آریا جوان

آخرين مطالب

سفر به الیمستان ، جنگل رویایی آمل گردشگری

سفر به الیمستان ، جنگل رویایی آمل
  بزرگنمايي:

آریا جوان- چنانچه علاقه مند به طبیعت گردی هستید و آرامش خود را از دیدن سرسبزی جنگل ها می گیرید، مقصد جذاب و مناسب برای شما جنگل الیمستان خواهد بود چرا که یکی از پرطرفدارترین مناطق طبیعت گردی ایران به شمار می رود و بخشی از جنگل های هیرکانی ایران می باشد که اخیراً پس از تلاش های فراوان در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

الیمستان

به جرأت می توان گفت این جنگل به عنوان یکی از رویایی ترین جنگل های ایران محسوب می شود و به شما فرصت تماشای درختان سر به فلک کشیده، به دور از دغدغه های ذهنی ایجاد می کند، ممکن است بارها و بارها از زیباییهای جنگل الیمستان به گوشتان خورده باشد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره جاذبه ها و زیبایی های این جنگل رمانتیک کسب کنید با ما همراه باشید چرا که بخش گردشگری نمناک قصد دارد شما کاربران عزیز را با این جاذبه گردشگری بکر آشنا کند، راه دسترسی آن را در اختیارتان قرار دهد، از جاذبه های زیبای آن رونمایی کرده و توصیه های لازم را جهت سفر به این مقصد رویایی با شما گردشگران خوش ذوق به اشتراک بگذارد.

انبوهی از درختان و منظره زیبای قله دماوند با ورود به این جنگل زیبا توجه شما را جلب می کند البته کم کم که پیش بروید چشم اندازهای حیرت انگیز دیگری نیز نگاه شما را در خود محو می کند. این جنگل محل رشد گیاهی به نام "الیما" می باشد، زمان رویش الیما در اردیبهشت ماه می باشد به خاطر همین است که نام الیمستان را برای آن انتخاب کرده اند.

این گیاه بومی شباهت زیادی به پیازچه دارد و محلی ها در پخت خورشت محلی از آن به کار می برند، چنانچه گله اسب های وحشی را بتوانید ببینید شانس با شما یار بوده است فقط این نکته را فراموش نکنید که آن اسب ها رام نشده اند بنابراین فاصله خود را با آنها رعایت کنید تا آسیبی به شما نرساند.

سفر به الیمستان

آدرس و نشانی دقیق برای سفر به روستا یا جنگل الیمستان آمل

آدرس روستای الیمستان :

استان مازندران، شهرستان آمل، 52 کیلومتری شهرستان آمل و روستای الیمستان

آدرس و راه دسترسی به جنگل الیمستان

برای اینکه به این روستای زیبا به راحتی دسترسی پیدا کنید با خودروی شخصی یا اتوبوس های محلی می توانید به آنجا بروید. از آمل، کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی مواجه می شوید که روی آن عبارت امامزاده قاسم نوشته شده است وارد آن مسیر شوید، به یک مسیر دوراهی در اوایل راه خواهید رسید که بایستی راه سمت چپی را دنبال کنید، حدود 7 کیلومتر جاده فرعی آسفالت پرپیچ و خمی را طی خواهد کرد ابتدا شما را به روستای لهاش می رساند و سپس با سپری کردن پنج کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان شما را هدایت می کند و شما پس از گذر از آبادی نمای زیبایی از جنگل را پیش روی خود خواهید دید.

جنگل الیمستان

جاذبه های گردشگری و تفریحات بیاد ماندنی در الیمستان

جنگل نوردی

بهترین و مناسب ترین فضا برای لذت بردن از طبیعت بکر و و پیاده روی، منطقه الیمستان می باشد شما با رفتن به دل این جنگل می توانید از زیبایی های طبیعی تمام نشدنی آن لذت برده و به آرامش برسید.

عکاسی از اسب های زیبا

در اطراف جنگل و دشت روستای الیمستان گله اسب های زیادی را خواهید دید که سوژه بسیار مناسب و خوبی برای عکاسی شما خواهند بود، و شما را برای لحظاتی به فضای متفاوتی منتقل می کنند فقط حتماً مراقب باشید که آرامش اسبها را به هم نزنید چراکه آنها وحشی هستند و ممکن است آسیبی به شما برسانند بنابراین تنها کاری که میکنید این است که فقط از عکاسی منظره لذت ببرید.

جاده زیبای الیمستان

بازدید از مقبره امامزاده قاسم

در این منطقه مسیر کوهنوردی از روستای الیمستان شروع می شود و پس از عبور از میان دشت ها و درختان می توانید به مقبره امامزاده قاسم برسید مکانی که قداست خاصی برای محلی ها دارد و از آن به عنوان یک مکان مذهبی و مقدس یاد می کنند، برای اینکه کوهنوردان اقامت شبانه در این منطقه داشته باشند در اطراف این مقبره چادر می زنند و شب را به صبح می رسانند.

فتح قله الیمستان

کوهنوردان بسیاری در بهار و زمستان راهی الیمستان می شوند تا قله معروف آن را که 2510 متر ارتفاع دارد، فتح بکنند. چشم اندازی که در طول این مسیر تجربه خواهید کرد لذت فتح این قله را صد چندان می کند در تمام این مسیر کوهنوردی هر لحظه دورنمای قله دماوند مقابل چشمتان است و از دیدتان خارج نمی شود این اتفاق باعث می شود که خستگی احساس نکنید. پس از این که قله را فتح کردید می توانید ساعت ها به تماشای چشم انداز روبرویتان خیره شوید.

بازدید از نقش پای رستم

زیباییهای مسیر رسیدن به قله بسیار زیاد است. جالب است بدانید در مسیر کوهنوردی الیمستان و نرسیده به قله شما شاهد حفره های 10 متری خواهید بود که گفته می شود جای دو شهاب سنگ بزرگ هستند. البته افسانه های بومی حاکی از آن دارند که این دو حفره رد زانوهای رستم می باشد که در این منطقه برای نوشیدن آب زانو زده و جای زانوهایش به شکل دو حفره باقی مانده است، جذابیت این حفره ها با وجود این افسانه و روایت چندین برابر شده است و به همین خاطر گردشگران زیادی به سمت آن کشیده می شوند.

دوچرخه سواری

آن دسته از افرادی که علاقمند به دوچرخه سواری هستند این منطقه را مسیر متفاوتی برای فعالیت خود برگزیده اند چراکه دوچرخه سواران از دل جنگل با دوچرخه عبور می کنند و راهی مسیرهای کوهستانی شده و از این فضا بهره مند می شوند البته باید بدانید که در این منطقه امکاناتی جهت اجاره کردن دوچرخه میسر نیست.

بازدید از منطقه بکر قلاردن

محلی ها در ماه اردیبهشت به طرف دشت گل گاوزبان در منطقه قلادرن راهی می شوند تا گیاهی به نام "زی زا" و "گل گاوزبان" بچینند. مسیر این منطقه چندان شیبدار نمی باشد و تقریباً یک ساعت و نیم الی دو ساعت از روستای الیمستان تا منطقه قلادرن راه است. در این منطقه یک گاوسرا و بقایایی از یک قطعه قدیمی وجود دارد که برای چوپانان محلی اقامتگاه محسوب می شود. مرتعی به اسم "سجمون" در فاصله تقریبا یک کیلومتری گاوسرا گسترده شده است که با آب چشمه های آنجا گله دارها گله های خود را سیراب می کنند.

رفتن به روستای الیمستان

شما گردشگران خوش ذوق می توانید در حوالی جنگل الیمستان وارد روستای الیمستان شده و از مناظر بکر ایران لذت ببرید. البته اینجا متذکر شویم که یادتان باشد دست خالی این روستا را ترک نکنید و حتماً جهت کمک به اقتصاد این روستا از محصولات محلی آن ازجمله لبنیات، عسل و غلات خریداری کنید.

چنانچه فرصت زیادی برای گشت و گذار دارید پیشنهاد می کنیم از کوچه باغ های روستا، آبشار شاهاندشت، کتیبه ناصری، روستای نوا، نظامی تسخیرناپذیر ملک بهمن، مناظر منحصر به فرد کوه دماوند بازدیدی داشته باشید پیاده روی در دره سیالی زرا فراموش نکنید چرا که تجربه آن خاطرات دل انگیزی را در زندگی شما سفر خواهد کرد.

الیمستان آمل

توصیه های لازم برای سفر به جنگل الیمستان آمل

بخش گردشگری نمناک چند توصیه برای گردشگران جهت سفر به الیمستان دارد که به شرح زیر است:

برای سفر به جنگل الیمستان حتما توجه کنید که غذای کافی با خود به همراه داشته باشید، چراکه در این منطقه هیچ خبری از مراکز پخش غذا و رستوران نیست بنابراین بهتر آن است که خوراک مورد نیاز خود را یکی از ضروریات بدانید.

چنانچه در فصل تابستان راهی این جنگل شدید حتماً لباس خنک، بطری آب، عینک دودی، کلاه نقاب دار، زیرانداز به همراه داشته باشید و برای ثبت لحظات به یادماندنی حتماً دوربین عکاسی با خود ببرید.

چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه، جی پی اس از جمله ابزارهایی هستند که وجودشان در سفر شما بسیار کاربردی است و چنانچه این لوازم را در دسترس نداشته باشید پیشنهاد می کنیم از بومیان این منطقه برای جنگل نوردی کمک بگیرید چرا که به خاطر شرایط مه آلود گم شدن در جنگل امکان دارد بنابراین احتیاط شرط عقل است.

برای حفاظت از محیط زیست به هیچ عنوان اقدام به روشن کردن آتش نکنید و یا اینکه در صورت روشن کردن پیش از اینکه محل را ترک کنید با اطمینان کامل آن را خاموش کنید.

الیمستان

اقامت در جنگل الیمستان

برای اینکه در این جنگل چند روز اقامت داشته باشید اگر تجهیزات مناسب به همراه داشتید پیشنهاد می کنیم کمپ به راه بیاندازید اما چنانچه فاقد تجهیزات مورد نیاز هستید پیشنهاد می کنیم خانه های محلی اطراف جنگل را برای ماندن اجاره کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل الیمستان

در هر زمان از سال و در چهار فصل جنگلهای الیمستان زیبایی های خاص خودش را دارد و در نظر هر گردشگری بی نهایت دلربا و دیدنی است اما این زیبایی ها و جذابیت ها در فصل پاییز و اردیبهشت ماه به بیشترین میزان خود میرسد چرا که در فصل بهار طبیعت این منطقه عمری دوباره گرفته و گیاهان الیما تازه در ماه اردیبهشت رشد و نمو خود را آغاز می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/394791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی