آریا جوان

آخرين مطالب

به اين دلايل، مودم را هنگام خواب خاموش کنيد! خواندنی

  بزرگنمايي:

جوانان نيوز- محققان مي‌گويند همان‌طور که هنگام خواب بايد تلفن همراه‌تان را از خود دور نگه داريد تا در معرض اشعه‌هاي الکترومغناطيسي آن قرار نگيريد، بايد در برابر مودم واي فاي هم همين موضوع را رعايت کنيد و اگر از طريق اين نوع مودم‌ها به اينترنت متصل مي‌شويد، آن را هنگام خواب خاموش کنيد. به گفته محققان امواج واي فاي روي مغز تاثير گذاشته و افسرده تان مي‌کند.
پژوهشگران مي گويند نتايج تحقيقات آن ها نشان مي دهد انتشار امواج الکترومغناطيسي مودم مي تواند بخش هايي از مغز را تحريک کند و فعاليت آن بخش را افزايش دهد.
دانشمندان با انجام آزمايشات و مطالعاتي بر روي داوطلبان زيادي دريافتند آن دسته از افرادي که ساعات زيادي از روز را در کنار مودم قرار دارند و هنگام خواب نيز مودم در محيط کنار آن ها وجود دارد حافظه کمتري دارند و موارد مختلف را کمتر به خاطر مي سپارند و مغزشان پريشاني بيشتري دارد.
پزشکان توصيه مي کنند براي سلامت مغز بهتر است افراد قبل از خواب مودم را خاموش کنند و در ساعات استراحت آن را از خود دور نگه دارند.
در اينجا به 5 دليل اصلي اشاره مي کنيم که نشان مي‌دهد بهتر است در مواقعي که نياز به واي‌فاي نداريد و يا اينکه آخر شب، مودم را خاموش کنيد.
1- امواج راديويي براي انسان به‌خصوص کودکان خطرناک هستند
درست است که هنوز اين موضوع به طور کامل و علمي ثابت نشده است اما تقريبا تمام کارشناسان محيط‌زيست و پزشکي موافق اين موضوع هستند که امواج مايکروويو تاثيراتي روي بدن و ذهن انسان مي‌گذارند. هر ساله تحقيقات زيادي صورت مي‌گيرد که نتايج‌شان نشان مي‌دهد افرادي که کمتر در معرض امواج راديويي حتي موبايل و نوت‌بوک و تلويزيون هستند؛ سلامت جسمي و رواني بهتر دارند. اين موضوع به‌خصوص براي نوزادان و کودکان تشديد مي‌شود؛ چون ساختار بدني و مغزي آن‌ها آسيب‌پذيرتر است و دارد تکامل پيدا مي‌کند.
کارشناسان توصيه مي‌کنند در اتاقي بخوابيد که هيچ‌گونه دستگاه بي‌سيم يا واي‌فاي نداشته باشد. به معني ديگر، بهتر است مودم در اتاق خواب نباشد
شايد سوال کنيد پس بهتر است از موبايل هم استفاده نکنيم؟ جواب اين است که بله؛ گوشي‌هاي تلفن همراه را هم بهتر است در آخر شب و مواقعي که نياز نداريد توي بغل خودتان نگذاريد و کمي دور نگه‌داريد. در اين مورد تحقيقات زيادي صورت گرفته و ثابت شده افرادي که در آخر شب مدت زمان نسبتا طولاني با گوشي‌هاي موبايل کار مي‌کنند، مشکلات بي‌خوابي بيشتري دارند.
2- نزديک بودن به امواج راديويي بي‌خوابي مي‌آورد
کارشناسان توصيه مي‌کنند بهتر است در اتاقي بخوابيد که هيچ‌گونه دستگاه بي‌سيم يا واي‌فاي وجود نداشته باشد. به معني ديگر، بهتر است مودم در اتاق خواب نباشد. خطرات امواج راديويي و واي‌فاي در فاصله نزديک زير 5 متر و 10 متر بسيار بيشتر است و در فاصله‌هاي بالاتر از 50 متر کم مي‌شود. بهتر است با يک مودم روشن 100 متر فاصله داشته باشيد. در خانه‌هاي آپارتماني جديد که بسيار کوچک هستند؛ معمولا فاصله 100 متري غيرممکن است؛ پس بهتر است که مودم را خاموش کنيد. اگر دوست داريد با خيال آسوده بخوابيد، بهتر است مودم را خاموش کنيد تا به اين صورت ذهن شما هم خاموش شود و کم‌کم براي رفتن به ضمير ناخودآگاه آماده شويد. ذهن انسان در شب و هنگام خواب فرآيندها و واکنش‌هاي بيولوژيکي دارد که امواج واي‌فاي مزاحم‌اش هستند.
3- مصرف انرژي در دنيايي که مشکل کمبود انرژي دارد
مودم مودهايي براي کاهش مصرف انرژي دارد و در مواقعي که هيچ دستگاهي بدان‌ها وصل نباشد، به طور محسوسي مصرف انرژي را کاهش مي‌دهند اما باز چندين چراغ LED روشن است و دستگاه دارد برق مصرف مي‌کند. چرا بايد اين‌طور باشد؟ هم هزينه‌هاي قبض برق شما افزايش پيدا مي‌کند و هم به يک دشمن محيط ‌زيست و انرژي تبديل مي‌شويد. روشن بودن مودم هيچ فايده‌اي براي شما جز افزايش هزينه ندارد.
4- احتمال خرابي دستگاه افزايش پيدا مي‌کند
اجازه بدهيد يک راز درباره مودم‌ها برايتان فاش کنم. اين دستگاه‌ها طوري ساخته شده‌اند که تا دو الي سه سال به طور هميشه روشن باشند و کار کنند اما بعد از اين مدت استاندارد که معمولا در دفترچه راهنما و مستندات دستگاه از طرف کارخانه اعلام مي‌شود، مادربورد، خازن‌ها و چيپ‌ست‌ها شروع به استهلاک و فرسايش مي‌کنند و عمر مفيد خود را از دست مي‌دهند. بنابراين، هر چه بيشتر روشن باشند، زودتر خراب مي‌شوند و احتمال از کار افتاد‌گي يا سوختگي بالاتر مي‌رود. همين‌طور ممکن است روي کيفيت و کارايي دستگاه تاثير بگذارد و واي‌فاي با سرعت پايين‌تري داشته باشيد. اگر يک دستگاه مودم با قدمت بالا داريد، بهتر است مانند انسان‌هاي سن بالا کمي به او استراحت بدهيد تا بيشتر عمر کند.
5- هکرها و دزدان واي‌فاي شب‌ها بيدارند
دوستي برايم تعريف مي‌کرد مودم بي‌سيم خود را شب‌ها خاموش نکرده و روشن مي‌گذاشت. يک مدتي به مصرف اينترنت شک مي‌کند و با نصب چند ابزار مشاهده ترافيک و تحليل واي‌فاي، سعي مي‌کند بفهمد چرا اين قدر زود به زود حجم اينترنت‌اش تمام مي‌شود. با اين ابزارها مي‌فهمد که هر شب نزديک به يک گيگابايت اينترنت مصرف مي‌شود. ندانسته پيش خودش تصور مي‌کند موبايل يا تلويزيون به‌روزرساني مي‌شوند. چند شبي مسافرت مي‌رود و برمي‌گردد مي‌بيند باز هم هر شب اينترنت مصرف شده است.
خلاصه با کلي کارآگاه‌بازي متوجه مي‌شود يکي از همسايه‌هاي بلوک کناري شب‌بيداري دارد و از اينترنت او استفاده مي‌کند. هکرها هم از سکوت و خلوت شب‌ها براي حمله به دستگاه‌ها و سيستم‌ها و هک واي‌فاي کاربران استفاده مي‌کنند. خاموش کردن مودم در آخر شب يا مواقعي که براي چند روز خانه نيستيد از اين جهت هم فوايدي دارد.
باور عمومي اشتباه
يک باور اشتباه وجود دارد که روشن و خاموش کردن زياد مودم باعث خرابي آن مي‌شود! اگر اين‌طور بود سازنده مودم کليد خاموش/روشن را براي راحتي شما نصب نمي‌کرد. ما هم موافق‌ اين نظر هستيم که نبايد در يک شبانه‌روز چندين بار مودم را خاموش و روشن کرد، ولي وقتي طولاني مدت کاري به اينترنت و واي‌فاي نداريد، بهتر است با کليد خاموش/روشن اين دستگاه‌ها را خاموش کنيد و يا سيم مودم را از برق بکشيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/5170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟

سهرابیان: تا 10 روز آینده آماده هستم

کلوپ با آن کارش لیورپول را کشت

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

خرس خانگی یک روس

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

گفت و گوی خبرنگاران با آرمین سهرابیان در پایان بازی استقلال و شمس آذر

گفت و گوی خبرنگاران با نصرالله خواجه‌گیری سرپرست استقلال در پایان بازی با شمس آذر

رئیس بایرن: نیامدن ناگلزمان برای ما پایان دنیا نیست

سهرابیان: با تمام توان برای قهرمانی میجنگیم

رقیبان سیتی به دنبال جذب هالند جدید

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد