آریا جوان

آخرين مطالب

آیا باز شدن زبان کودک با خوردن تخم کفتر امکان پذیر است؟ دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مجله دلگرم / اگر کودکی دچار مشکل گفتار باشد یکی از علل اصلی عدم مراجعه به‌هنگام خانواده‌ها به درمانگر توسط آن‌ها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، زیرا در چنین شرایطی آن‌ها این کودک را با فرزند چهار ساله خودشان در 20 سال پیش مقایسه می‌کنند
گفتار درمانی یکی از رشته‌های توان‌بخشی است که قدمتی زیاد ندارد و حدود 50 سال می‌شود که در ایران شناخته‌شده است، اما با این وجود بیش از چهار هزار نفر در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حوزه‌های ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات گفتار و زبان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: گفتار درمانی در کنار موضوعات گفته شده به بحث درمان اختلالات صدا و حنجره نیز توجه دارد به همین دلیل می‌توان گفت بحث گفتار درمانی مربوط به سن خاصی نیست و همه افراد می‌توانند از خدمات گفتار درمانی استفاده کنند.
دبیر انجمن علمی گفتار درمانی ایران با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که سبب شده است خانواده‌ها کمتر به گفتار درمانی مراجعه کنند، نگاه سنتی بزرگ‌تر‌های خانواده‌ها به مشکلات گفتاریست، ادامه داد:
اگر کودکی دچار مشکل گفتار باشد یکی از علل اصلی عدم مراجعه به‌هنگام خانواده‌ها به درمانگر توسط آن‌ها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، زیرا در چنین شرایطی آن‌ها این کودک را با فرزند چهار ساله خودشان در 20 سال پیش مقایسه می‌کنند؛ این در حالی است که در سال‌های اخیر ماهیت، علت، شکل و عوامل مختلفی که ایجادکننده مشکلات گفتار و زبان هستند، فرق کرده است.
تخم کفتر کودکان را به حرف می آورد؟
در طب سنتی، به تخم بلدرچین و اردک، به عنوان خوراکی هایی که می توانند به فصاحت کلام و سرعت تکلم بچه ها کمک کنند، اشاره شده است اما شرایط خاصی برای مصرف چنین محصولاتی مطرح است.
قبل از گفتن این شرایط، بهتر است توجه داشته باشید که باید تخم اردک و بلدرچین را از مراکزی تهیه کنید که از سلامت محصولات آن ها اطمینان کامل دارید. بهتر است این خوراکی ها را هم مانند تخم مرغ، در بسته بندی های دارای مجوز و تأییدیه های بهداشتی لازم که تاریخ تولید و مصرف دارند، بخرید.
تخم بلدرچین، می تواند باعث زود به حرف آمدن بچه ها و فصاحت کلام در آن گروه از کودکانی که خوب و روان حرف نمی زنند، بشود.
برای این منظور باید 15 روز در ماه (مثلاً یک روز در میان)، تخم بلدرچین را آب پز و زرده عسلی آن را با مقداری عسل، مخلوط کنید و این ترکیب را به فرزندتان بدهید.
برای افزایش سرعت تکلم بچه ها، همچنین می توان زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کرد یا زرده آن را کمی در روغن زیتون تفت داد و پس از ترکیب با عسل، آن را به بچه هایی که خوب حرف نمی زنند، داد. برای این منظور، باید روزی یک زرده را 15-10 روز در ماه به بچه ها بدهید و سپس حدود یکی 2 ماه، مصرف آن را قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید.
تعامل کلامی خانواده‌ها
خانواده‌هایی که با این مشکل روبرو هستند باید سبک تعامل با کودکان را تغییر دهند، متاسفانه میزان صحبت و تعامل خانواده‌های ایرانی با کودکان 22 دقیقه در روز بسیار پایین است.
بنابر‌این ما ورودی‌های زبانی کودکان را کم کرده و شکل بازی‌ها را تغییر داده‌ایم. بیشتر درگیری‌های بچه‌ها به بازی‌های کامپیوتری و موبایلی اختصاص پیداکرده است.
زبان و ارتباطات در تنظیم رفتارهایمان تاثیر دارد. کودکانی که دچار مشکل گفتاری هستند در دوست‌یابی، همبازی شدن با کودکان دیگر و توجیه آوردن دچار مشکل می‌شوند و سطح ارتباطی کودک کاهش پیداکرده و مجموع آن‌ها اعتمادبه‌نفس کودک را کاهش می‌دهد.
صحت خوردن تخم کفتر در زبان باز کردن کودک
در خصوص اینکه بسیاری از قدیمی‌ها برای افزایش قدرت کلامی کودکان توصیه می‌کنند که بچه‌ها تخم کبوتر استفاده کنند هیچ مطالعه علمی براثر بخشی مواد تغذیه‌ای در مورد گفتار تاکنون انجام‌نشده است و ازآنجاکه درمان‌های مبتنی بر شواهد نداریم بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که مواد غذایی برافزایش توان کلامی تاثیر گذارند.
تخم کبوتر و زبان باز کردن کودک
یکی از باورهای نادرست بویژه در قدیمی ترها این است که دادن تخم کبوتر به کودک باعث به حرف افتادن او می شود یا مشکل لکنت زبان را درمان می کند.
در حالی که اگر والدین آگاهی و اطلاعات خود را بالا ببرند و با مکانیسم صحبت کردن آشنایی داشته باشند از خوددرمانی های اینچنینی پرهیز می کنند و به فکر درمان های علمی می افتند.
این روزها انواع و اقسام سی دی ها و دی وی دی های آموزشی در رسانه ها تبلیغ می شوند که تولیدکنندگانشان براین باورند استفاده از آنها باعث زود به حرف افتادن کودک و تقویت مهارت خواندن و نوشتن خواهد شد.
تکلم جزئی از رشد به حساب می آید که هم به ژنتیک کودک و هم به محیط او بستگی دارد. بنابراین نشان دادن تصاویر و گوش دادن به آهنگ و شعر به کودک کمک می کند ادای کلمات را زودتر شروع کند.
البته نقش پدر و مادر را هم نباید نادیده گرفت چون والدینی که مدام با فرزندشان تمرین می کنند و از او می خواهند کلمات را تکرار کند، باعث می شوند کودک زودتر به حرف زدن بیفتد.
ایده‌آل‌ترین حالت ممکن این است که والدین، روزانه 30 هزار کلمه در ارتباط با کودک استفاده کنند! در حقیقت، مطالعات مختلف نشان داده است تعداد لغاتی که در حرف زدن با کودک استفاده می‌شود، رابطه مستقیم با افزایش ضریب هوشی کودک دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/389426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

نابغه‌ای با چشم‌های حراف |عکس

7 فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

منوی صبحانه هتل در وان