حضور موفق ایران در کارزار تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری
گردشگری
بزرگنمايي:
آریا جوان - حضور موفق ایران در کارزار تبلیغاتی «سلایق غذایی » که از سوی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد؛ فرصتی است که رویای سفرکردن از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه میدارد.
ایرنا: به گزارش روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی،گردشگری و صنایعدستی ، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت:
گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعههای گردشگری است
که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر و تجربه غذاهای جدید در مقصد به شمار میآید.
این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراثفرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده
و از این رهگذر فرصتهایی را نیز در زمینههای مختلف؛ از جمله اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم میآورد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow)،
از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود
کلیپهایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند.
این اقدام UNWTO اساساً جهت مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان
و با هدف احترام به فرهنگهای مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ،
میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.
قاسمی افزود: معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان تولید کرد.
این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان پذیرفته
و در نشانی www.unwto.org/Asian_cuisine بارگذاری شد،
فرصت مغتنمی جهت معرفی بخشهای مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافتهها،
موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و …. به جهانیان فراهم آورده است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی
از قابلیت بینظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است؛
امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.
-
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲:۰۳
-
۳۰ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/403285/