آریا جوان

آخرين مطالب

مرفاوی: باید به دیدگاه‌های مجیدی احترام گذاشت ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - خبر ورزشی / مهاجم ملی‌پوش اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: امیدوارم هرچه زودتر ریشه این بیماری خشکیده شود و باز هم فوتبال مسیر همیشگی خود را دنبال کند تا هواداران نیز از دیدن این ورزش پرجاذبه لذت ببرند.
صمد مرفاوی مهاجم ملی‌پوش اسبق استقلال پس از مدت‌ها خانه‌نشینی این روز‌ها مجدداً به مستطیل سبز بازگشته و کنار محمود فکری در حال آماده‌سازی بازیکنان باشگاه نساجی مازندران است. با سرمربی سابق استقلال درخصوص دور جدید تمرینات باشگاه‌های لیگ برتری و اوضاع استقلال همکلام شدیم.
تمرینات تیم‌های لیگ برتری استارت زده شد. در این خصوص چه نظری دارید؟
با توجه به وضعیت و شرایط موجود که همه‌گیر شده، فوتبال و تمرینات به دستور سازمان لیگ مدتی تعطیل شده بود، اما کم‌کم تیم‌ها تمرینات را آغاز کردند. اگر قرار است لیگ را شروع کرده و همین تمرینات را ادامه بدهیم، باید مقدمات کار را اصولی انجام داد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی البته الزامی است، اما آیا باشگاه‌های ما توانایی رعایت کامل این پروتکل‌ها را دارند؟ ممکن است بعضی از باشگاه‌ها این توانایی را داشته باشند به طور مثال دیدم چند باشگاه تونل ضدعفونی تعبیه کرده و رختکن‌ها را ضدعفونی کردند که من معتقدم این ویترین ماجراست. وقتی باشگاه‌های ما در پرداخت دستمزد بازیکنان ناتوانند، چطور می‌توانیم هزینه‌های اضافی مرتبط با مبارزه با کرونا را تأمین کنیم؟ پس این کار سختی است و من احساس می‌کنم باید مقدمات اصولی را فراهم کرد و به باشگاه‌ها نیز کمک شود تا بتوانند از پس این داستان برآیند و بعد برویم سراغ مسئله اصلی که شروع لیگ است. شما نگاه کنید دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار کشور اعلام می‌کنند فلان مقدار بدهی داریم، خب با این میزان بدهی چطور می‌توان مشکلات پشتیبانی باشگاه را حل کرد؟ پس کار سخت است و من خواهشم این است که مسئولان با دقت نظر فراوان عمل کنند.
اخبار استقلال را دنبال می‌کنید؟
خب، طبیعی است به عنوان شخصی که سال‌ها در استقلال بازی و مربیگری کرده‌ام، اخبار آن را نیز دنبال می‌کنم.
حتماً اطلاع دارید سعادتمند از تأخیر سه‌هفته‌ای فرهاد مجیدی مبنی بر مشخص کردن لیست بازیکنان مدنظر سرمربی برای فصل آینده خبر داد. ارزیابی شما چیست؟
ببینید، من افتخار آن را داشتم که سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در خدمت باشگاه استقلال باشم و بهترین سال‌های دوران ورزشی خود را با این تیم سپری کردم. از قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا گرفته تا قهرمانی‌های متعدد دیگر و از این رو واقعاً باشگاه استقلال را درک می‌کنم. ولی با توجه به اینکه در خدمت باشگاه نساجی هستم، باید راجع به باشگاه خودم حرف بزنم و از این رو نمی‌توانم زیاد به مسائل فنی و حاشیه‌ای باشگاه استقلال ورود کنم، اما موضوعی که شما عنوان کردید، برمی‌گردد به تفکرات فرهاد مجیدی و من نیز به این تفکر احترام می‌گذارم و امیدوارم آنچه صلاح و موفقیت استقلال را به همراه دارد، رقم بخورد و من نیز به عنوان یک استقلالی از این اتفاق خوشحال خواهم شد.
با توجه به اینکه مدیرعامل استقلال به رغم دعوت‌های مکرر از فرهاد مجیدی در یک ماه اول دوران مدیریتش در نهایت خود در محل تمرین به دیدار سرمربی تیم رفت و آنچه او از بی‌توجهی سرمربی درخصوص اعلام وضعیت بازیکنان مورد نیاز فصل آینده خبر داد، فکر نمی‌کنید این اتفاق در نهایت به ضرر فرهاد مجیدی و استقلال باشد؟
اولاً امیدوارم این اتفاق رخ ندهد، اما در چنین شرایطی باز کار سخت خواهد شد و دودش به چشم باشگاه و هواداران خواهد رفت. امیدوارم کار‌های تیم با هماهنگی تمام دنبال شود و اختلاف نظری نباشد. اگرچه اختلاف نظر امری است طبیعی، اما برای پایان این اختلاف دیدگاه‌ها باید با همدیگر بنشینند و به هماهنگی لازم برسند. در هر صورت امیدوارم اینگونه مسائل در استقلال وجود نداشته باشد و باشگاه بتواند در نهایت آرامش به کار‌های خود رسیدگی کند.
به عنوان یکی از مهاجمان اسبق باشگاه استقلال در مورد وضعیت خط حمله تیم و احتمال انتقال مهدی قایدی به باشگاه‌های خارجی چه نظری دارید؟
اولاً باید در نظر داشت با رفتن یکی، دو نفر دیگر استقلال هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهد شد. بزرگان زیادی به باشگاه استقلال آمدند و پس از چند صباحی رفتند و جانشینان دیگری برای آنان آمدند، اما این انتقال اگر برای باشگاه با سودی همراه باشد، خب می‌تواند مفید باشد و، اما اگر بازیکنی برود و از رفتن او تیم دچار ضرر و زیان شود، طبیعتاً مفید نخواهد بود بنابراین آنچه به صلاح و منافع باشگاه باشد، مهم است. من کار به شخص ندارم، اشخاص بزرگی به این باشگاه آمدند و رفتند. از غلامحسین و پرویز مظلومی گرفته تا عباس سرخاب و سامره، اما استقلال مثل قطاری در حال حرکت به مسیر خود ادامه داده و خواهد داد.
در صورت شروع بازی‌های لیگ، بازی استقلال و نساجی به دلیل حضور چند پیشکسوت استقلال روی نیمکت نساجی یکی از دیدنی‌ترین بازی‌ها خواهد بود. چه حسی درخصوص این بازی دارید؟
حالا که مانده تا به آن بازی برسیم، ولی خب طبیعی است ما سال‌های زیادی برای پیراهن استقلال زحمت کشیدیم و تعصب زیادی نیز به این تیم داریم، اما اصل فوتبال شرافت و جوانمردی است و ما باید اخلاق و رفتار ورزشی را در این مهم لحاظ کنیم و با توجه به اینکه امروزه ما در خدمت باشگاه نساجی مازندران هستیم، اخلاق و وجدان حکم می‌کند با تمام وجود برای این تیم تلاش کنیم.
چنانچه پس از برگزاری چند هفته از شروع مجدد بازی‌ها در نهایت تصمیم به تعطیلی لیگ به دلیل کرونا گرفته شود، آیا موافق اعلام قهرمانی پرسپولیس هستید؟
آن موقع باید مشاوره‌ای بین تمام تیم‌ها صورت بگیرد و با شنیدن نظرات همه باشگاه‌ها درخصوص وضعیت آن روز تصمیمی منطقی بگیرند و ما نیز به آن احترام خواهیم گذاشت.
نظر خودتان چیست؟
چون من خود تجربه این را داشتم، بعید می‌دانم یک تیم بتواند حاشیه امنیت لازم را داشته باشد ولو اینکه 10 امتیاز اختلاف داشته باشد.
حرف پایانی؟
امیدوارم هرچه زودتر ریشه این بیماری خشکیده شود و باز هم فوتبال مسیر همیشگی خود را دنبال کند تا هواداران نیز از دیدن این ورزش پرجاذبه لذت ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/384519/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

گوناگون/ این کوه آتشفشانی هر روز 80 گرم طلا فوران می‌کند

با طولانی ترین پل جهان آشنا شوید

شهری متروکه در نزدیکی چرنوبیل

بزرگترین آکادمی بودایی دنیا در چین

یکی از باورنکردنی ترین مکان های فیلیپین

خیلی خوب برای نجات جون زنش تلاش کرد!

دره زیبای باشو در پاکستان

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا؛ جانشین کلوپ از سری‌آ می‌آید

دستورات تاکتیکی خاص برای چپ‌پای سپاهان

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

پشت پرده قهرمانی‌های اینتر

سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

سهم تعویض‌های ربیعی؛ 2 گل و 1 پاس گل!

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان

طنز/ چگونه در پارک‌ها محل آرامش بقیه بشیم؟

تونل وحشت وسط خیابان؛ تلاش مردم برای جبران اقدام عجیب دو برادر!

تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیمای ایرباس!

لحظه دلهره‌آور متلاشی شدن کامیون در برخورد با قطار مسافربری در ترکیه

حادثه مرگبار در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی در سریلانکا

سیلی هولناکِ در چین

غذا دادن به یک خرس غول پیکر توسط مرد روس با قاشق

جزیره ای رویایی در مالدیو

چهار نکته که لازم است قبل از هر چیزی بدانید

قبلا کلاس زبان رفته؟

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است

تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها

حرکت ارزشمند کاپیتان تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها

20 تیم صعود کننده به جام جهانی2024 مشخص شد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

ایده های جذاب برای تحرک هدفمند فرزندان