آریا جوان

آخرين مطالب

پیش‌بینی برگزاری یا لغو المپیک کار سختی است ورزش

پیش‌بینی برگزاری یا لغو المپیک کار سختی است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آخرین خبر / سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک‌2020 از اعلام آمادگی میزبان برای برگزاری رقابت‌ها خبر می‌دهد. نصرا... سجادی که پیش‌بینی برگزاری یا لغو المپیک را کار سختی می‌داند در این‌خصوص به گفته‌های وزیر المپیک ژاپن استناد می‌کند. چراکه به گفته او اخیرا سیکو‌ هاشیموتو خبرداده که ژاپن حتی این آمادگی را دارد که در پایان سال 2021 هم المپیک را برگزار کند. با این‌حال سجادی در گفت‌وگو با خراسان تاکید کرد به عقیده او اگر تا پایان آذرماه امسال مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار نشود، آن‌وقت است که کمیته بین‌المللی المپیک باید برای برگزاری یا لغو رقابت‌ها فکری اساسی کند.
حضور مربیان بدنسازی و روانشناسان در فاز دوم کمپ مجازی
تمرینات کمپ مجازی المپیک‌2020 درحالی از 26 خرداد آغاز شده که سرپرست کاروان اعزامی ایران به این رقابت‌ها در ارزیابی از عملکرد کمپ تمرینات مجازی المپیک 2020 می‌گوید: «با توجه به شیوع ویروس کووید 19 در جهان و از آن‌جا که این ویروس فعلا در تمام دنیا مهمان ناخوانده است، در کمیته ملی المپیک به این فکر افتادیم که ارتباط‌مان را با ورزشکاران المپیکی و یا آن‌هایی که در شرف کسب سهمیه هستند، حفظ کنیم. درحال حاضر 52 ورزشکار داریم که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند و حدس می‌زدیم که همین حدود ورزشکار هم آمادگی کسب سهمیه داشتند اما کووید 19 آمد و کارها را متوقف کرد. به همین خاطر به این فکر افتادیم که برای حفظ ارتباط‌مان با ورزشکاران، کار را از یک اقدام ورزشی که به صورت تمریمنات آمادگی جسمانی بود، شروع کنیم. این اقدام در ابتدا به این خاطر بود که بچه‌ها بدانند که ما به فکرشان هستیم. به همین‌خاطر یک بسته متشکل از وسایل ورزشی تهیه شد و از طریق فدراسیون‌های مربوطه برایشان ارسال کردیم. متعاقب آن هفته 2 روز (روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه) به مدت حداقل یک‌ساعت که بعضا بیشتر هم شده، برنامه تمرینی در کمپ مجازی با حضور مربیان آمادگی جسمانی که در آکادمی ملی المپیک یا خارج از آن فعال بودند، برگزار شد. فاز دوم این کمپ با حضور مربیان بدنساز تک تک رشته‌های ورزشی برگزار خواهد شد. قصد داریم فعلا تا آخر شهریور‌ماه این کمپ را ادامه دهیم و پس از آن بررسی خواهیم کرد که شیوه ادامه این کمپ چگونه باشد. ضمن این‌که از تیرماه به بعد اندک‌اندک مشاوران آکادمی در زمینه‌های روانشاسی، تغذیه و حتی فعالیت‌های فرهنگی به برنامه‌های کمپ اضافه خواهند شد. شاید به جایی برسیم که جلسات بیشتری در هفته با بچه‌های ورزشکار ارتباط داشته باشیم. هدف اصلی‌مان هم این است که بچه‌ها بدانند ما به فکرشان هستیم.»
اصراری به برگزاری تمرین حضوری المپین‌ها نداریم
او در واکنش به این‌که چه تصمیماتی در‌خصوص تمرین المپین‌ها در آکادمی ملی المپیک گرفته شده، می‌گوید: «آن‌چه مسلم است این‌که ما به عنوان کمیته ملی و آکادمی ملی المپیک، آمادگی برگزاری تمرینات حضوری المپین‌ها در آکادمی را داریم و همه امکانات هم مهیاست و پروتکل‌ها هم رعایت می‌شود. اما این اتفاق منوط به صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش است که البته برای فعالیت برخی رشته‌ها این مجوزها صادر شده. هرچند ما این‌جا امکانات تخصصی مهارتی را کمتر داریم و فدراسیون‌ها خودشان از این نظر امکانات بیشتری دارند. اما برای بعضی از رشته‌ها اصلا اجازه فعالیت و تمرین هنوز صادر نشده. در حال حاضر اجازه برگزاری مسابقات فوتبال آن هم بدون تماشاگر صادر شده. در‌کل دنیا هم این رشته با رعایت یکسری پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع کرده.» او می‌گوید: «به هر صورت ما آمادگی برگزاری تمرینات المپین‌ها را داریم اما منتظر صدور مجوز از سوی ستاد کرونا هستیم. متاسفانه اخیرا در برخی شهرها از جمله خود تهران ویروس کرونا بیشتر مشاهده شده و ما باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم. در درجه اول سلامتی ورزشکاران و مربیان برایمان مهم است چون این‌ها سرمایه‌های ورزش ما هستند و ما اصراری نداریم که به صورت حضوری تمرین کنند. ضمن این‌که آن‌ها به صورت انفرادی تمرینات خاص خود را داشته‌اند اما ارتباط ما با آن‌ها تا پایان شهریور به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.»
حمایت مادی و معنوی IOC از تمرینات مجازی
اما این‌که شرایط در کشورهای دیگر و بخصوص ژاپن به عنوان میزبان بازی‌های المپیک 2020 چگونه است، سوالی است که سجادی در پاسخ به آن می‌گوید: «می‌دانید که کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال برنامه‌های تمرینی مجازی است و حتی اخیرا دستورالعملی را به کشورها ارسال کرد و خواست اگر کشوری برنامه تمرینی خاصی برای ورزشکاران در دوران کرونا تهیه کرده عنوان کند تا مورد حمایت مادی و معنوی IOC قرار بگیرد. در این خصوص ما جزو اولین کشورهایی هستیم که از چند ماه قبل از اعلام IOC مطالعه، طرح و برنامه‌ریزی درخصوص برگزاری کمپ مجازی تمرینی را آغاز کرده بودیم. هفته آینده هم طرح‌مان را برای IOC ارسال خواهیم کرد. ضمن این‌که فیلم‌های تمرینی این کمپ را به صورت کوتاه برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کردیم و آن‌ها هم استقبال کردند. به سایر کشورهای دیگر هم که هنوز دست به این اقدام نزده‌اند، توصیه می‌کنیم انجام دهند.»
کمیته برگزاری پیام داد المپیک برگزار می‌شود
او درباره تمهیدات ژاپنی‌ها در دوران کرونا هم می‌گوید: «کمیته برگزاری مسابقات همیشه ارتباط خود را با ما داشتند. اخیرا هم ارتباط مستقیمی با مسئولان این کمیته از طریق مجازی داشتیم. در‌واقع‌ آن‌ها طی این گفت‌وگوی مجازی می‌خواستند پیام بدهند که المپیک را برگزار می‌کنند. ضمن این‌که از ما خواستند که اگر کووید 19 باعث شده مشکلی برای ورزشکاران در زمینه‌های مختلف ایجاد شود، با آن‌ها در‌میان بگذاریم تا برای حل آن کمک کنند. اما مهم‌ترین هدفشان این بود که بگویند المپیک برگزار می‌شود.»
در چه شرایطی درصد برگزاری المپیک پایین می‌آید؟
وقتی به سجادی می‌گوییم پس ورزشکاران نگران لغو شدن المپیک نباشند، این‌طور پاسخ می‌دهد: «باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید. در حال حاضر نزدیک به 53درصد از مسابقات کسب سهمیه برگزار نشده. این درحالی است که برگزاری هر‌کدام از این مسابقات زمان خاص خودش را داشته. خب اگر زمان برگزاری این مسابقات مدام محدودتر شود و مثلا به آبان ماه یا آذر‌‌ماه برسیم اما هنوز مسابقات کسب سهمیه برگزار نشده باشد، درصد برگزاری المپیک هم پایین‌تر می‌آید. اگر به پایان سال برسیم و هنوز مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار نشده باشد، آن‌وقت است که به نظر من IOC باید فکرهایی برای مسابقات بکنند.»
دارندگان بیشترین سهمیه المپیک در صدر جدول کرونا هستند
برخی کشورها بعد از این‌که میزبان المپیک می‌شوند وزیری با عنوان وزیر المپیک برای برگزاری رویدادها در کابینه تعیین می‌کنند تا کارها را بیشتر دنبال کند. سجادی با اشاره به این موضوع از خبری که اخیرا وزیر المپیک ژاپن اعلام کرده، صحبت می‌کند: «اخیر وزیر المپیک ژاپن اعلام کرده بود که ما آمادگی آن را داریم که حتی در پایان سال 2021 هم المپیک را برگزار کنیم.» سرپرست کاروان المپیک ایران ادامه می‌دهد: «تا آن موقع ما هم امیدواریم که وضعیت کشورها به لحاظ کووید 19 به شرایط عادی برسد و بتوانند در المپیک شرکت کنند ولی می‌دانید که در حال حاضر درگیری کشورها با این ویروس زیاد است و اتفاقا کشورهایی که همیشه بیشترین سهمیه المپیک را دارند در صدر جدول بیشترین درگیری با کرونا هستند. بنابراین پیش‌بینی این که المپیک برگزار می‌شود یا نه، بسیار سخت است. باید زمان به جلوتر برود تا ببینیم المپیک برگزار خواهد شد یا نه.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/405621/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران