آریا جوان

آخرين مطالب

خبر سخنگوی دستگاه قضا درباره حُکم دادگاه‌های پتروشیمی و طبری نگاه سیاسی

خبر سخنگوی دستگاه قضا درباره حُکم دادگاه‌های پتروشیمی و طبری
  بزرگنمايي:

آریا جوان - میزان / سخنگوی قوه قضائیه در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: دادگاه پتروشیمی و دادگاه یکی از عناصر داخلی قوه قضائیه روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارند و منتظریم دادگاه رای خود را صادر کند.
مهمترین بخش اظهارات غلامحسین اسماعیلی به شرح زیر است:
رای دادگاه طبری به زودی اعلام می‌شود
* دادگاه پتروشیمی و دادگاه یکی از عناصر داخلی قوه قضائیه روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارند و منتظریم دادگاه رای خود را صادر کند.
نحوه برخورد دستگاه قضا با جامعه مطبوعاتی
* قوه قضاییه در برخورد با بخش‌های مختلف من جمله جامعه مطبوعاتی اصلاح رویه و بازنگری داشته است.
* سعی کردیم سختگیرانه برخورد نکنیم البته چک سفید امضا هم به کسی نداده‌ایم.
* رویه قضایی در برخورد با تخلفات توام با مداراست.
وضعیت زندان‌ها در روزگار شیوع کرونا
* امروز حدود 60 هزار نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند
* از صدهزار نفر با عنایت مقام معظم رهبری و عفوی که در عید گذشته داده شد تعدادی ازاد شدند و از تسهیلات قانونی استفاده کردند
واکنش به تحریف وضعیت زندانها در رسانه های معاند
* در مورد وضعیت زندانهای ما بعضا در رسانه های معاند تحریف صورت میگیرد در حالیکه ما در این مورد نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی جلوتر هستیم.
* سفیر استرالیا با زندانی که اعمال مجرمانه‌‍ای در کشور ما انجام داده و تبلیغ میشد اوضاع جسمی خوبی ندارد ملاقات داشت.
* بعد از دیدار سفیر مصاحبه کرد و گفت این فرد در سلامت کامل است و شرایط نگهداری وی مطلوب بود.
* پس از این صحبت‌ها برخی از مدعیان حقوق بشر از سفیر استرالیا انتقاد کردند که چرا این حرفها را زدی.
برنامه دستگاه قضا برای کمک به تولید و رفع مشکلت جامعه کارگری
* اگر جامعه کارگری نباشد تولید و خدمات نداریم.
* گاهی اوقات کارگران مورد بی‌مهری کارفرمایان قرار می‌گیرند و با تعطیلی کارخانجات به تولید و جامعه کارگری ما اسیب می‌رسد.
* تلاش ما ان است که حرف انها را بشنویم و به استمرار چرخه تولید کمک کنیم، اجازه ندهیم بیکار شوند تا کارگران و اقتصاد کشور اسیب ببیند.
مشروح اظهارات سخنگوی دستگاه قضا به شرح زیر است:
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در برنامه چاپ اول شبکه خبر، ایام فرخنده و خجسته و میلاد امام هادی علیه السلام، عید سعید غدیر را به همه مردم جامعه اسلامی و همچنین روز خبرنگار را به جامعه خبری تبریک گفت و برای همه خبرنگاران در انجام رسالت و ماموریت اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و شفاف برای مردم آرزوی توفیق کرد.
وی با تسلیت حادثه تلخ انفجار در بیروت به مردم کشور دوست و برادرمان لبنان، تصریح کرد: برای جانباختگان این حادثه آرزوی رحمت و غفران و برای بازماندگان آن‌ها صبر و برای مجروحین آرزوی شفای عاجل را دارم.
اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که یکی از اولویت‌های مهم و اساسی قوه قضاییه در سال 99 مبارزه با فساد است، در مورد برگزاری دادگاه‌های مفاسد ویژه اقتصادی توضیح دهید و آیا این روند قاطع ادامه دارد، عنوان کرد: ابتدائا خواهان این هستیم که هیچگونه فساد به ویژه فساد اقتصادی در کشور نباشد، به همین جهت در این مسیر با همکاری بخش‌های مختلف شناسایی بستر‌های فسادزا، زمینه‌های بروز فساد و اصلاح ساختار‌های معیوبی از سوی نهاد‌های متولی را در اولویت‌های خودمان قرار دادیم تا هر روز خبری از بروز مفاسد نداشته باشیم.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در قواعد حکمرانی، لازمه‌اش وجود دادگاه است. دادگاه باید با صلابت، اقتدار و قاطعیت آنگاه که با مصادیق، مظاهر و نمونه‌هایی از فساد مواجه می‌شود، برخورد کند. البته این موضوع باید توأم با قانون‌مداری و مهربانی باشد؛ اما صلابت و اقتدار شان و رسم دادگاه به ویژه در برخورد با مفاسد مهم و کلان و آنچه که دغدغه ذهنی مردم ما است.
وی بیان داشت: حتی در فرضی که شاهد بروز فساد نباشیم دادگاه‌ها خواهد بود و اندک و معدود موارد بروز مفاسد اقتصادی را قاطع‌تر از آنچه که تا امروز مردم ما مشاهده کردند، رسیدگی خواهند کرد و کسانی که به حقوق دیگران به ویژه به حقوق عامه و در حوزه اقتصادی در این شرایط تنگ‌های اقتصادی، تعدی و تجاوز می‌کنند، مطمئن باشند که قوه قضاییه با صلابت و اقتدار با آن‌ها برخورد می‌کند.
اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که یکی از جدی‌ترین حوزه‌هایی که مورد استناد رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد حوزه زندان‌ها و شرایط آن‌ها است، قوه قضاییه برای خنثی سازی این وضعیت و موج خبری که رسانه‌های معاند ایجاد می‌کنند، چه برنامه‌هایی دارد، اظهار کرد: بار‌ها گفته‌ایم دشمن و امپراتوری رسانه‌ای آن سعی می‌کنند فضاسازی، شایعه‌سازی و با جعل اخبار ذهنیت و فضای افکار عمومی جامعه را منحرف کنند.
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: اخیرا رهبر بزرگوار انقلاب در ابعاد مختلف دو موضوع «تحریف» و «تحریم» را در کنار هم قرار دادند و «تحریف» را مهمتر از «تحریم» دانستند؛ چراکه تحریف عرصه‌های مختلفی دارد و منحرف کردن ذهنیت جامعه بشریت نسبت به واقعیت‌ها از مأموریت‌های دشمنان ماست.
وی تاکید کرد: اولا باید توجه داشت که آنچه که دیگران به آن می‌پردازند، مصادیق تحریف و قلب واقعیت و برخلاف واقعیت‌هایی است که که در جامعه ما و به ویژه در زندان‌های ما رخ می‌دهد؛ اما ما هم وظیفه داریم که در باب اطلاع‌رسانی اقدامات مثبت تلاش کنیم.
وی افزود: در همین ایام که ویروس کووید 19 و کرونا را در جهان شاهد هستیم، در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان برای اینکه خود آن‌ها و خانواده‌ها دغدغه نداشته باشند اقداماتی انجام شد که ما در مقاطعی بیش از 100 هزار نفر زندانی را به مرخصی فرستاده‌ایم.
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: امروز 60 هزار نفر از زندانیان ما در حال مرخصی هستند که البته از آن 100 هزار نفر با عنایت مقام معظم رهبری و عفوی که در عید گذشته داده شد تعدادی از آن‌ها آزاد شدند و از تسهیلات قانونی استفاده کردند. از تلاشی که در حوزه سلامت در زندان‌ها و مقابله با این بیماری و حفظ سلامت زندانیان انجام شد، همکاران شما و حتی مجامع بین المللی گزارش‌های متعددی تهیه کردند.
اسماعیلی اظهار کرد: حتما دیروز در اخبار مطلع شدید که سفیر استرالیا با یکی از شهروندان اتباع کشور استرالیا که در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اعمال مجرمانه‌ای که انجام داده، ملاقاتی کرد. از قبل شایع کرده بودند که مریض است و کرونا دارد و سفیر رسمی کشور با این زندانی ملاقات کرد و بعد از ملاقات مصاحبه کرد که من این فرد را دیدم و در سلامت کامل و شرایط نگهداری مطلوب بود. برخی از این مدعیان دروغین حقوق بشر از سفیر استرالیا انتقاد کردند که چرا این حرف‌ها را عنوان کرده است.
وی ادامه داد: آنچه که ما در این حوزه انجام دادیم و انجام می‌دهیم بیانگر این است که ما ضمن برخورد با افرادی که باید مجازات شوند؛ اما حقوق آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و بیش از کشور‌های دیگر، تسهیلاتی را برای برای جامعه زندانیان کشور قائل هستیم و مستندات فراوانی هم در این حوزه ارائه شده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اینکه از زمان ریاست رییس قوه قضاییه تاکنون هیچ رسانه‌ای توقیف نشده است، نگاه قوه به رسانه‌ها از این دریچه چگونه است، پاسخ داد: ما این را یک مجموعه دو وجهی می‌دانیم، هرچه جامعه رسانه‌ای، خبری و مطبوعات ما خودشان التزام به قانون و رعایت قوانین و مقررات و حقوق جامعه و حقوق مردم و شهروندان را بیشتر مراعات کنند، مطمئن باشند نه توقیف بلکه تحت تعقیب هم قرار نمی‌گیرند.
وی افزود: در آستانه روز خبرنگار از جامعه رسانه‌ای کشور تشکر می‌کنم که در این یک ساله با همه مشکلاتی که در جامعه بود به گونه‌ای رفتار کردند که ضرورتی برای این قبیل از برخورد‌ها هم پیش نیامد. ما ضمن قدردانی از جامعه رسانه‌ای و تبریک به آن‌ها و توصیه مجدد می‌کنیم که بیش از پیش ضمن انجام رسالت و ماموریت اطلاع رسانی حقوق جامعه و حقوق شهروندان و حقوق افراد را به رسمیت بشناسند و به جای سیاه‌نمایی و القای ناامیدی به جامعه ضمن اطلاع رسانی صحیح سعی کنند که امید و نشاط به جامعه تزریق کنند.
اسماعیلی تصریح کرد: از ناحیه قوه قضاییه رویکرد در برخورد با بخش‌های مختلف از جمله تخلفات جامعه مطبوعاتی را همراه با یک بازنگری و اصلاح و رویه‌های جدیدی مدنظر قرار دادیم، سعی کردیم که در این موضوع سختگیرانه برخورد نکنیم. البته چک سفید امضا به کسی نداده‌ایم و اینگونه نیست که تصور بشود اگر اعمال مجرمانه‌ای که مستلزم برخورد‌های قاطع باشد از افرادی سربزند قرار است از آن‌ها به سادگی گذشت.
سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رویه قضایی ما در برخورد با تخلفات توام با مدارا در آنجایی که مدارا امکان پذیر است ، خواهد بود و امیدواریم شاهد اعمال مجرمانه غیر قابل گذشت و غیرقابل اغماضی از این عزیزان نباشیم و دغدغه و نگرانی هم پیش نیاید.
خبر در حال تکمیل است...

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/427063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

گزارش زنده؛ استقلال 3-0 شمس‌آذر قزوین

ترفندهای تمیزکاری خانگی

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت