آریا جوان

آخرين مطالب

پیام روشن ایران به آمریکا و اسرائیل نگاه سیاسی

پیام روشن ایران به آمریکا و اسرائیل
  بزرگنمايي:

آریا جوان - جماران / سفیر اسبق ایران در عراق با بیان اینکه روابط ما با سوریه برادرانه و ناگسستنی است، گفت: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت سوریه بوده و برعکس دیگران ایران همواره تأکید کرده که این دولت قانونی است و اعمال هرگونه تغییر در این کشور باید از مجاری قانونی صورت بگیرد نه اینکه آدم‌ های اجاره‌ ای از جاهای مختلف بیایند و دخالت‌ های خارجی داشته باشند.
حسن دانایی فر در گفت و گو با جماران در خصوص توافق نظامی و سیاسی ایران و سوریه، اظهار داشت: نظام سلطه از روز اول حضور در منطقه به دنبال تفرقه افکنی بوده و هست ولی ما با کشورهایی مثل سوریه مشترکات دینی، قومی و مذهبی فراوان داریم که تحکیم دهنده روابط کشور ما با این کشور بوده و هست؛ به همین دلیل ما همواره با سوریه روابط استراتژیک داشته و داریم و این توافق نیز در چهارچوب همان روابط استراتژیک تعریف می شود.
سفیر اسبق ایران در عراق با اشاره به اینکه نگاه محور مقاومت به مسائل متفاوت از نگاه نظام سلطه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال سیادت بر کسی نیست و ادبیات ما برابری و برادری است و این را از قرآن و سیره اهل بیت(ع) یاد گرفته ایم. نگاه مقام معظم رهبری نیز نگاهی مبتنی با رفاقت است. این رفاقت فقط با سوریه نیست و با همه کشورهای منطقه این نوع نگاه وجود دارد. ما فقط حمایت می ‌کنیم و اختیار تصمیم گیری برای مردم و گروه‌ های داخلی در کشورها است.
وی با تأکید بر اینکه روابط ما با سوریه برادرانه و ناگسستنی است، افزود: چند وقت پیش شاهد بودیم که در قالب قانون سزار تحریم های ظالمانه ای از سوی دولت آمریکا علیه ملت سوریه و شرکای اقتصادی این اجرا شد و آنها را در معرض مجازات قرار داد. اما امضای این توافقنامه نشان داد که در شرایط دشوار ناشی از تحریم‌ های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه ایستاده است.
دانایی فر بر اهمیت گسترش هماهنگی‌ های مشترک دو کشور برای غلبه بر دشمنان خارجی که وارد منطقه شده اند و قصد خروج ندارند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حاضر شده و تمام برنامه های این حضور با دولت رسمی و قانونی این کشور هماهنگ شده و می شود. اما آمریکایی ها سالیان سال است که بدون مجوز از سوی هیچ دولتی وارد منطقه شده و منافع مردم این کشورها را هیچ در نظر نمی گیرند و تنها منافع خودشان و متحدانشان برای آنها اهمیت دارد.
وی سرمایه گذاری های مشترک دو کشور به ویژه در دوران پسا کرونا را یکی از عوامل مؤثر در توفیق روابط اقتصادی دو کشور دانست و گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه می تواند فراز و نشیب ‌هایی را به همراه داشته باشد. ولی هیچ گاه در اصل این روابط خدشه ای وارد نمی شود و همان طور که اشاره کردم این روابط استراتژیک حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بین ایران و سوریه وجود داشته و تا امروز هیچ دسسیسه ای نتوانسته آن را از بین ببرند و روند اصلی روابط دو کشور همواره پا بر جا مانده است.
سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه ایران علاقه دارد روابط خود با سوریه را گسترش دهد، اظهار داشت: تلاش ایشان بر این است که عوامل سلبی و منفی تأثیرگذار در روابط بین دو کشور به وجود نیاید و همیشه این روابط رو به گسترش باشد. به همین دلیل است که علی رغم تلاش های آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن، این روابط روز به روز قوی تر و نزدیک تر شده و می شود.
وی با اشاره به اینکه تحویل سامانه های پدافند هوایی باور 373 و سوم خرداد به سوریه بخشی از تفاهمنامه اخیر کشورمان با سوریه است، تأکید کرد: این موضوع علاوه بر اینکه تفاهم و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد، بر این نکته نیز صحه می گذارد که دولت و مردم سوریه تلاش می کنند به سمتی می روند که حضور بیگانگان در این کشور را پایان دهند و این قرارداد پیام روشنی برای آمریکا و اسرائیل دارد که از این به بعد برخورد جدی تری با حضور آنها خواهد شد و ایران در این موضوع نیز در کنار ملت سوریه خواهند ماند.
دانایی فر افزود: از سوی دیگر این موضوع اقتدار تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نشان می دهد و این موضوع که هر تحول نظامی که به نفع مردم منطقه بخواهد رخ دهد، اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در کنار مظلومین منطقه ایستاده و تا خروج کامل بیگانگان از این کشورها، که هدف مشترک همه آزادی خواهان خاورمیانه است، این حضور ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت سوریه بوده و برعکس دیگران ایران همواره تأکید کرده که این دولت قانونی است و اعمال هرگونه تغییر در این کشور باید از مجاری قانونی صورت بگیرد نه اینکه آدم‌ های اجاره‌ ای از جاهای مختلف بیایند و دخالت‌ های خارجی داشته باشند. الان ما بهترین روابط را با سوریه داریم و فکر می‌کنم در آینده هم پایدار باشد؛ هرچند در زمینه روابط خارجی کسی نمی ‌تواند مطلق صحبت کند ولی امروز همه مؤلفه ‌ها و گزینه ها و شاخص ‌های روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه مثبت است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/404227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس