آریا جوان

آخرين مطالب

پاسخ معاون روحانی به انتقادات کرونایی از دولت نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایرنا / معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: بیماری کرونا نباید به دستمایه ای برای تسویه حساب های سیاسی قرار گیرد و همه باید از انسجام ، وحدت و وفاق اجتماعی که در شرایط کنونی بوجود آمده مراقبت کنیم و این سرمایه ارزشمند را از بین نبریم.
حسینعلی امیری امروز شنبه در نشست ویدئوکنفرانس با استاندار و اعضای ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: شرایط کنونی وقت تخطئه ، تهدید و متهم کردن همدیگر و پاسخگویی های سیاسی و قضایی نیست واین مسایل نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بر مشکلات نیز اضافه می کند.
وی یادآور شد: امروزه ویروس کرونا بسیاری از حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی را نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر قرار داده و حتی بحران هایی را برای برخی کشورها ایجاد کرده است.
امیری تاکید کرد: برخی رئیس جمهور و ستاد ملی مدیریت کرونا را نسبت به تصمیم گیری ها و اعلام نظرهایی که در خصوص کنترل بیماری کرونا کرده اند و یا اینکه چرا همچون ووهان چین و یا برخی کشورهای اروپایی شرایط قرنطینه ای اعمال نکردند، متهم می کنند.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: البته پاسخ های همه این اظهارات مشخص هست زیرا جمهوری اسلامی نه آلمان هست و نه چین و نه بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، نحوه برخورد و مدیریت کرونا در ایران تابع شرایط خاص و اقتضائات فرهنگی کشورمان است.
وی ابراز داشت: همه تصمیم ها و اعمال نظرهای رئیس جمهوری در ستاد ملی مدیریت کرونا، نظرات شخصی خود وی نیست بلکه برآیندی از نظرات مشورتی کارشناسان و متخصصان امر در حوزه های مختلف سلامت و درمان، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: هیچ کس به اندازه دکتر روحانی رئیس جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول وی در میان اعضای هیات دولت دغدغه و حساسیت در خصوص موضوع بیماری کرونا را تاکنون نداشته اند.
امیری تاکید کرد: رئیس جمهوری بارها بصورت ویدوئوکنفرانس و تماس های تلفنی با استانداران و سایر اعضای ستاد های استانی کرونا و اعضای هیات دولت که معین استان ها هستند گزارش های روزانه در خصوص این بیماری را دریافت و مورد رصد دقیق قرار می دهند.
امیری عنوان کرد: تاکنون نتیجه پیگیری ها و جلسات متعددی که رئیس جمهوری در خصوص بیماری کرونا تشکیل شده و گزارش هایی که از استان ها گرفته در حوزه های مختلف مفید و موثر بوده است.
وی یادآور شد: حمایت های دولت و وزارتخانه های مربوطه به اقشار ضعیف و کم درآمد، فعالان اقتصادی، واحدهای تولیدی و برخی شهروندانی که به نحوی در اثر بروز بیماری کرونا دچار آسیب شده اند از جمله نتایج مثبت این پیگیری ها و بررسی های رئیس جمهور می باشد.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: کرونا یک ویروس ناشناخته هست و تاکنون هیچ کشوری هم نتوانسته دارویی اطمینان بخش برای درمان آن تجویز و یا تولید و توصیه کند.
امیر گفت: هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی نیز بر اساس سیاستگذاری های خود و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی به مقابله و کنترل این بیماری رفته است.
امیری بیان کرد: بر اساس آمار روزانه و رصد برخی کشورها در خصوص کنترل و مدیریت ویورس کرونا ، جمهوری اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه نسبت به سایر کشورها و بسیاری از مناطق مختلف جهان وضعیت مناسبت تر و امیدوارکننده ای دارد.
امیری یادآور شد: بر اساس نگاه اعتقادی و سیاست های راهبردی دولت و نگاه به کرامت ذاتی انسان و منزلت اجتماعی در جمهوری اسلامی فارغ از قومیت، جنسیت، سن ، قبیله ،مذهب، جغرافیا و ملیت است و حتی برخی از بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان های کشورمان افرادی از سایر کشورهای مختلف است.
امیری عنوان کرد: برخی پروتوکل ها و اعلام نظرها حتی در مقیاس جهانی در خصوص بیماری کرونا تاکنون قابل تغییر و بررسی مجدد قرار گرفته است.
وی گفت: در اوایل بیماری کرونا سازمانی جهانی بهداشت به عنوان عالی ترین مرجع در حوزه بهداشت و سلامت جهان اعلام می کند که استفاده از ماسک برای مردم و افراد غیربیمار لازم نیست و بعد از مدتی و بررسی هایی که انجام داداند اعلام کردند که استفاده از ماسک برای مردم عادی نیز ضروری است و برای جلوگیری از این بیماری باید استفاده کنند.
امیری یادآور شد: همچنین سازمان جهانی بهداشت ابتدا اعلام کرد که ویروس کرونا تنها از طریق انسان انتقال و انتشار می یابد بعدها با بررسی های انجام شده اعلام کردند که این ویروس همچنین از طریق دام نیز قابل انتقال و انتشار به انسان هست.
وی افزود: در اوایل کارشناسان و محققان جهانی اعلام کردند که این ویروس از طریق هوا قابل انتقال نیست ولی کارشناسان و متخصصان امر در این زمینه و انتقال ویروس از طریق هوا هشدار داده اند.
وی گفت: بنابر این در خصوص برخی تصمیم گیری ها و نظرات و اعمال محدودیت ها و طرح های ملی نیز باید بررسی جامع، کارشناسانه و ارزیابی های دقیق کارشناسی بویژه در حوزه اجتماعی و اقناع سازی مردم به طور مرتب و دقیق انجام شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی که با همراهی، همکاری و مشارکت خوب و فعال مردم در سراسر کشور روبرو شد ، گفت: این طرح جامع حاصل تدبیر، تلاش و نظرات مشورتی محققان، کارشناسان و متخصصان امر در حوزه های مختلف بوده است.
امیری تصریح کرد: رئیس جمهوری به طور مرتب با افراد و متخصصان امر در همه حوزه ها بویژه پزشکان متخصص در خصوص بیماری کرونا جلسات متعدد برگزار می کند و برآیند این نظرات مشورتی و همچنین اعمال نظر اعضای ستادملی کرونا را به عنوان یک تصمیم جامع و بر پایه کارشناسی به مردم اعلام می کند.
معاون رئیس جمهوری همچنین بسیج عمومی برای مقابله با بیماری کرونا را امروزه بهترین و بارزترین وجه مشارکت، همراهی و همکاری دوسویه مردم و مسئولان در سطح کشور دانست.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/341122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی