بخواهد جلسه تشکیل دهد خیلی معقول نیست ولی رئیس جمهور باید از توان مدیریتی خود استفاده کند و تمام وزارتخانه‌ها و همه امکانات کشور را در راستای مقابله با این بحران بسیج کند.این خیلی مهم است و حضور فیزیکی یا زمان حضور به نظر من اگر بازدهی مناسبی نداشته باشد خیلی نمی تواند اثرگذار باشد.
وی افزود: امکانات متعدد کشور از جمله بنیادهای مختلف همچون بنیاد مستضعفان،بنیاد برکت، بنیاد علوی و سازمان‌ها و دستگاههای نظامی باید پای کار بیایند و از ظرفیت عظیمی که ارتش و بسیج و سپاه دارند استفاده شود و در مواقع لازم اقدام به دایرکردن بیمارستان‌های صحرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: با فشار شدید گسترش و شیوع بیماری مواجهیم ولی متاسفانه مردم همکاری لازم را ندارند و خطر را جدی تلقی نکرده اند در حالیکه باید این زنجیره را قطع کنیم و تنها راهش رعایت بهداشت و قرنطینه خانگی است اما لازم است دولت از هر منبعی که می داند حداقل 3 ماه یارانه مردم را به صورت یکجا به حساب آنها واریز کند، تا مردم تحت فشار مالی نباشند و بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند چراکه یک کارگر روزمزد اگر کار نکند نمی‌تواند مایحتاج همان روز خود را تامین کند از این جهت باید دولت تدبیر لازم را داشته باشد و در اسرع وقت به این مسائل توجه کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/339400/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی