آریا جوان

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

آریا جوان - برگزاری آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرماندهان صحنه در وزارت نفت، سایه کرونا بر فرایند صدور کارت هوشمند سوخت، خودکفایی گاز در تامین کالا، ترافیک در پایانه‌های نفتی چین و قدردانی رئیس جمهوری از صنعت پتروشیمی را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

فرماندهان صحنه: آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرماندهان صحنه در وزارت نفت این هفته با حضور وزیر نفت برگزار شد. بیژن زنگنه در این آیین از کاهش حوادث آسیب پذیر صنعت نفت در سال‌های اخیر خبر داد. سید باقر مرتضوی، مدیرکل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت از ضرورت تربیت حداقل 500 نیروی متخصص فرمانده صحنه در صنعت نفت گفت. علی بیاتی، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اعلام کرد از مجموع 228 نفر که در فراخوان فرآیند ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای فرماندهان صحنه صنعت نفت شرکت کردند 45 نفر موفق به دریافت این گواهینامه شدند و علی کمندی، منتخب دریافت گواهینامه فرماندهان صحنه در حوادث صنعت نفت هم خواستار حمایت مدیران از فرماندهان صحنه شد. در این آیین افزون بر رونمایی از مجموعه بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی در حوزه HSE با تأکید بر ایمنی و آتش‌نشانی (از تاریخ 1392/06/30 تاکنون) از سوی وزیر نفت، گواهی 20 نفر از فرماندهان صحنه به‌صورت ویدئوکنفرانسی و به نیابت از وزیر نفت در اهواز و عسلویه اهدا و مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیرعامل وزارت نفت نیز با اهدای لوحی به نمایندگی از این مجموعه از بیژن زنگنه، وزیر نفت قدردانی کرد.
کرونا و کارت هوشمند سوخت: کارت هوشمند سوخت و تاخیر در صدور و ارسال آن موضوعی بود که این هفته دو تن از مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به آن واکنش نشان دادند. فاطمه کاهی، سخنگوی این شرکت دلیل تأخیر به‌وجود آمده در فرآیند صدور و ارسال کارت سوخت خودروهای شخصی را شیوع ویروس کرونا دانست و اعلام کرد این فرآیند در آینده‌ای نزدیک سرعت می‌یابد. مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم با یادآوری اینکه در ابتدا صدور کارت هوشمند سوخت تنها 40 روز طول می‌کشید، اما اکنون این فرآیند به دلیل ویروس کرونا طولانی‌تر شده، اعلام کرد: تا به امروز 700 هزار کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده و در باجه‌های پستی باقی مانده که این مورد هم به‌ دلیل شرایط شیوع کرونا در کشور به‌وجود آمده است. رضایی این را هم گفت که با توجه به بحران شیوع کرونا در کشور، سقف ذخیره کارت‌های هوشمند سوخت از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.
کاهش درآمد عربستان تا افزایش واردات چین: خبرگزاری رویترز این هفته از کاهش 65 درصدی صادرات سالانه نفت عربستان در ماه مه با ارزش نزدیک به 12 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه پارسال نوشت. این خبرگزاری همچنین در خبری دیگر اعلام کرد عربستان بزرگترین تامین کننده نفت چین در ماه ژوئن بوده است. حال که بحث چین مطرح است این خبر را هم باید به نقل از داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و گفته‌های تحلیلگران عنوان کرد که ترافیک و ازدحام در پایانه‌های نفتی چین به دلیل واردات بی‌سابقه نفت این کشور همچنان ادامه خواهد داشت. چین در ماه آوریل هنگامی که قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح در چند دهه سقوط کرد، وارد بازارهای نفت شد و محموله‌هایی را برای تحویل در ماه‌های آینده به چنگ آورد. از دیگر مصرف کننده بزرگ انرژی هم خبر رسید واردات نفت هند در ماه ژوئن به کمترین سطح در 9 سال گذشته رسید و این کشور هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرده است. قیمت نفت هم این هفته در محدوده 43 تا بیش از 44 دلار برای هر بشکه در نوسان بود .
خودکفایی گاز در تامین کالا: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آغاز ساخت 35 قلم کالاهای پرمصرف و راهبردی صنعت گاز کشور با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبرداد و اعلام کرد: هم‌زمان با افزایش ظرفیت تولید و فرآورش پالایشگاه، به‌زودی صنعت گاز خودکفایی از واردات کالاهای خارجی را جشن می‌گیرد. حسن منتظر تربتی این را هم گفت به‌زودی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه طراحی و ساخت قطعات و ادوات مکانیکی دوار و ثابت و حوزه‌های برق و ابزار دقیق و کنترل، توربواکسپندر، نشت‌یاب لیزری، بلوبر سانتریفیوژ و آنالایزر نقطه شبنم گاز، صنعت گاز کشور خودکفا خواهد شد تا زمینه تولید پایدار و مستمر گاز و سایر محصولات گازی حتی در شرایط تحریم‌های غیرقانونی فراهم شود.
پتروشیمی در صحبت‌های روحانی: حسن روحانی، این هفته در سه برنامه پیاپی از صنعت پتروشیمی و تحولات آن در سال‌های اخیر گفت. وی در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از افزایش تولید در صنعت پتروشیمی قدردانی کرد و در نشست با تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشوراعلام کرد: 14 میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشیمی و 8 میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال 1404 به نتیجه می‌رسد، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. وی در نشست هیئت دولت هم گفت: تولید محصولات پتروشیمی کشور از 56 میلیون تن در سال 92 به 100 میلیون تن تا پایان امسال می‌رسد.
سایر اخبار:‌ پایان عملیات اسیدکاری چاه‌های سکوی B فاز 14 پارس جنوبی، راه اندازی بخش پی‌سی‌آر بیمارستان‌های‌ نفت تهران و اهواز، تکمیل طرح ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های نفت، همکاری وزارتخانه‌های نفت، بهداشت و اقتصاد برای تأمین نیازهای گریدهای مورد نیاز صنایع پزشکی با هدف مبارزه با ویروس کرونا و اشاره رهبر معظم انقلاب به انجام اقدام‌های بزرگ در پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دوران تحریم، از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.
پیشنهاد هفته: اگر می‌خواهید بدانید مصرف ال‌پی‌جی در خودروها باصرفه‌تر است یا صنعت پتروشیمی، پیشنهاد می‌شود مطلب « ال‌پی‌جی مناسب سوخت خودروست یا خوراک پتروشیمی؟ » را بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/422745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران