آریا جوان

آخرين مطالب

آیا شما اسیر و قربانی مد هستید؟ دختران

آیا شما اسیر و قربانی مد هستید؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مردمان / برای تازه واردها، معمولا مارک “اسیر مد” چندان خوشایند نیـــست. کسانی که در امر مد توانا هستند از این اصطلاح برای انـتـقاد کــردن از ســایر افـراد استفاده می کنند. البته معنای این عبارت هنگامی کــه برای افراد مختلف استفاده می شود، متفاوت است. به راستــی کـسـی کــه “قربانی مد” شده است، چه تیپ و قیافه ای دارد؟ مقاله را بخوانید تا بفهمید.
چه کسی قربانی مد است؟
درا یـن قسـمـت 3 نظـریـه مـخـتـلف پیرامون این مبحث ذکر شده:
اولیـن نـظـر مـربـوط بـه گفته های “کارین الدور” یک خبرنگار بخش مد می باشد. او اظـهـار مـی دارد کـه “قربانی مد به فردی اطلاق می شود که در یک زمان معین تمام لباس های جدید و مارک دار را بر تن می کند و خود را شبیه مانکن های ویترین مغازه ها می کند. این فرد بیشتر شبیه به یک دلقک است.”
دومین تعریف از طرف یکی از دوستانم که از طراحان لباس به شمار می رود، بیان شده است. برای او مدپوش کسی است که:
الف) لباس های مارک دار بپوشد
ب ) در خرید کردن بیش از اندازه وسواسی باشد
ج) فقط می خواهد “آخرین مد” را بپوشد بدون در نظر گرفتن اینکه لباس به او می آید یا خیر
در طول زمانی که در جستجوی معنای این کلمه در وب بودم به معنای دیگری هم رسیدم. طرفداران این گروه بر این باورند که ” قربانی مد فقط لباس های روز را بر تن میکند، اما زمانی که آنها را می پوشد قیافه مسخره ای پیدا می کند”.
و حالا با تقدیم احترام فراوان تعریف خودم را در اختیارتان می گذارم. قربانی مد کسی است که فقط می خواهد لباس های روز را بپوشد. او تمام لباس هایی را که از طرف طراحان مطرح پیشنهاد می شود، خریداری کرده (در آن واحد) آنها را ناشیانه با یکدیگر ادقام می کند و همین امر باعث می شود که تیپ وحشتناکی پیدا کند… نه ظاهری زیبا.
اگر امسال تابستان شخص تابلویی را دیدید که تی شرت بنفش یا زرد، شلوارک سفید، کمربند رنگی و صندل صورتی پوشیده بود و یک عینک آفتابی متالیک (زمانی که آفتابی وجود ندارد) بر چشم های خود زده بود شکی نکنید که او یک قربانی مد است. حالا از این موضوع چه درسی می گیریم؟ اگر می خواهید به چشم یک دلقک به شما نگاه نشود، کارهای او را بر روی خودتان پیاده نکنید.
یک قربانی خود خیلی تلاش می کند که زیبا به نظر برسد، اما لباس های او چه 50 هزار تومان باشند چه 500 هزار تومان بازهم نمی تواند خودش را جمع و جور کند. خوش تیپ به نظر رسیدن کار ساده ای نیست و نیازمند تلاش های بسیار زیادی است. لباس هایی که می پوشید باید متناسب شرایط باشند، برازنده شخصیت شما بوده و به تیپتان نیز بیایند. به خاطر داشته باشید که خوش تیپ بودن به نوع لباس هایی که می پوشید بستگی ندارد، بلکه باید طرز صحیح لباس پوشیدن را بیاموزید.
اگر بخواهیم شرایط فردی را که اسیر مد شده است بدتر کنیم، می توانیم به راحتی بگوییم که او در زیر فشارهای عمومی از پا در خواهد آمد. به عنوام مثال فردی “دیوید بکهام” را در یک برنامه تلویزیونی مشاهده می کند. در همان لحظه احساس می کند که باید برود و همان شلوار جین، ژاکت خلبانی و کفش های نوک تیز پوست ماری را بخرد. چرا؟ تنها به این دلیل که آنها بر تن دیوید واقعا جذاب به نظر می رسند. این افراد ممکن است یک کت و شلوار را که اصلا مناسب حالشان نیست، تنها به این دلیل که فروشنده زیرک به آنها گفته ” آخرین مدل کت شلوار” است خریداری کنند.
اسیر مد نشوید
حالا که اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کردید، برای شما چند پیشنهاد داریم تا خدای نکرده جزء یکی از آن قربانیان بیچاره به شمار نروید:
همیشه خودتان باشید
چیزی را بر تن کنید که فکر می کنید زیباست نه لباسی را که دیگران تصور می کنند، مد است. باید همیشه در لباس های خود احساس راحتی کنید، بنابر این لباسهایی را بر تن کنید که مناسب حال شما هستند. همیشه در ذهن خود طرز پوششتان را مجسم کنید و آنها طوری ادقام کنید که برازنده باشند. اگر احساس کردید زمانیکه لباس های “مد” خود را می پوشید و آن کفش های نوک تیزتان را به پا میکنید، مردم جور دیگری به شما نگاه می کنند؛ بهتر است دیگر از آنها استفاده نکنید، چراکه این نوع لباس ها برای شما ساخته نشده اند. این امر در مورد لباس های زرق و برق دار هم صدق می کند: اگر در پوشیدن لباس های گل منگلی راحت نیستید هیچ کس شما را مجبور به انجام چنین کاری نمی کند.
هرچه کمتر، بهتر
بعد از من تکرار کنید: من زیاده روی نمی کنم! بله؛ اصلا لازم نیست که شما تمام لباس های مدی را که دارید در یک زمان بر تن کنید. پیشنهاد من این است که در هر فصل چند لباس جدید خریداری کنید و آنها را با لباس های دیگری که در کمد خود دارید ادقام نمایید. این راه هم کم هزینه است و هم شما را در کلیه فصول خوش تیپ نگه می دارد.
متعادل باشید
باید همیشه در جا رختی شما یک تعادل برقرار باشد به این معنا که تمام جارختی نباید از لباس های مارک دار و مد روز پر شده باشد یا اینکه بدتر… فقط لباس های دمده و از ریخت افتاده را نگهداری کنید.
پیش از اینکه تصمیم به خرید یک لباس جدید بگیرید، از خودتان سوال کنید که آیا به دلیل “مد” آنرا می خرم و یا کلا از آن خوشم می آید؟ به علاوه از خود بپرسید که اگر مثلا آن مارک اسپریت روی جیب جلوی این پیراهن نبود باز هم آنرا می خریدم؟ اگر واقعا آن لباس را دوست نداشته باشید در پوشیدن آن راحت نخواهید بود. در نتیجه بهتر است از خرید ان صرفنظر کنید.
در پی مارک نباشید
لباس های خود را با مارک طراحان در نظر نگیرید (مثلا کمربند بوس یا جین دیزل) با جدا کردن مارک لباس ها، آنها به شما تعلق پیدا می کنند و می توانید احساس بهتری نسبت به آنها داشته باشید.
برده رسانه ها نباشید
تیپ خود را بر اساس آنچه در تلویزیون یا مجله ها می بینید، تغییر ندهید. افراد معروف و هنرپیشه تنها برای جلب توجه لباس های عجیب غریب و رنگ به رنگ می پوشند و شیوه لباس پوشیدن آنها مناسب زندگی روزمره نیست.
عروسک خیمه شب بازی نشوید
لب ها و گونه هایتان را بیش از اندازه قرمز نکنید و زمانی که خورشید در آسمان نیست و همچنین در کلوپ های شبانه از عینک آفتابی استفاده نکنید. امیدوارم این نکات به شما کمک کنند.
تا دیدار آینده شیک پوش باشید، اما اجازه ندهید اسیر انواع مد شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/466310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس