آریا جوان

آخرين مطالب

شهردار منطقه 12

پارک‌شهر جایگزین موقت پارکینگ پروانه شد شهرداری تهران

پارک‌شهر جایگزین موقت پارکینگ پروانه شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - شهر: با تعطیلی جمعه‌بازار پارکینگ پروانه به دلیل ناایمن بودن این ساختمان، ضلع غربی پارک‌شهر به صورت موقت با ارائه زیرساخت‌هایی از سوی شهرداری برای ادامه فعالیت کسبه در نظر گرفته شد.

قرارداد پارکینگ پروانه تاکنون شرایط حقوقی مختلفی را پشت سر گذاشته است که آخرین مورد آن هم یک قرار داد سه ساله بود که در بهمن ماه سال گذشته به پایان رسید. با وجود در روزهای ابتدایی تعطیلی پاساژ پروانه برخی از شهروندان و کسبه جمعه‌بازار نسبت به این تصمیم شهرداری واکنش نشان دادند اما آنچه این میان اهمیت داشت ملاحظات ایمنی این مکان بود که در بعضی نقاط نیاز به اقدامات اساسی و کارهای عمرانی و اجرایی دارد تا جایی که روز گذشته علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 با اعلام اینکه اختلال درکسب و کار کسبه پاساژ پروانه خواسته شهرداری منطقه 12 نبود، تعطیلی این بازار را به دلیل شیوع کرونا و همچنین ناایمن بودن این پارکینگ دانست با این وجود آنطور که سعادتی گفته است، نه با استفاده از تدابیر خاص امکان ادامه فعالیت جمعه بازار وجود دارد.
او با بیان اینکه دغدغه کسبه پارکینگ پروانه قابل درک است، افزود: شهرداری منطقه 12 با نگاه رفع مسئولیت به موضوع پارکینگ پروانه نگاه نمی‌کند و به دنبال تعطیل شدن این بازار نیست بلکه در شرایط فعلی برای ادامه فعالیت این مکان به عنوان بازار، سازمان آتش نشانی باید اعلام کند که چه تمهیداتی در این حوزه باید اندیشیده شود و آیا اساسا این امکان وجود دارد که بازار در این مکان دایر شود یا خیر؟ با این حال ایمن سازی مجموعه پارکینگ پروانه حداقل 6 ماه زمان لازم دارد که در این راستا یا باید این بازار تعطیل شده تا ایمن‌سازی آن انجام شود و یا تا زمان تعیین تکلیف آن موقتا برای چهارماه به پارک‌شهر منتقل شود. شهرداری هم ادوات نمایشگاهی و تاسیسات لازم را در اختیار کسبه قرار می‌دهد.
شهردار منطقه 12، درباره استفاده از پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان پلاسکو بیان کرد: این پارکینگ یک روز در هفته برای جمعه بازار استفاده می شود و در بقیه روزهای هفته به عنوان پارکینگ پلاسکو و پارکینگ عمومی استفاده خواهد شد. هزینه مقاوم سازی را هم بنیاد مستضعفان پرداخت می‌کند اما این به این معنی نیست که پارکینگ متعلق به بنیاد می شود.
تجمع 23 هزار نفر در پارکینگ پروانه در یک روز
در ادامه این نشست، محمد ندرلو معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 12 به ارائه جزئیات درباره جمعه بازار پارکینگ پروانه پرداخت و گفت: پارکینگ پروانه یک‌هزار و 100 غرفه دارد، حدود دوهزار نفر از کسبه در این جمعه بازار فعالیت می‌کردند، به طوریکه از ساعت 8 صبح تا ساعت 16 حدود 21 هزار نفر از مراجعه کنندگان به این جمعه بازار مراجعه کرده در مجموع در روزهای برپایی این جمعه بازار 23 هزار نفر از شهروندان در پارکینگ پروانه تردد داشتند.
او افزود: سازمان آتش نشانی در اخطارهایی وضعیت ناایمن پارکینگ پروانه را متذکر شده است که اهم این اخطارها عبارتند از اینکه این ساختمان، فاقد سیستم کشف، اعلام و اطفا حریق است، شبکه سیم کشی غیر استاندارد بوده و حوزه بندی بین غرفه ها برای جلوگیری از گسترش حریق وجود ندارد که در نهایت این این اخطارها سبب شد تا فکری اساسی در این مورد شود تا فاجعه پلاسکو بار دیگر تکرار نشود.
ندرلو بیان کرد: بعد از این اتفاقات جایگزینی موقت جمعه بازار پروانه در دستور کار قرار گرفت، مکان هایی مانند اراضی برازجان و خیابان لاله‌زار به عنوان جایگزین مطرح شد که معضلات و مشکلات مشابه پارکینگ پروانه داشتند در نهایت آخرین در آخرین تصمیم‌گیری، ضلع غربی پارک شهر به عنوان مکان موقت برای کسبه انتخاب شد که دسترسی مناسب و امکان فاصله گذاری اجتماعی از مزایای بوستان شهر به عنوان مکان جایگزین است.
شهرداری برای حمایت از مشاغل سیار برنامه‌های خاصی دارد
در بخش دیگری از این نشست خبری، سید علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به مسائل ایمنی همچنین لزوم رعایت مسائل بهداشتی این بازار برای مدتی تعطیل شد. با این حال شهرداری تهران برای حمایت از مشاغل سیار و بی‌کانون برنامه‌های خاصی دارد، بخشی از افراد شاغل در جمعه بازار کارآفرین، بخشی دستفروش و بخشی نیز نیازمند کمک برای تامین معاش هستند اما دقت داشته باشید که همه این مشاغل در زمره مشاغل سیار و بی کانون تعریف می‌شود که شورای شهر نیز در این زمینه مصوباتی دارد. ما باید ساز و کار مناسبی را در این راستا اتخاذ کنیم که این مهم در کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال بررسی است.
او با اشاره به اینکه شهرداری تهران در راستای توجه به معیشت این قشر مهم با ستاد ملی کرونا هماهنگی‌هایی انجام داده تا دوباره فعالیت روزبازارها و جمعه بازارها از سر گرفته شود، گفت: اجازه فعالیت برخی بازارچه‌ها را با شرط و شروط داده‌اند.
مفاخریان با بیان اینکه ایجاد بازارهای فرهنگ و هنر با عنوان گذر هنر در دستور کار قرار گرفته است و امسال برای اولین بار خیابان مظفری در منطقه 6 میزبان بازارچه اقوام و هنر خواهد بود که بخشی از کسبه پارکینگ پروانه نیز می‌توانند در آنجا غرفه داشته باشند، اظهارکرد: من از شهرداری منطقه 12 تشکر می‌کنم که جانمایی خوبی برای برگزاری جمعه بازار داشتند و فرصتی خلق کرده تا بازار به‌طور موقت به پارک شهر منتقل شود.
او افزود: استفاده از پارک‌ها برای ایجاد بازار و غرف ممنوعیت دارد اما ما برای اینکه معیشت کسبه جمعه بازار را در نظر گرفته بودیم با شهرداری صحبت کرده و اجازه گرفتیم تا موقتا این غرفه‌ها ایجاد شود. پاساژ پروانه مصداق خوب کسب و کار هنری است اما دقت داشته باشید که این بازار موقتا به پارک شهر منتقل می‌شود تا مکان یابی مناسب دیگری اتفاق بیفتد و بعد از آن می‌توانید این جمعه بازار را به یک مرکز دیگر منتقل کنید.
خبرنگار: علی سی‌پی

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/392970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد