آریا جوان

آخرين مطالب

6 مشکل رايج پوستي در مردان و چگونگي درمان پسران

  بزرگنمايي:

پوست بزرگترين اندام بدن انسان محسوب مي شود و به عنوان نخستين سد دفاعي در برابر عوامل خارجي از ما محافظت مي کند. پوست در معرض مواد شيميايي، عفونت ها، بريدگي ها، خراش ها و نور خورشيد قرار مي گيرد که مي توانند محرک شکل گيري مشکلات پوستي رايج در مردان باشند. همانند زنان، مردان نيز با موضوعاتي مانند افزايش سن، تجمع رنگدانه ها در بافت، حساسيت و آکنه حتي در بزرگسالي سر و کار دارند.
سلامت پوست به واسطه ترکيبي از ژنتيک و انتخاب هاي سبک زندگي شکل گرفته است و از اين رو، پوست هر مردي نسبت به ديگري متفاوت است. پوست مردان ضخيم‌تر و سخت‌تر از پوست زنان است و از کلاژن و سبوم (چربي طبيعي پوست) بيشتر به واسطه سطوح بالاتر هورمون تستوسترون بهره مي برند. اين تفاوت ها در پوست، مردان را نسبت به مشکلات پوستي خاص که از سوختگي تيغ تا خارش ژوک را شامل مي شود، آسيب پذير مي کند.
مشکل: سوختگي تيغ
بيشتر مرداني که اصلاح صورت انجام مي دهند، سوختگي تيغ را تجربه خواهند کرد که در دنياي پزشکي به نام سودوفوليکوليت (Pseudofolliculitis) شناخته مي شود و مي تواند به شکل گيري راش تحريک کننده همراه با تاول و جوش هاي عفوني منجر شود. اين شرايط پوستي مي تواند پس از اصلاح موهاي پا، زير بغل، يا ديگر مناطق بدن نيز شکل بگيرد.
راه حل: پاکسازي پيش از اصلاح
روش هاي مختلفي براي به حداقل رساندن مواجهه با سوختگي تيغ وجود دارند که از آن جمله مي توان به پاکسازي صورت پيش از اصلاح اشاره کرد. اين کار موهايي که در برابر سطح پوست به دام افتاده اند را از بين مي برد و از اين رو، حالتي صاف‌تر پيدا مي کنند.
مشکل: آفتاب سوختگي
آفتاب سوختگي در مردان نسبت به زنان شايع‌تر است زيرا آنها احتمال کمتري دارد به طور منظم از محصولات ضد آفتاب استفاده کنند. مطالعه اي که در سال 2014 در نشريه American Academy of Dermatology منتشر شد، نشان داد که بيشتر آمريکايي ها به طور مرتب از محصولات ضد آفتاب براي محافظت از خود در برابر پرتوهاي فرابنفش استفاده نمي کنند. حدود 44 درصد از مردان تاييد کردند که هرگز از محصولات ضد آفتاب روي صورت خود استفاده نمي کنند و 42 درصد به اين نکته اشاره داشتند که از اين محصولات روي ديگر قسمت هاي در معرض نور خورشيد پوست هرگز استفاده نکرده اند.
اين شرايط موجب مي شود تا مردان نسبت به زنان دو برابر احتمال بيشتري داشته باشد به سرطان پوست غير ملانوم با توجه به عادات ضعيف مراقبت از پوست مبتلا شوند.
راه حل: استفاده از محصولات ضد آفتاب
مردان بايد در هر روزي که خارج از خانه سپري مي کنند از محصولات ضد آفتاب استفاده کنند. خورشيد مي تواند در هر زماني از سال پرتوهاي مضر فرابنفش را منتشر سازد. به عنوان مثال، 80 درصد از پرتوهاي مضر فرابنفش خورشيد مي توانند حتي در روزهاي ابري نيز به پوست انسان نفوذ کنند.
مشکل: آکنه
توليد هورمون تستوسترون در مردان به افزايش ترشح چربي در سراسر بدن منجر مي شود. سبوم به عنوان يک مرطوب کننده طبيعي براي پوست عمل مي کند، اما شرايط خوب براي رشد باکتري ها را نيز فراهم مي کند. همچنين، پوست مردان در مقايسه با زنان از لايه اپيدرمي ضخيم‌تر برخوردار است و داراي منافذ بزرگتر است که راحت‌تر با آلودگي پر مي شوند و در نتيجه، ظهور آکنه مي تواند يکي از پيامدهاي اين شرايط باشد.
راه حل: استفاده از پاک کننده هاي ملايم
براي به حداقل رساندن آکنه، استفاده از پاک کننده هاي ملايم روي پوست صورت و بدن توصيه مي شود. اين کار موجب از بين رفتن بقاياي اضافي مي شود، در شرايطي که پوست را نيز مرطوب نگه مي دارد.
مشکل: روزاسه
روزاسه مشکلي رايج در ميان مردان است که مي تواند روي چانه، گونه ها، و پيشاني پديدار شود. با اين وجود، پژوهش هاي پيشين نشان داده اند که مردان دو برابر احتمال بيشتري دارد بيني بزرگ شده در شرايطي که به نام رينوفيما (Rhinophyma) يا روزاسه زيرگونه 3 (Phymatous) شناخته مي شود را تجربه کنند.
يکي از محرک هاي اوليه روزاسه قرار گرفتن در معرض خورشيد است، زيرا مردان احتمال کمتري دارد از محصولات محافظت در برابر خورشيد استفاده کنند.
راه حل: روتين مراقبت از پوست
مردان مي توانند روزاسه را از طريق يک روتين مراقبت از پوست مناسب زير کنترل داشته باشند. اين روتين شامل مرطوب کردن، و استفاده از محصولات ضد آفتاب براي محافظت در برابر خورشيد مي شود. افزون بر اين، توجه به عادات سبک زندگي مي تواند به تشخيص دلايل بروز مشکل کمک کند. ممکن است براي دور نگه داشتن روزاسه به استفاده از دارو نيز نياز باشد.
مشکل: پاي ورزشکار
در آب و هواي گرم پوشيدن صندل يا راه رفتن با پاهاي برهنه موجب مي شود تا پاها هر چه بيشتر با زمين و عوامل آلوده کننده موجود روي آن در تماس باشند. همچنين به پا داشتن کفش در طولاني مدت مي تواند موجب تعريق شود. پاها به طور ويژه مستعد ابتلا به عفونت هاي قارچي هستند که مي تواند موجب شکل گيري بيماري پاي ورزشکار شود. محيط هاي گرم، تاريک و مرطوب مانند داخل کفش مکاني مناسب براي رشد قارچ روي پوست فراهم مي کنند.
راه حل: استفاده از ضد قارچ هاي بي نياز از نسخه
مرداني که با بيماري پاي ورزشکار مواجه شده اند مي توانند از ضد قارچ هايي که بي نياز از نسخه پزشک به فروش مي رسند و در قالب کرم، لوسيون، محلول، ژل، اسپري، پماد، يا پودر در دسترس هستند براي مقابله با اين مشکل پوستي استفاده کنند. درمان مي تواند يک تا شش هفته طول بکشد. پيش از پوشيدن دوباره کفش بهتر است 24 ساعت صبر کنيد.
مشکل: خارش ژوک
مشابه با بيماري پاي ورزشکار، خارش ژوک روي قسمت هاي گرم، تاريک و مرطوب بدن مانند کشاله ران ها شکل مي گيرد. قارچ ممکن است عفونت ايجاد کند يا نکند، اما مي تواند از فردي به فرد ديگر سرايت کند. خارش ژوک به طور معمول از پايين پاها به کشاله ران گسترش مي يابد.
راه حل: ضد قارچ ها
ضد قارچ ها مي توانند به بهبود خارش ژوک کمک کنند. افزون بر اين، مردان مي توانند با استفاده از پودرهايي که رطوبت را از پوست دور نگه مي دارند، تعريق را به حداقل برسانند. پيشگيري از خارش ژوک مي تواند به سادگي تميز و خشک نگه داشتن کشاله ران، قسمت داخلي ران ها و باسن باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم