آریا جوان

آخرين مطالب

هزینه های سفر به کیش چه قدر است؟ گردشگری

هزینه های سفر به کیش چه قدر است؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - یکی از بخش های مهم برنامه ریزی برای هر سفری، بودجه بندی هزینه های سفر است. به عبارتی اول هر کس فکر می‌کند چه قدر می خواهد برای سفرش هزینه کند و بعد گزینه های سفرش را بر اساس آن می‌چیند. اما هزینه های سفر متنوع و متفاوت هستند و هر کدام بخشی از بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهند.
جزیره کیش یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است. بسیاری از ایرانیان، با انگیزه های مختلف به کیش سفر می‌کنند. اما برنامه ریزی بودجه ای سفر نیازمند بررسی همه هزینه ها و داشتن اطلاعات مختلف است. پس با ما همراه باشید تا به یک برآورد تقریبی هزینه سفر به جزیره کیش بپردازیم.
بخش های مختلف هزینه سفر به کیش چه هستند؟
در یک سفر تفریحی و گردشی مجموعه متنوعی از هزینه ها وجود دارد که البته مقدار هر کدام برای هر کس متفاوت خواهد بود. برای نمونه کسی که به قصد خرید سفر می‌کند بودجه بیشتری را باید به این بخش اختصاص دهد. اما کسی که می‌خواهد به تفریحات آبی بپردازد، هزینه های سفرش در بخش تفریحات بیشتر خواهد بود.
در سفر کیش، اجزای هزینه ها احتمالا بدین ترتیب خواهد بود: هزینه خرید بلیط کیش تهران و بالعکس، هزینه اقامت، خرید، تفریحات و سرگرمی ها، خوراک و وعده های غذایی، رفت و آمد درون جزیره.
البته برخی هزینه های جانبی هم وجود دارد که بنا به شرایط و موقعیت ها پیش می‌آید. مثلا ممکن است شما بخواهید آموزش غواصی ببینید. در این شرایط احتمالا باید برای اجاره تجهیزات غواصی هزینه جداگانه ای بپردازید.
هزینه خرید بلیط هواپیما کیش
سفر با هواپیما، یکی از متداول ترین روش های سفر به جزیره کیش است. زیرا علاوه بر اینکه در مجموع سریعتر است، به سبب جزیره بودن کیش، نسبت به سفر ترکیبی زمینی و دریایی، آسانتر و کم دردسرتر است. قیمت بلیط هواپیما کیش از مبداهای مختلف متفاوت است. ولی اگر یکی از دورترین نقاط به جزیره کیش را بخواهیم در نظر بگیریم، می توانیم قیمت پرواز تهران کیش را به عنوان مبدا سنجش خود قرار دهیم. این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که در زمان فصل اوج سفر به کیش یعنی اواخر پاییز و زمستان، قیمت بلیط هواپیما کیش افزایش پیدا می‌کند. این را باید در کنار روند عمومی افزایش قیمت بلیط در طول سال در نظر گرفت. هزینه تقریبی بلیط هواپیما در یک طرف (رفت یا برگشت) چیزی در حدود 300 تا 750 هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود.
هزینه تفریح و بازدیدها در کیش
کیش به عنوان مقصد سفری تفریحی شناخته می‌شود. مهمترین مجموعه تفریحات جزیره کیش، بیشتر شامل تفریحات دریایی و ورزش های آبی می‌شود. تفریحات آبی کیش شامل پاراسل، غواصی، شاتل، فلای بورد، بنانا سواری، پدل برد، ماهیگیری، اسکی روی آب و اسکوتر زیر دریایی می‌شود. هزینه این تفریحات البته متنوع و متفاوت است. برخی تفریحات چون گروهی هستند هزینه هر نفر کاهش می‌یابد. مثلا بنانا و شاتل سواری که هزینه‌ای تقریبا 50 تا 60 هزار تومانی دارند. اما ورزش هایی که انفرادی هستند مانند فلای بورد، تا 250 هزار تومان هم هزینه دارند. ولی گرانترین تفریح کیش، غواصی و شنا با دلفنین هاست که 600 هزار تومان هزینه برایتان در بردارد.

آریا جوان


یکی دیگر از تفریحات جزیره کیش سافاری در بخش بیابانی آن است. خدماتی که در بخش سافاری جزیره کیش دریافت می‌کنید شامل پکیج های مختلفی شامل سافاری با خودرو، سافاری با موتورهای سه چرخ، باگی، پینت بال، کارتینگ و غیره است که در قالب پکیج های خانوادگی، ماه عسل، نوجوان و کودک عرضه می‌شود. هزینه این پکیج ها از 90 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 530 هزار تومان ادامه می‌یابد.
مجموعه تاریخی و فرهنگی کاریز کیش، از مکان های دیدنی و گردشگری جزیره است که شما را با معماری و تاریخ این بخش از ایران آشنا می‌کند. هزینه ورودیه مجموعه کاریز کیش 20 هزار تومان است.
هزینه های اقامت در جزیره کیش
امکانات اقامتی جزیره کیش بیشتر شامل هتل و هتل آپارتمان می‌شود. با وجودی که کیش قدمتی چند هزار ساله دارد، اما شکل نوین آن، کاملا مدرن است و اقامتگاه بومگردی در گزینه‌های پیش روی شما قرار ندارد. هتل های جزیره کیش از هتل های ساده تر دو ستاره تا هتل های پنج ستاره را شامل می‌شود. هزینه اقامت در هتل های جزیره کیش از حوالی 250 هزار تومان به ازای هر شب اقامت آغاز می‌شود و تا 2 میلیون و 200 هزار تومان ادامه می‌یابد. گران ترین هتل های کیش، هتل ترنج، هتل مارینا پارک و هتل پارمیس کیش هستند.
هزینه های خرید در کیش

آریا جوان


مراکز خرید کیش یکی از جاذبه های این جزیره است. به عبارتی گردشگری خرید را می توان یکی از سبک های رایج گردشگری در کیش دانست. اما مراکز خرید مختلف کیش، شامل ده‌ها فروشنده مستقل هستند و شاید نتوان به طور دقیق گفت که کدام مرکز خرید قیمت‌های ارزانتری دارد. اما خوشبختانه مراکز خرید کیش نسبتا به هم نزدیک هستند و شما به آسانی می‌توانید در بین آنها حرکت کنید و به بازدید و بررسی هر کدام بپردازید. چون منطقه آزاد کیش، از تعرفه های گمرکی معاف است، خرید محصولات وارداتی مانند لباس، شکلات و مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی بهترین کالاهایی هستند که می‌توانید در این جزیره خریداری کنید. مراکز خرید مرجان، پردیس 1 و 2، پانیذ، رویا و زیتون از این جمله هستند. بنابراین خیلی مواقع سفر به دبی صرفا بدلیل خرید از مال ها به صرفه نیست و در شرایط کنونی، کیش گزینه مناسب تری می باشد.
برای سفر ارزان به کیش چه باید بکنیم؟
با روش های مختلفی می‌توان هزینه سفر به کیش را کاهش داد و آن را با بودجه خود هماهنگ کرد. مثلا برای خرید بلیط هواپیما ارزان کیش می‌توانید از موتور جستجو تخصصی بلیت هواپیما یعنی سفرمارکت استفاده کنید. سفرمارکت با گردآوری و نمایش همه قیمت های پرواز تهران کیش در یکجا، به شما کمک می‌کند ارزانترین بلیط هواپیما موجود در بازار را پیدا کرده و خریداری کنید. در بخش اقامت، اگر لوکس بودن هتل خیلی برایتان اولویتی ندارد و بیشتر وقتتان را در حال گشت و گذار هستید، توصیه می‌کنیم، از هتل های کم ستاره و ارزانتر بهره ببرید. چون معمولا چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. در بخش خرید هم قیمت کالاهای مورد نظرتان در شهر خودتان بپرسید و در مراکز خرید مختلف کیش هم خوب بگردید. این به شما کمک می‌کند تا کالای گران نخرید. در بخش هزینه های تفریحی، سلیقه شما نقش تعیین کننده ای در انتخاب تفریحات دارد. برای نمونه دوچرخه سواری در خط ساحلی و یا لذت بردن از تماشای غروب بسیار کم هزینه تر از غواصی یا پاراگلایدرسواری است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/465729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

گفتگوی بانوی ورزش ایران با آخرین خبر

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله