آریا جوان

آخرين مطالب

همسر شهید طهرانی مقدم: به حال همسر شهید فخری‌زاده غبطه می ‌خورم دختران

همسر شهید طهرانی مقدم: به حال همسر شهید فخری‌زاده غبطه می ‌خورم
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس / در پی شهادت مظلومانه شهید محسن فخری‌زاده، الهام حیدری همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس همدردی خود را با همسر این شهید عزیز ابراز کرد و خدمت مقام معظم رهبری تسلیت گفت. 
وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه خبر خیلی سنگین و سختی بود، وقتی شنیدیم یکی دیگر از دانشمندان بزرگ جامعه اسلامی به شهادت رسید، آن هم به این سبک و سیاق، افزود: واقعا خیلی تأسف‌بار است که چرا چنین بزرگانی را به همین راحتی از دست می‌دهیم. 
همسر شهید طهرانی مقدم بیان داشت: جامعه ما به خصوص الان که نیاز شدیدی به بزرگانی این چنین دارد، شهادتشان خسارت خیلی بزرگی است. وجود آنها نقش کلیدی در جامعه دارد و آنها خللی را که در جامعه وجود دارد، پر می‌کنند. وقتی وجود آنها خالی شود به نظر می‌آید جامعه خالی می‌شود از کسانی که درمان و بهبود یک جامعه را به دست گرفته‌اند. واقعا فاجعه سنگین و بزرگی است که ما تحمل می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه این دوران کرونایی سختی‌های مخصوص به خودش را نیز دارد، گفت: مردم دلشان خیلی برای جامعه اسلامی می‌تپد، اما نمی‌توانند احساسات خود را آنطور که باید نشان دهند. به خصوص که متوجه شدیم تشییع جنازه شهید فخری‌زاده در این شرایط خاص به صورت عمومی برگزار نمی‌شود. صحیحش هم همین است که به فرموده مقام رهبری نباید تجمع انجام شود، اما از طرفی این عدم تجمع هم داغ را برای ما که نمی‌توانیم شرکت کنیم و هم برای خانواده که در غربت و مظلومیت عزیزشان به خاک سپرده می‌شود، سخت است. 
حیدری ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند دل همسر و خانواده شهید را آرام کند؛ مگر آ یات الهی که به ما دلداری می‌دهد که فکر نکنید شهدا مرده‌اند؛ آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند. شاید لحظات خیلی سنگینی باشد. چند روزی خانواده‌ها در شوک هستند؛ خصوصا که همسر شهید در زمان حادثه حضور داشته و این موضوع را خیلی سنگین‌تر می‌کند. اما شاید بهترین ساعاتی که خدا به او نزدیک می‌شود و می‌تواند ارتباط خوبی با او برقرار کند، همین لحظات و در همین روزهاست که من اکنون به حال او غبطه می‌خورم. این لحظات، لحظاتی بسیار سخت اما شیرین است که شیرینی خاصش برای این است که شهید تمام عمر خود را برای یک هدف عالی و مقدس طی کرد و همین به ما آرامش می‌دهد که آنها به هدف مقدس خود که شهادت بود، رسیدند. 
وی گفت: این شهدا تا وقتی بودند در مسیر اعتقاداتشان و مسیر ولایت و مسیر انقلاب اسلامی و مستحکم کردن نظام اسلام قدم برداشتند و خونشان را به پای درخت انقلاب ریختند و قطعا این خون میوه‌های بسیار شیرین و معطری در آینده خواهد داد. 
همسر شهید طهرانی مقدم خطاب به دشمن گفت: شما اگر همه ما را بکشید، ثمرات خون شهیدان را نمی‌توانید از بین ببرید. همانطور که هنوز شهدای دفاع مقدس که پیکرشان بعد از سال‌ها تفحص می‌شود و عطر آمدنشان خیلی‌ها را بیدار می‌کند. آن شهدا برای 30 سال پیش بودند و امروز عطر شهدای مدافع حرم و شهدایی مثل شهید فخری‌زاده که این گونه به شهادت می‌رسند حتما اثرات خود را خواهد داشت. در عین سخت بودن شیرینی و لطافت آن به انسان آرامش می‌ دهد .
وی بیان داشت: حتما جای خالی شهدا پر می‌شود و باید امیدوارانه نگاه کنیم، نه اینکه امید واهی باشد. این کلام آیات الهی و بزرگان ماست. همانطور که امام فرمود: بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود. گاهی با کنفرانس‌ها، نشر کتاب‌ها و برنامه خاص و دروسی که در دانشگاه گذاشته می‌شود، علما با سخنرانی‌هایشان، آمدن محرم و هیأت‌ها می‌توان به مردم آگهی داد، اما گاهی این آگاهی تنها با خون است آن هم خون پاکی که به جامعه تزریق می‌شود. 
حیدری افزود: هر خونی نمی‌تواند این انقلاب و نورانیت را به وجود بیاورد. خونی که سال‌ها عبادت کرده و با کار خود عبادت کرده. شهدا تمام استراحت و زن و بچه و زندگی و خانه زیبا را فدا کردند، چون انسان طالب این‌هاست، اما برای اعتقاد قشنگی که دارند، همه این‌ها را فدا می‌کنند و آن وقت است که این خون‌ها در دل‌ها تبلور ایجاد می‌کند. 
وی بیان داشت: حتی اگر ما نتوانیم در مراسمات آنها شرکت کنیم و ادای دین کنیم، آن خون اثرش را می‌گذارد. آن چیزی که نظام ما را هر روز مستحکم‌تر می‌کند، خون شهداست و تلاش انسان‌هایی که در سایه تلاش می‌کنند تا نظام مستحکم باشد.
حیدری در پایان با بیان تسلیت و تهنیت خدمت مقام معظم رهبری گفت: به ایشان می‌گویم تمام خانواده و ذریه ما فدای یک لحظه وجود شما باشد و تمام خانواده شهدا هرچقدر هم که تحت فشار باشند اما دلخوش به رهبری دانا و فهمیم دانشمندانه ایشان هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/525339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه