آریا جوان

آخرين مطالب

دردسرهایی که خالکوبی و تاتو ایجاد می کند دختران

دردسرهایی که خالکوبی و تاتو ایجاد می کند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مجله دلگرم / التهاب یا حساسیت پوستی به رنگ های مورد استفاده یکی از اولین علائم واکنش بدن به جسم خارجی یعنی رنگ مورد استفاده در تاتوست.
تاتو چه بیماری هایی به دنبال دارد ؟
«همیشه تاتو کردن می‌تواند با خود ویروس‌های بیماری‌های عفونی مانند زگیل، ایدز، هپاتیت و زخم زرد را به افراد منتقل کند. این بیماری‌ها از طریق سوزن دستگاه‌های تاتو می‌تواند به افراد دیگر منتقل شود و فرد جدید به بیماری‌هایی با منشا باکتری و ویروس مبتلا شود.
در عمل تاتو کردن آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد، واکنش تاتو است. روزانه یکی‌دو مورد بیمار مراجعه می‌کنند که حتی با گذشت 10 تا 15 سال محل تاتوشان برجسته، قرمز و سفت شده است. به این واکنش، گرانولوماتوز می‌گویند که به رنگ تاتو فرد حساسیت نشان می‌دهد. در تاتو رنگ‌های مشکی قرمز، سبز و آبی به‌کار برده می‌شود.
میکرو پیگمنتیشن، تاتوهای درمانی هستند که برای افرادی که بدنشان تغییر رنگ یافته استفاده می‌شود و به‌طور مثال افرادی که بر اثر بیماری ویتیلیگو روی لبشان سفید شده است می‌توانند از این تاتو استفاده کنند.
لب در این بیماری با درمان‌های معمول خوب نمی‌شود. پزشک بیمار را می‌تواند برای این کار هدایت کند. میزان واکنش به رنگ‌های گیاهی این نوع از تاتو خیلی کم است. این تاتو‌ها به‌صورت دوره‌ای باید تکرار شود. کسانی که در اثر تصادف ابرویشان زخم شده است می‌توانند به جای کاشت ابرو که روش گران‌تری است از تاتو استفاده کنند.
کسانی که تاتو می‌کنند امکان اهدای خون را از دست می‌دهند. این افراد با کاری که می‌کنند امکان انتقال ویروس‌ها از طریق خونشان را بیشتر می‌کنند. آنها باید آزمایش‌های زیادی انجام دهند. آنها درصورتی می‌توانند خون اهدا کنند که چند سال از تاتو کردنشان گذشته باشد و آزمایش‌های دقیقی برای کنترل کیفیت خونشان داده باشند.
استتار به معنای پاک کردن نیست
در اکثر موارد این افراد از رنگ همرنگ پوست به عنوان پوشاندن تاتو استفاده می کنند و وانمود می کنند که تاتو را پاک کرده اند، درصورتی که آنها تنها رنگ زیرین را استتار کرده اند،
وقتی فردی از رنگ قهوه ای کم رنگ یا کرم رنگ (رنگ پوست) برای پاک کردن تاتو استفاده کرده باشد، دیگر برای پاک کردن آن نمی توان از لیزرهای معمولی استفاده کرد، زیرا این رنگ ها در برخورد با لیزر اکسیده شده و تغییر رنگ می دهند و حتی گاهی سیاه می شوند و این تغییر رنگ طی چند روز بارزتر می شود و در نهایت پاک کردن آنها بسیار مشکل می شود.
همیشه بهترین را انتخاب کنید
بنابراین بهتر است از روش مناسب که استفاده از لیزرهاست، استفاده کنید. خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ورود لیزرها به این عرصه، با استفاده از لیزرهای فرکشنال CO2 و لیزر اربیوم به راحتی می توان رنگ های تاتو را از داخل پوست خارج کرد.
به طور معمول برای پاک کردن تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود که نحوه عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند.
این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود تاتو انجام می دهند و درواقع رنگهای ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند.
برخی رنگ ها دردسرساز می شوند
رنگ های سیاه و قهوه ای پررنگ معمولا به لیزر جواب مثبتی می دهند و به راحتی پاک می شوند، اما اغلب پاک کردن رنگ های قرمز با مشکلاتی همراه می شود و رنگ قرمز دیرتر به لیزر جواب می دهد.
پا کردن رنگ های سبز و آبی نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. بنابراین وقتی درمان موثر واقع خواهد شد که از لیزر مخصوص همان رنگ برای پاک کردن تاتو استفاده شود.
واکنش های آلرژیکی:
رنگ های تتو به ویژه رنگ های قرمز، سبز، زرد و آبی - می توانند باعث واکنش های آلرژیکی پوستی مانند خارش پوست در محل خالکوبی شوند. این می تواند حتی سال ها بعد از اینکه شما خالکوبی کردید هم رخ دهد.
عفونت های پوستی:
علائم عفونت مانند قرمزی، ورم، درد و ترشح چرک پس از خال کوبی می تواند رخ دهد. تجهیزات خال کوبی و سوزن های استرلیزه نشده می توانند بیماری های عفونی مانند هپاتیت B و هپاتیت c را انتقال دهند.
به همین دلیل است که انجمن آمریکایی گفته است برای انتقال خون باید یک سال از زدن خال کوبی وقفه بیفتد. مهم است دقت کنید که تمام تجهیزات خال کوبی قبل از استفاده تمیز و استریل باشند.
فردی که خال کوبی را دریافت می کند، باید حتماً در طول هفته اول به درستی از ناحیه خال کوبی شده مراقبت کند، یا پس از تزریق رنگدانه های پوستی.
بیماری های مربوط به خون:
اگر تجهیزات مورد استفاده برای خال کوبی شما آلوده به خون آلوده باشد، می توانید بیماری های مختلف خونی از جمله کزاز، هپاتیت B و هپاتیت C بگیرید و احتمال انتقال اچ آی وی نیز وجود دارد.
زمانی که برنامه های شرکت های بیمه بر روی پرسش نامه خود می پرسند که آیا روی بدنتان خالکوبی دارید یا خیر، به نظر شما آن ها به چه چیزی فکر می کنند؟ درباره اش فکر کنید.
مشکلات ناشی از MRI:
در این موقعیت، خالکوبی یا آرایش های دائمی ممکن است باعث ورم یا سوزش در نواحی ایجاد شده در حین معاینات MRI شود.گاهی اوقات رنگدانه های تاتو می توانند با کیفیت تصویر تداخل پیدا کنند، مانند زمانی که فردی که خط چشم دایمی دارد و MRI از چشم دارد.
بعضی قسمت های خال کوبی ممکن است در واقع باعث سوختن پوست شوند.اگر واکنش آلرژیکی به جوهر خال کوبی روی دهد و یا باعث ایجاد عفونت یا دیگر مشکلات پوستی در نزدیکی یک خال کوبی شود، ممکن است به درمان دارویی و یا دیگر درمان ها نیاز داشته باشید.
اصرار بر ایمنی آن:
برای اینکه مطمئن شوید که خال کوبی شما به طور ایمن انجام می شود، به این سوالات پاسخ دهید:تاتوکار چه کسی است؟ سعی نکنید خودتان خالکوبی کنید و یا یکی از دوستان نابلدتان این کار را انجام دهد .
به یک مرکز معروف بروید که فقط کارمندانش کارشان را خوب بلدند.آیا تاتوکار از دستکش استفاده می کند؟ او باید دست هایش را بشوید و یک جفت دستکش محافظ بپوشد.آیا تاتوکار از تجهیزات مناسبی استفاده می کند؟
دقت کنید که او سوزن را دور می اندازد و قبل از اینکه برای شما را شروع کند، آن را از بسته های مهر و موم شده برمی دارد. هر گونه رنگ، سینی و یا ظروف باید نو باشند.
از بین بردن تاتو
پزشکان با استفاده از سه روش لیزر، جراحی و لایه برداری پوست (dermabrasion) اقدام به از بین بردن تاتو می کنند. اگرچه این روش ها برای از بین بردن تاتوهای درمانی، در صورت بروز اشکال نیز استفاده می شوند، اما اغلب در از بین بردن تاتوهای دکوراتیو(تزئینی) کاربرد دارند.
لیزر، جدیدترین روش درمانی برای از بین بردن نقوش تاتو شده در سطح بدن است. جراحی، برای انواع کوچک تاتو استفاده شده و برای انواع بزرگ و بسیار رنگی کاربرد ندارد.
لایه برداری از پوست (dermabrasion) نیز برای تاتوهای سطحی کاربرد داشته و راهی برای از بین بردن این نوع تاتوهاست.
علاوه برآن می توان از روش هایی چون کوتریزاسیون و پیوند پوست برای از بین بردن تاتو استفاده کرد.
بسیاری از روش های مورد استفاده در از بین بردن تاتو که در جوامع غربی رایج است، در ایران نیز کاربرد داشته و پزشکان ایرانی نیز به این روش ها آگاه هستند.
"لیزر" بهترین روش برای از بین بردن تاتو، با حداقل عوارض جانبی است. این روش به خصوص در تاتوهای وسیع و رنگی بسیار مناسب است. اما نکته مهم، توجه به "نوع لیزر" انتخابی برای از بین بردن رنگ های مختلف تاتو است.
نتیجه :
درصد بالایی از نواحی زرد در تاتو اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، دچار قرمزی و تورم می شود و دلیل اصلی آن مشخص نیست، ولی علت می تواند وجود کادمیوم سولفات موجود در رنگ زرد باشد که مشتقات آن به نور حساس است.
بعضی اختلالات پوستی در مناطق تاتو دیده می شود، که می تواند برای اولین بار دیده شود و یا تشدید شود. سیفلیس در فاز دوم یا سوم غالبا در مناطق تاتو دیده می شود، ولی تمایل دارد که در مناطق قرمز منتشر شود، که در این مناطق جیوه وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/398877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی