آریا جوان

آخرين مطالب

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران فناوری

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران
  بزرگنمايي:

آریا جوان - به تازگی تصاویری از کراس اوور و سدان‌های نشان «سوئست» در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی این نشان در این رده‌ها به بازار ایران وارد می‌شود. در این مقاله به معرفی کراس اوور‌های سوئست می‌پردازیم.
اسب بخار: به تازگی تصاویری از کراس اوور و سدان‌های نشان «سوئست» در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی این نشان در این رده‌ها به بازار ایران وارد می‌شود. در این مقاله به معرفی کراس اوور‌های سوئست می‌پردازیم.
سوئست یا «سوئیست» نام برندی چینی است که در سال 1995 با همکاری دو خودروساز چینی و «میتسوبیشی» ژاپن تأسیس شد. در ایران این نشان بیش‌تر با ون‌های «دلیکا» شناخته می‌شود که در ناوگان تاکسی‌رانی ما هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود. برند سوئست در حوزه خودرو‌های کار و تجاری هم در بازار ایران حاضر بوده، اما تابه‌حال در رده خودرو‌های سدان و کراس اوور‌های خانوادگی چیزی از این نشان در ایران ندیده بودیم. به تازگی تصاویر مربوط به سدان A5 و کراس اوور DX7 در حال تست در خیابان‌های ایران منتشر شده و به نظر می‌رسد که به زودی خودرو‌های این نشان توسط یکی از شرکت‌های خودروساز مونتاژ شود.
در گذشته، «گروه بهمن» مونتاژ خودرو‌های این نشان را در ایران انجام می‌داد، اما هنوز مشخص نیست چه شرکتی فکر همکاری مجدد با سوئیست را در سر دارد. افزون بر گروه بهمن، «دیار خودرو» و «ریگان خودرو» نیز از گزینه‌های همکاری با شرکت چینی سوئیست به شمار می‌روند.
در سبد محصولات سوئست سه کراس اوور را می‌بینیم که در بازار‌های هدف به فروش می‌رسند. مدل‌های DX3، DX5 و DX7 کراس اوور‌های نشان سوئست هستند که هرکدام در رده خاصی از سگمنت کراس اوور عرضه می‌شوند.
معرفی سوئست DX3
مدل “DX3” دومین کراس اوور تولیدشده توسط این کمپانی محسوب می‌شود. نخستین بار در سال 2016 و در نمایشگاه خودروی پکن این مدل رونمایی شد و همان سال به تولید رسید. الگو‌های طراحی کراس اوور‌های سوئست توسط تیم طراحی «پینین فارینا» طراحی شده اند به همین دلیل است که DX3 از نظر طراحی بدنه نسبت به دیگر چینی‌ها در رده بالاتری قرار می‌گیرد.
این خودرو در بازار‌های هدف با پیشرانه‌های 1٫5 لیتر تنفس طبیعی و 1٫5 لیتر توربو عرضه می‌شود. موتور 1٫5 لیتر تنفس طبیعی توان تولید حداکثر 120 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد و در پیشرانه 1٫5 لیتر توربو خروجی 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده دستی 5 سرعته و یا CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد که احتمالاً برای بازار ایران جعبه دنده CVT مورد نظر باشد.

آریا جوان


درون کابین طراحی ساده با رنگ زمینه مشکی را داریم؛ صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد و خروجی‌های تهویه به صورت گرد و با حاشیه‌ای نقره‌ای رنگ طراحی شده اند. نسخه کامل این خودرو به امکاناتی نظیر تهویه خودکار، استارت کِی‌لس، کروزکنترل، رادار پارک، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز EBD، کنترل پایداری، کنترل کشش، چراغ‌های روز، سیستم مسیریابی، بلوتوث، کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور باران و… مجهز است.

آریا جوان


سوئیست DX3 با 4354 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1654 میلی متر ارتفاع در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو 2610 میلی متر است. سوئست DX3 در بازار‌های هدف قیمتی در بازه 9 تا 15 هزار دلاری دارد. با در نظر گرفتن دلار 26 هزار تومانی به قیمت خام بین 234 تا 390 میلیون تومان می‌رسیم و در نظر داشته باشید که باید افزایش 50 درصدی را روی قیمت خام خودرو درنظر بگیریم. با این قیمت و کلاس این خودرو می‌توان سوئست را رقیب مستقیمی برای خودرو‌های جک S3، چانگان CS35 و ام وی ام X22 دانست.
معرفی سوئست DX5

آریا جوان


در سال 2019 بود که سوئست مدل “DX5” را برای بازار چین رونمایی کرد. این خودرو از نظر ظاهری همان آرایه‌های طراحی مدل‌های قبلی این نشان را داشت و در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گرفت. از خصوصیات طراحی بدنه DX5 باید به چراغ‌های خشن (چشم عقابی به تعبیر سازنده) و ظاهر نسبتاً اسپرت آن اشاره کرد. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی در DX5 نسبت به DX3 جذاب‌تر شده بودند و ارتقای طراحی را می‌توان به وضوح در این مدل سوئست دید. تمام کراس اوور‌های این نشان توسط پینین فارینا طراحی شده اند، پس باز هم طراحی منسجم تری را نسبت به دیگر چینی‌ها در DX5 می‌بینیم.

آریا جوان


همانند DX3، این خودرو هم در بازار‌های هدف با پیشرانه‌های 1٫5 لیتر تنفس طبیعی و 1٫5 لیتر توربو با اصلیت میتسوبیشی عرضه می‌شود. موتور 1٫5 لیتر تنفس طبیعی توان تولید حداکثر 120 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد و در پیشرانه 1٫5 لیتر توربو خروجی 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده دستی 5 سرعته و یا CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد که احتمالاً برای بازار ایران جعبه دنده CVT مورد نظر باشد. البته برای DX5 که خودرویی به‌روزتر است امکان سفارش جعبه دنده اتوماتیک هم با موتور توربو فراهم شده که قطعاً این گزینه برای بازار ایران جذاب‌تر خواهد بود.

آریا جوان


از آن جا که DX5 در سال 2019 رونمایی شد، در نتیجه طراحی به‌روزتری را در داخل دارد. در کابین طراحی همان سادگی محصولات دیگر سوئست را دارد، اما آرایه‌های مدرن تری را مثل صفحه نمایش 10 اینچی جدید و جلوآمپر دیجیتال می‌بینیم. نسخه کامل این خودرو به امکاناتی نظیر تهویه خودکار، استارت کِی‌لس، کروزکنترل، رادار پارک، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز EBD، کنترل پایداری، کنترل کشش، چراغ‌های روز، سیستم مسیریابی، بلوتوث، کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور باران و… مجهز است، همچنین سیستم تشخیص صدا و کروزکنترل هوشمند را هم در این خودرو داریم.
سوئیست DX5 با 4406 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1654 میلی متر ارتفاع در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو 2615 میلی متر است. با این اعداد این خودرو در رده کراس اوور‌های کامپکت و بین DX5 و DX7 قرار می‌گیرد. سوئست DX5 در بازار‌های هدف بسته به پیشرانه و آپشن‌ها از 10 تا 15 هزار دلار قیمت گذاری می‌شود. پس این خودرو در ایران قیمتی بین 390 تا 550 میلیون تومان را خواهد داشت و رقبای این خودرو همانند مدل DX3 خودرو‌هایی مثل جک S3، چانگان CS35 و ام وی ام X22 خواهند بود.
معرفی سوئست DX7

آریا جوان


در سال 2014 کمپانی سوئست کانسپتی را با نام “R7” در نمایشگاه پکن رونمایی کرد و پس از آن در نمایشگاه گوانژو نسخه تولیدی را با نام «DX7 بولانگ» به بازار چین معرفی نمود. طراحی این خودرو زبان طراحی مشخص و منحصر این کمپانی را دارد، اما در DX7 که شاسی بلند بزرگ تری است خطوط طراحی برجسته‌تر هستند و برآمدگی بیش‌تر را به خصوص در گلگیر‌ها می‌بینیم.

آریا جوان


سوئست DX7 با دو پیشرانه 1٫5 لیتری توربو و 1٫8 لیتری توربو به بازار جهانی عرضه شده است. این پیشرانه‌ها به ترتیب 156 و 196 اسب بخار قدرت دارند و گشتاور 215 و 265 نیوتن متر را تولید می‌کنند. قطعاً DX7 با جعبه دنده اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود و بدیهی است که جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک AT و یا 6 سرعته اتوماتیک DCT وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی خودرو دارند.

آریا جوان


امکاناتی نظیر شش کیسه هوای 10 نقطه ای، رادار خطی، سیستم کنترل پایداری، رادار نقطه کور، فرمان کمکی برقی، صندلی راننده برقی، گرم کن صندلی‌های جلو، جلوآمپر دیجیتال، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، آینه حساس به نور و… از جمله امکانات سوئست DX7 است. این کراس اوور چینی و تک دیفرانسیل در بازار جهانی با توجه به مشخصات فنی و سطح امکانات قیمت‌های مختلفی را تجربه می‌کند؛ نمونه فول آپشن 1٫8 لیتری DX7 با قیمتی نزدیک به 20 هزار و 500 دلار به فروش می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود این کراس اوور سوئست در جایگاه CUV‌های اقتصادی قرار بگیرد و البته براساس شرایط امروز ارز و معیار‌های مونتاژ، بازه قیمتی 700 تا 800 میلیون تومان برای این خودرو پیش بینی می‌شود. رقبای این خودرو در ایران خودرو‌هایی مثل جک S7، کوپا T210 و چری تیگو 7 خواهند بود.

آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


اکنون باید دید این خودرو سرانجام چه زمان و توسط چه شرکتی در ایران عرضه می‌شود و کدام مدل‌های این نشان به بازار ایران عرضه می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/464703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده