آریا جوان

آخرين مطالب

جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل‌سازی فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - 14 خودرو با جذاب‌ترین نام‌ها از گذشته تا به امروز که حتی شاید فقط به‌واسطه نامشان باشد که آن‌ها را در یاد خودرو دوستان نگه‌داشته است. هرچند که شاید امروزه دیگر ازنظر فنی حرفی نداشته باشند، اما همیشه جذاب و تازه خواهند ماند. خودرو‌هایی نه با اسامی که از ترکیب بدسلیقه اعداد و حروف تشکیل‌شده باشند بلکه اسامی جذاب، کلاسیک و فوق‌العاده دارند.
وب‌سایت جی‌اس‌ام -امین مهدی‌خانی: برای اکثر مردم پروسه‌ای که کمپانی‌های خودروسازی برای انتخاب نام مدل یک خودرو طی می‌کنند چندان روشن نیست، اما قطعاً افرادی بسیاری در آن شرکت‌ها هستند که نام نهایی مدل را باید تأیید کنند. از مدیرعامل گرفته تا مدیر برنامه‌ریزی تولید، همگی سهمی در انتخاب یا حتی ساخت نام برای مدلی جدید دارند. در طول سال‌های متمادی، صنعت خودروسازی با اسامی آشنا شده که باوجود گذشت سال‌ها، این نام‌ها فراموش‌شدنی نیستند. از اسامی شرور و خبیثانه گرفته مانند هوراکان (در اسپانیایی به معنای طوفان) تا اسامی حیوانات مانند بیتل (نوعی حشره)، اسامی جذاب بسیاری در گوشه و کنار جهان برای خودرو‌ها انتخاب‌شده است، اما در این بخش تنها 14 عدد از بهترین اسامی خودرو‌ها را معرفی خواهیم کرد.
1. لامبورگینی دیابلو
خودرویی که بین سال‌های 1990 تا 2001 ساخته می‌شد، لامبورگینی دیابلو به‌عنوان صدر این لیست جای می‌گیرد. نامی که در اسپانیایی به معنای شیطان هست، با ظاهری تهدیدکننده و موتور 12 سیلندر وی شکلش که در محور عقب قرارگرفته است، هیچ جای شکی باقی نمی‌گذارد که با خودرویی روبرو هستیم که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید با هیولایی مواجه می‌شوید.
2. فورد رپتور

آریا جوان


شرورترین وانت آف رودی که فورد ساخته به‌حق که بهترین نام را هم دارد. فورد رپتور نامش را از پرندگان شکاری و البته خصوصاً از یکی از چابک‌ترین و درعین‌حال وحشی‌ترین دایناسور‌ها بانام ولوکرپتور گرفته است. در میان تمام خودرو‌هایی که فورد ساخته، هنوز هم با اختلاف یکی از بهترین نام‌های مدل فورد به شمار می‌رود.
3. فراری تستاروسا

آریا جوان


همیشه نام‌های ایتالیایی یا اسپانیایی در کشور‌های انگلیسی‌زبان جذابیت بیشتری داشته‌اند و تستاروسا هم استثنا نیست. تستاروسا در زبان ایتالیایی به معنای "سر قرمز" است که از رنگ قرمز سر سیلندر‌های فراری نشاءت می‌گیرد، هرچند که تستاروسا هر رنگی هم باشد بازهم توجهات را به خودش جلب می‌کند.
4. پورشه 911 کاررا

آریا جوان


کاررا در زبان اسپانیایی به معنای مسابقه است و این مدل پورشه حقیقتاً که لیاقت نامش را دارد. اصالت این نام به مسابقات کاررا پانامریکانا در مکزیک برمی‌گردد که پورشه پیروزی‌های بسیاری را در آنجا جشن گرفت. از آن زمان تا به امروز پورشه 911 کاررا همواره با چاشنی مسابقه و اسپرت بودن به علاقه‌مندان این حوزه معرفی می‌شود.
5. جنسن اینترسپتر

آریا جوان


اولین بار در سال 1950 میلادی بود که کمپانی انگلیسی خودروسازی موسوم به جنسن، از دومین اتومبیل خود بعد جنگ دوم جهانی بانام اینترسپتر (به معنای رهگیر) رونمایی کرد. بعد‌ها دوباره در سال 1966 با نسخه‌ای دست‌ساز به‌عنوان خودرویی گرند تورر معرفی گردید. چه از ظاهر آن خوشتان بیاید و چه آن را نپسندید، باید قبول کنید که اینترسپتر نامی شکیل است که حتی امروزه به خودرو‌های فورد پلیس هم اطلاق می‌شود.
6. لامبورگینی هوراکان

آریا جوان


هوراکان در اسپانیایی همان هریکن انگلیسی‌ها به معنای طوفان است و چنین نامی تنها برازنده برخی برند‌های خاص است که خوشبختانه لامبورگینی هم از آن‌هاست. باوجود موتور 5.2 لیتری ده سیلندر وی شکل و صفرتا صد 2.8 ثانیه‌ای هوراکان، این خودرو به‌واقع همچون طوفانی در پیست‌های مسابقه ظاهر می‌شود.
7. فراری 812 سوپرفست

آریا جوان


واژه سوپر در زبان انگلیسی هر اسمی را جذاب‌تر می‌کند. خصوصاً بر روی یک فراری! و باز مخصوصاً که کلمه فست (به معنای سریع) را به آن اضافه کنید! فراری 812 سوپر فست (فوق‌سریع) با 789 اسب بخار که از موتور دوازده سیلندرش بیرون می‌آید، فراری‌ای فوق‌سریع است که یکی از جذاب‌ترین نام‌ها راهم دارد.
8. جیپ گلادیاتور

آریا جوان


قبل از رونمایی از این مدل جیپ، شایعه بود که قرار است نام مدل قدیمی جیپ کمانچی (یکی از قبایل امریکای شمالی) دوباره بازگردد، اما با خوشبختی باید بگوییم که جیپ نامی جدید و درعین‌حال به همان اندازه جذاب برای مدل جدیدش را انتخاب کرد. هرچند مثل فورد رپتور سریع نیست، اما در قابلیت‌های افرودش چیزی کم ندارد.
9. لند روور دیفندر (مدافع)

آریا جوان


لندروور دیفندر در سطح جهانی هم‌تراز با جیپ رنگلر (گاوچران) و مرسدس جی کلاس، شکیل‌ترین افرودر‌های جهان به شمار می‌رود، اما دراین‌بین، دیفندر بهترین نام را دارد.
10. رولز رویس ریث (شبح)

آریا جوان


حتی اگر معنای آن را هم ندانید، ریث آهنگ ترسناکی به گوش می‌دهد. هرچند که این مدل رولز رویس به ترسناکی اسمش نیست، اما با در‌های برعکسش و فرم بدنه آن و همین‌طور قیمت فوق‌العاده بالایی که دارد یکی از لوکس‌ترین خودرو‌ها از 2013 محسوب می‌شود.
11. سوزوکی سامورایی

آریا جوان


خودروی کوچک، ارزان و آفرودر سوزوکی، در سال 1985 به آمریکا وارد شد، اما خیلی زود تولیدش متوقف گردید. هرچند که این سامورایی قهرمان جنگی نشد، اما همیشه بانامش در تاریخ خودروسازی خواهد درخشید.
12. فولوکس بیتل

آریا جوان


درست است که بعد حیاتی طولانی و درخشان، تولیدش متوقف گردید، اما نامی زیبا و چهره‌ای دوست‌داشتنی داشت. خودرویی با موتورعقب که به‌صرفه و اقتصادی هم بود، فضای داخلی نه‌چندان راحتی داشت، اما به خاطر ظاهری جذاب بسیار محبوب بود، در مکزیک این خودرو بانام وچو به معنای حشره شناخته می‌شد، که بازهم نام بدی نبود.
13. داج وایپر (افعی)

آریا جوان


بدون شک یکی از خودرو‌های اسپرتی که جای خالیش احساس می‌شود، وایپر داج است. سه سال پیش بود که داج از توقف همیشگی تولید این خودرو خبر داد، درحالی‌که یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین خودرو‌های اسپرت بود که نامی هوشمندانه را به دنبال خود می‌کشید.
14. مک لارن سنا

آریا جوان


کمتر علاقه‌مندی به حوزه خودرو و موتور اسپرت هست که بانام سنا آشنا نباشد، مک لارن هم بانام‌گذاری این خودروی خود به نام آیرتون سنا، به این قهرمان فورمولا 1 افسانه‌ای ادای احترام کرد. پسر برادر سنا هم گفته بود که مک لارن سنا به‌خوبی نام‌گذاری شده، چون فقط بر رابطه مطلق راننده و خودرو توجه دارد. این ارتباط و درگیری بین این دو، و همان واکنش‌های کوچکی که خودرو به راننده می‌دهد از ابتدای ساخت این خودرو مهم‌ترین موضوع برای مهندسان محسوب می‌شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/343530/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس