آریا جوان

آخرين مطالب

همه چیز درباره حساسیت به ریمل دختران

همه چیز درباره حساسیت به ریمل
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مجله دلگرم / اگر شما هم به ریمل حساسیت دارید و یا بعد از زدن ریمل دچار سوزش و خارش پلک میشوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .
حساسیت به ریمل و درمان آن
استفاده طولانی مدت از ریمل موجب بسته شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می دهند، توصیه می شود با ریمل نخوابید، زیرا فولیکول های مژه مسدود شده و احتمال ریزش آن هنگام شست و شو بیش تر می شود.
خطرناک ترین عارضه ای که ریمل ها برای چشم رقم می زنند زخم قرنیه و در ادامه نابودی بینایی فرد است. لذا افراد با مشاهده علامت های هشدار مانند درد چشم، سوزش، خارش، اشک ریزش، قرمزی لبه پلک و چشم به دلیل خراش قرنیه و زخم قرنیه بسیار حائز اهمیت است و سریعا باید به پزشک مراجعه کرد
معمولا دو مدل حساسیت در برابر لوازم های آرایش وجود دارد. یکی واکنش پوست است، یعنی حالتی که پوست قرمز شده و به خارش می افتد، دیگری هم واکنش سیستم ایمنی بدن به لوازم آرایش، که ممکن است باعث بوجود آمدن کهیر،آبریزش بینی، جمع شدن اشک در چشمان و تغییرات این چنینی شود.
بهرحال، هر کدام که اتفاق افتاد، باید سریعا به آن رسیدگی کنید.
درمان حساسیت به ریمل
اگر نشانه ها و علائم حساسیت به ریمل را مشاهده کردید، با دقت آرایش چشم را پاک کنید.از اسکراب پوست پرهیز کنید، زیرا علائم را شدیدتر می کند، حتما نزد پزشک بروید، زیرا ممکن است برای آن نیاز به مصرف دارو داشته باشید.
ممکن است پزشکتان داروهای خوردنی یا قطره چشم را برای از بین بردن التهابات برایتان تجویز کند، همچنین ممکن است برای خارش پوست نیز به شما پماد بدهد، اگرچه که اگر جوش و یا محل خارش بسیار نزدیک چشم است، بهتر است از کرم و پماد در این محل استفاده نکنید، به جای آن مصرف لوازم ارایشی را کاهش دهید تا پوستتان نفس بکشد و بهبودی سریع تری داشته باشد
کدام محصولات زیبایی باعث آلرژی می شوند ؟
محصولات زیبایی که باید در مورد ان ها تجدید نظر کنید.محصولات زیبایی که به انها حساسیت دارید، پاک کننده ها، صابون های حمام، لوازم آرایش چشم، داروهای ضد عرق، مرطوب کننده ها، لاک ناخن، رنگ لب و چسب ناخن می باشند که حاوی متاکریلات هستند، واکنش های پوستی می توانند در اثر رنگ مو ایجاد شوند، مخصوصا آن هایی که حاوی آمونیوم پرسولفات و فنیلندیامین می باشد و رنگ مو را روشن می کنند.
محصولات زیبایی حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مثل قرمزی، تاول، خارش و ورم در فرد شوند که سطح AHA را بیشتر از 10 درصد می کنند.سرم ها و کرم های مخصوص چین و چروک که شامل رتین A می باشند نیز باعث ایجاد التهابات چشم می شوند.
بسیاری از افراد به ضد آفتاب نیز حساسیت دارند، همانطور که در نمناک اشاره کرده ایم چنین افرادی با مصرف هرگونه مواد برای جلوگیری از آسیب نور خورشید، دچار واکنش های آلرژیک می شوند، اگر به ضدآفتاب ها حساسیت دارید، با یک متخصص پوست برای انتخاب محصول مناسب و محافظ پوستتان در برابر آفتاب صحبت کنید.
انواع ریمل از دید مواد تشکیل دهنده
به طور کلی ریمل ها در دو نوع به صورت پودری و مایع به فروش می رسند. می توان گفت که وقتی ریمل به شکل مایع است مخصوصاً وقتی که پایه اصلی آن آب هست، محیط بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها و قارچ ها می باشد.
باید توجه داشته باشید که ریمل های مایع در بعضی موارد باعث : عفونت های چشمی، التهاب و قرمزی و ترشح لبه پلک ها می شود که در این صورت درمان به موقع برای پیشگیری از آسیب های جدی چشمی بسیار اهمیت دارد چون همان طور که می دانید چشم یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضاء بدن می باشد.
معمولاً در ترکیب ریمل ها از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد میکروب ها و قارچ ها استفاده می شود که خود این مواد نیز می توانند حساسیت زا باشند.
از دیگر عوامل حساسیت زا مواد رنگی و عطر موجود در ریمل ها هستند، التهاب مکرر لبه های پلک ها به ریزش مژه ها منجر می شود پس این موضوع را جدی بگیرید و اگر اصرار به استفاده از ریمل و وسایل آرایشی دارید حتماً از برندهای مرغوب و از آنهایی استفاده کنید که در فرمول بندی خود از مواد طبیعی استفاده می کنند.
نکاتی درباره استفاده از ریمل
هرگز از ریمل به عنوان اولین ابزار آرایشی خود استفاده نکنید. بهتر است از ریمل در آخر آرایش استفاده شود. الزامی نیست ولی توصیه می‌شود که با استفاده از فر مژه استفاده کنید تا شکل مژه‌های خود را مشخص کنید.
مطمئن شوید که ماده ریمل اضافی روی برس آن وجود ندارد چرا که موجب لک و قطره بر روی مژه می‌شود . ماده ریمل تنها باید تا حدی روی برس باشد که آن را مرطوب کند.
از مژه‌های بالا شروع کنید ، قلم را از انتهای داخلی به سمت لبه‌های بیرونی مژه‌ها بکشید. در حالی که این کار را می‌کنید سعی کنید با حرکات دورانی مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید. این کار باید با حوصله و دستان استوار انجام شود. در حین کار سعی کنید به پایین نگاه کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاید. این کار را دو الی سه دفعه تکرار کنید تا مژه‌ها شکل مطلوب را به خود بگیرند.
شما همچنین می‌توانید از شانه مژه به شکل مشابهی استفاده کنید تا زمانی که ریمل هنوز خشک نشده مژه‌ها به هم نچسبند. همچنین این کار باعث می‌شود تا مژه‌ها بلندتر دیده شوند و برای مدت طولانی‌تری به همان شکل بمانند.
اکنون برای مژه‌های پایین ، قلم ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و از ریشه‌های داخلی به سمت لبه‌های خارجی بکشید. قلم را فشار ندهید چرا که باعث لک شدن پوست می‌شود. این کار نیاز به حوصله دارد ولی چند دقیقه تمرکز شما را از اشتباه نجات می‌دهد.
علاوه براین اگر شما می‌خواهید مژه‌های برجسته‌تری داشته باشید می‌توانید بعد از خشک شدن ریمل به لبه‌های بیرونی کمی بیشتر ریمل بزنید

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/397948/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان