آریا جوان

آخرين مطالب

زن‌های اَبَر صدساله‌ جهان را بشناسید (+تصاویر) خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
اخبار,اخبار گوناگون
فرد صدساله کسی است که یکصد سال خورشیدی یا بیشتر عمر کنداین در حالیست که اَبَرصدساله تا 110 سالگی یا بیشتر از آن زندگی کرده است.
به گزارش خبرنگاران، پیر شدن یک امر گریزناپذیر در زندگی بشر و دیگر موجودات زنده دنیاست. اما روند پیری در بیشتر جمعیت جهان زیر یکصد سال پایان می‌یابد و آن‌ها دار فانی را وداع می‌گویند. البته هستند برخی از انسان‌هایی که این قانون را زیر پا گذشته و به فردی صد ساله یا حتی اَبَرصدساله تبدیل می‌شوند.
فرد صدساله کسی است که یکصد سال خورشیدی یا بیشتر عمر کند. این در حالیست که اَبَرصدساله تا 110 سالگی یا بیشتر از آن زندگی کرده است.
در نتیجه چندین آزمایش علمی و تحقیقاتی مشخص شده افراد ابرصدساله معمولا در تمام طول زندگی به هیچ یک از بیماری‌های مرتبط با کهولت سن همانند سکته مغزی، بیماری قلبی-عروقی، زوال عقل، سرطان، پارکینسون و دیابت دچار نمی‌شوند مگر در اواخر عمر و نزدیکی به بیشینه عمر انسان، یعنی 125 سالگی.
بر اساس آمار رسمی گمانه‌زنی می‌شود در سراسر جهان 300 تا 450 ابرصدسالهٔ زنده وجود داشته باشد. این در حالیست که مطابق بر پژوهش‌ها مشخص شده شور‌های ایالات متحده آمریکا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، و ایتالیا دارای بیشترین شمار ابرصدساله‌های شناخته‌شده هستند
در سپتامبر سال 2010 میلادی ایالات متحده با رقمی در حدود 53 هزار نفر بیشترین تعداد انسان‌های صدساله را در دنیا داشته است. پس از امریکا کشور ژاپن با حدود 51 هزار نفر در رتبهٔ دوم از این حیث قرار می‌گیرد.
تاکنون بیش از یکهزار و 500 ابرصدساله در تاریخ ثبت شده است.در بسیاری از کشور‌ها افراد پس از رسیدن به صدسالگی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. رسم رایج برخی از کشور‌ها به شرح زیر است:در ایالات متحده به طور سنتی صدسالگان از رئیس جمهور نامهٔ تبریک دریافت می‌کنند.
اخبار,اخبار گوناگون
در انگلستان و کشور‌های مشترک‌المنافع در یکصدمین زادروز فرد، ملکه پیامی برای وی ارسال می‌کند و از سن 105 سالگی به بعد این امر در هر زادروز اتفاق می‌افتد.
صدسالگان ایرلندی نامه‌ای به همراه 2540 یورو به عنوان «جایزهٔ صدسالگی» از رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند.برای صدسالگان ژاپنی یک کاپ نقره همراه با یک گواهینامه از طرف نخست‌وزیر ارسال می‌گردد.صدسالگان در سوئد پیام تبریکی از سوی پادشاه و ملکه دریافت می‌کنند.
در ایتالیا صدسالگان نامه‌ای از رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند.
با این مقدمه شاید برایتان جالب باشد تا شماری از ابرصدساله‌های جهان که بیش از 115 سال در دنیا زندگی کرده‌اند، آشنا شوید. گفتنی است که تقریبا بیشتر نام‌هایی که در فهرست پیرترین انسان‌های جهان مشاهده می‌شود، زن هستند که جالب و قابل تامل است.
برای آشنایی با زنان ابرصدساله تاریخ تا انتهای مطلب همراهمان باشید.
1- ژان کالمان: 122 سال و 164 روز
اخبار,اخبار گوناگون
ژان کالمان: زاده 21 فوریه 1875 – درگذشته 4 اوت 1997
ژان لوییز کالمان دارای طولانی‌ترین عمر تأیید شده یک انسان در طول تاریخ بود. این زن فرانسوی در 85 سالگی به شمشیربازی می‌پرداخت و تا صدسالگی دوچرخه سواری می‌کرد.
اخبار,اخبار گوناگون
ژان کالمان در دهه 20 زندگی
جالب است بدانید کالمان از 21 سالگی تا 117 سالگی سیگار می‌کشید؛ ولی هیچ‌گاه تعداد سیگار‌ها به بیش از دو عدد در روز نمی‌رسید. او در 12 یا 13 سالگی ونسان ونگوگ را ملاقات کرده بود و تمام عمرش را که 122 سال و 164 روز بود در فرانسه گذراند.
اخبار,اخبار گوناگون
ژان کالمان در سن 40 سالگی
این زن تا 110 سالگی تنها و بدون کمک زندگی می‌کرد. اما پس از آن به دلیل یک حادثه آتش‌سوزی هنگام آشپزی که به دلیل ضعف بینایی روی داده بود، به آسایشگاه منتقل شد.
اخبار,اخبار گوناگون
ژان کالمان در سن 22 سالگی
ژان لوییز کالمان در زندگی طولانی خود شاهد اختراعات مهمی، چون اتومبیل، تصاویر متحرک، استیل ضد‌زنگ، تلویزیون و حتی هواپیما بود.
2- سارا کنائوس: 119 سال و 97 روز
اخبار,اخبار گوناگون
«سارا کنائوس» پیر‌ترین فرد شناخته شده در آمریکاست. سارا در زمان مرگ 119 سال و 97 روز سن داشت و درست یک روز قبل از شروع قرن بیست‌ویکم از دنیا رفت.
دخترش او را فردی ساکت و آرام توصیف می‌کرد که هیچ چیزی نمی‌توانست آرامشش را برهم زند. همین خونسردی شاید دلیلی برای طول عمر سارا بود. سارا 7 جنگ آمریکا و ترور مارتین لوترکینگ را به خاطر داشت.
سن سارا در زمان مرگ، حتی از پل برووکلین و مجسمه آزادی هم بیشتر بود. همچنین زمانی که نیل آرمسترانگ برای اولین بار قدم بر ماه گذاشت او 88 سال داشت.
3- لوسی هانا: 117 سال و 224 روز
اخبار,اخبار گوناگون
لوسی هانا: زاده 16 جولای 1875 – درگذشته 21 مارس 1993
به دلیل همزمان شدن زندگی لوسی هانا با ژان کالمان فرانسوی، با وجود داشتن سن بالاتر از 110 سال، به اندازه بقیه پیر‌ترین‌ها به او بها داده نشد. لوسی هانا با داشتن 117 سال و 224 روز سن و اصلیتی آفریقایی – آمریکایی، به عنوان پیر‌ترین انسان سیاهپوست دنیا شناخته می‌شد.
او در آلاباما به دنیا آمد و در زمان پخش اعلامیه مشهور آزادی لینکلن، 12 سال سن داشت. لوسی در سال 1901 ازدواج کرد و صاحب 8 فرزند شد که البته 6 فرزند او قبل از مادرشان از دنیا رفتند.
این زن سیاهپوست در زمانی زندگی می‌کرد که تبعیض نژادی در اوج خود بود و سفید‌پوستان، سیاهان را از زمین‌ها و خانه‌هایشان بیرون می‌کردند، به همین خاطر او نیز به همراه شش میلیون آفریقایی آمریکایی دیگر مجبور به مهاجرت شده و به دیترویت رفت جایی که تا آخر عمر خود در 21 مارس 1993 در آنجا ماند.
4- ماری لوئیز میلر: 117 سال و 230 روز
زمانی که ماری لوئیز میلر در سن 117 سالگی از دنیا رفت، یکی از پسرانش همراه با او در خانه سالمندان بستری بود و دختر بزرگش 90 سال سن داشت.
این زن فرانسوی – کانادایی، در تمام عمر خود کار می‌کرد و با داشتن 10 فرزند، تقریبا هرگز بیکار نبود. ماری همین کار زیاد و روحیه خستگی‌ناپذیر خود را راز عمر طولانی‌اش می‌دانست. او که عادت عجیبی به استفاده از نوشیدنی‌های الکی و کشیدن سیگار داشت، وقتی خود را در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دید آن‌ها را در سن 90 سالگی ترک کرد. شاید همین دلیل شد تا او بتواند 27 سال بعد از آن نیز به زندگی خود ادامه دهد.
5- ویولت براون: 117 سال و 189 روز
اخبار,اخبار گوناگون
ویولت براون: زاده 10 مارس 1900 – درگذشته 15 سپتامبر 2017
ویولت براون ابرصدسالهٔ اهل جامائیکا بود. او در زمان مرگش کهنسال‌ترین انسان زندهٔ دنیا بود که در فهرست انسان‌های دارای طولانی‌ترین عمر تأیید شده در طول تاریخ قرار گرفت. ویولت براون پس از مرگ، اما مورانو در 15 آوریل 2017 به این عنوان دست یافت.
او همچنین نخستین ابرصدسالهٔ تأییدشدهٔ جاماییکایی و پیرترین جاماییکایی در تمام تاریخ بود.
ویولت براون، در 15 سپتامبر 2017 (جمعه 24 شهریور 1396) در 117 سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.
6- اِما مورانو: 117 سال و 137 روز
اخبار,اخبار گوناگون
اِما مورانو: زاده 29 نوامبر 1899 – درگذشته 15 آوریل 2017
اِما مورانو، یک ابرصدسالهٔ اهل ایتالیا، و تا زمان مرگش کهنسال‌ترین انسان زندهٔ دنیا بود که در فهرست انسان‌های دارای طولانی‌ترین عمر تأیید شده در طول تاریخ قرار گرفت.
دوران زندگی مورانو در سه قرن 19، 20 و 21 میلادی سپری شد.
این زن، همچنین در طول 117 سال زندگی‌اش شاهد دو جنگ جهانی و روی کار آمدن 90 دولت در ایتالیا بود.
او دارای چهار خواهر و سه برادر بود. آنجلا مورانو، یکی از خواهران او بود که در سال 2011 در سن 102 سالگی درگذشت. مورانو راز طول عمر خود را خوردن دو تخم مرغ در روز، شکلات و شیرینی و تنهایی می‌دانست.
7- نبی تاجیما: 117 سال و 42 روز
اخبار,اخبار گوناگون
نبی تاجیما: زاده 4 اوت 1900 – درگذشته 21 آوریل 2018
یکی دیگر از ابرصدساله‌های جهان، نبی تاجیما ژاپنی بود. او پس از مرگ ویولت براون در 15 سپتامبر 2017 (جمعه 24 شهریور 1396) مسن‌ترین انسان شناخته شده جهان و آخرین انسان زنده بازمانده از قرن نوزدهم میلادی بود.
همچنین از او به عنوان پیرترین انسان شناخته شده در کشور ژاپن و قاره آسیا یاد می‌شود.نبی تاجیما در جوانی در مزرعه کار می‌کرد و تا میانسالی مشغول کشاورزی بوده‌است. او در فوریه 2002 به خانه سالمندان کیکای منتقل شد و تاکنون در آنجا زندگی می‌کند. وی بر اثر شکستگی استخوان ناشی از سقوط از ارتفاع، برای همیشه ویلچرنشین شد.
اخبار,اخبار گوناگون
تاکنون بیش از یکهزار و 500 ابرصدساله در تاریخ ثبت شده است.
بیشتر غذای مورد مصرف وی، سوشی و ماهی قزل آلا بود. نبی تاجیما، در 21 آوریل 2018 (1 اردیبهشت 1397) در 117 سالگی بر اثر عوارض ناشی از کهولت سن درگذشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/50695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم؟

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

رکورد تفاوت قدی یک زوج در گینس ثبت شد/ عکس

ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران