ورود نسل جديد دوچرخه به پايتخت
گفتگو
بزرگنمايي:
حجت الله بهروز در مورد آخرين وضعيت دوچرخه هاي شهر با بيان اينکه دوچرخه يکي از مدلهاي حمل و نقل است که نيازمند فرهنگسازي و پذيرش از سوي مردم دارد، در مورد برخي استفادههاي نابجا از "رگهاي دوچرخه" تصريح کرد: در زمان راه اندازي خطوط بي آر تي نيز شاهد رفتار و استفاده هاي نادرست اعم از تخريب و استفاده غيرمعقول بوديم؛ اما خوشبختانه به مرور زمان مردم رفتار مناسبي از خود بروز دادند.
وي با اشاره به لزوم فرهنگسازي استفاده از دوچرخه براي تردد بعنوان يکي از مدلهاي بين المللي حمل و نقلي گفت: شهرداري تهران هزينه زيادي براي راه اندازي اين مدل حمل و نقلي صرف کرده و حالا نيازمند تغيير رفتار و فرهنگسازي هستيم.
بهروز با بيان اينکه با استقرار و استفاده از نسل اول دوچرخه در سطح شهر تجربه خوبي کسب شد، افزود: نسل اول دوچرخهها توسط مردم مصرف شد و حالا زمان ورود نسل هاي جديد دوچرخه است.
وي قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در تشريح اين خبر با بيان اينکه در حال حاضر بيش از 100خانه دوچرخه و بيش از 7000 دوچرخه در سطح شهر موجود است، ادامه داد: دوچرخه هاي بهتر و راههاي کنترلي بهتر و اتوماتيک در نظر گرفته شده است؛ اما همشهريان بايد بپذيرند که دوچرخه براي آنها است.
بهروز در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر ناموفق بودن پروژه دوچرخه در تهران گفت: از چهار سال قبل تاکنون که دوچرخه ها به شهر وارد شدند شاهد استقبال مردم هستيم، بگونهاي که روزانه صدها هزار متقاضي دوچرخه داريم و توانستيم تغيير فرهنگي در زمينه استقبال از دوچرخه ايجاد کنيم و بسياري از مردم بهشخصه اقدام به خريد دوچرخه کردند و اجازه دهيد براي اعلام موفق بودن يا نبودن اين پروژه نيز زماني طي شود؛ چراکه نبايد توقع داشته باشيم تغيير فرهنگ استفاده از خودرو طي زمان کوتاهي به استفاده از دوچرخه تغيير کند؛ بلکه مردم بايد بپذيرند که دوچرخه نيز يک مدل حمل و نقلي مهم و پاک است.
-
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲:۳۱:۱۳ PM
-
۹۱۳ بازديد
-
ايسنا
-
دوچرخه
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3397/