آریا جوان

آخرين مطالب

دلتنگی «خاله شادونه» برای بچه‌ها اجتماعی فرهنگی

دلتنگی «خاله شادونه» برای بچه‌ها
  بزرگنمايي:

آریا جوان - تسنیم /«خاله شادونه» بچه‌ها خیلی نگران توجه کودکان که دنیای پررقابت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف ویدئویی و نمایشی است. او از سال 1383 همزمان با قبولی در دانشگاه به عنوان مجری برنامه‌کودک به تلویزیون آمد و امروز بعد از 14 سال حضور، خانواده‌ها هم با برنامه‌هایش ارتباط برقرار کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های برنامه این مجری تلویزیونی، تأکید بر خداشناسی، القای آموزه‌های اسلام و ائمه‌اطهار با صدا و سبک خاص کودکانه است.
او اعتقاد دارد بچه‌های امروز خیلی کنجکاو و باهوشند و باید روی تخیّل‌ آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد. ملیکا زارعی می‌گوید: دوران کودکی من کارتون‌های «آن شرلی» و «زنان کوچک» و «بابالنگ دراز» مطرح بود؛ صنعت انیمیشن ژاپن خیلی خوب بود و انیمیشن‌هایی که آن زمان می‌دیدیم هنوز برایمان خاطره است. کارتون خیلی مهم و در تفکر بچه‌ها مؤثر است. هر نسلی به نسبت نسل قبل دیجیتالی‌تر است و از همین رو باید سیاستگذاری جدی‌تری روی تخیّل بچه‌ها داشته باشیم.
امیدواری نقطه عطفِ دغدغه‌های "خاله شادونه"
ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه تصریح کرد: امیدواری این روزها از همه‌چیز مهمتر است. تا آنجایی که امکان‌پذیر است سعی می‌کنیم آرامش، روحیه و فضای شادی را از طریق رسانه به خانواده‌ها و بچه‌‌ها منتقل کنیم. از خانواده‌ها خواهش می‌کنم در مواجهه با کودکان، اتفاقات تلخ ناشی از این ویروس را مرور نکنند! امید و امیدآفرینی را در خانواده جاری و ساری کنند و به همدیگر روحیه بدهند. با این فضا، مطمئناً این بیماری سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی به ساختن برنامه‌های سرگرم‌کننده و شاد برای کودکان اشاره کرد و گفت: ما به کمک خانواده‌ها می‌آییم تا فضای شاد و امنی در منزل برای کودکان فراهم شود؛ بچه‌ها نباید از خانه بیرون بیایند و به اماکن و اجتماعات بروند؛ که با یاری خداوند از این بیماری عبور خواهیم کرد. خیلی خوب است که برنامه‌های جذاب و دیدنی تولید شوند و البته شرایط برای همکاران رسانه‌ای هم سخت است و خانواده‌هایشان دل‌نگرانند. اما با رعایت و مراقبت‌های بهداشتی، می‌توانیم در کنار خانواده‌های ایرانی باشیم.
خاله شادونه کجاست؟
ملیکا زارعی به پخش نشده‌های "خاله شادونه در کلبه کوهستانی" و برنامه کودکانه‌اش در شبکه جهانی جام‌جم اشاره کرد و گفت: "خاله شادونه" در کلبه کوهستانی ویژه نوروز سال گذشته روی آنتن رفت. برنامه‌ای که امید نجیب‌زاده تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. اتفاقات و ماجراهای تازه‌ای را مخاطبین در لوکیشن‌های جدید می‌دیدند. عروسک‌های خرسی (بامبولا و لامبولا) و همچنین داداش‌های خاله شادونه همراه با دم‌دم خان و عجیب و غریب، نمایش‌های کودکانه‌ای را برای مخاطبین خردسال، کودک و حتی نوجوان خلق می‌کردند. 
او تأکید کرد: در حال حاضر این برنامه تلویزیونی، روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) قسمت‌های پخش نشده‌اش روی آنتن می‌رود. فکر می‌کنم با توجه به مشکلات و سختی‌های قرنطینه خانگی، دیدن بچه‌ها و تصاویرشان در کنار هم برای بیننده‌هایمان هم تنوعی دارد. مخصوصاً به مخاطبین کودک و خردسال، این امیدواری را بوجود می‌آورد دوباره همه‌چیز به روال عادی زندگی برمی‌گردد شرایط بهتر می‌شود و ما می‌توانیم از این بیماری و مشکلات عبور پیدا کنیم، حال همه ما بهتر شود. 
سختی‌های بچه‌ها در دوران کرونا
زارعی خاطرنشان کرد: بچه‌ها در این دوران در شرایط سختی به سر می‌برند مدرسه به صورت آنلاین و غیرحضوری می‌روند و برای همه این بچه‌ها واقعاً سخت‌تر است. بچه‌هایی که الان زمانِ جنب و جوش و بازی‌کردن‌شان است. فضایی داشته باشند، انرژی‌هایشان تخلیه کنند. الان این فضا را ندارند و فقط باید در منازل‌شان باشند. به این دلیل فکر می‌کنم تصاویر این بچه‌ها که در گذشته گرفته شده و الان در حال پخش است این انرژی و روحیه را به بچه‌ها می‌دهد از این بابت خوشحالم.
خاله شادونه با کودکان خارج از کشور
او درباره حضور در برنامه کودکانه شبکه جهانی‌ جام‌جم خاطرنشان کرد: "خاله شادونه" این روزها با "فرزندان ایران" برای کودکان ایرانی مقیم خارج از کشور برنامه دارد. البته برنامه‌اش را تلویزیون تعاملی فضای مجازی صداوسیما هم پخش می‌کند که در "تلوبیون" موجود است. از ویژگی‌های این برنامه آموزش زبان فارسی از طریق ارتباط نزدیک و دوسویه با خردسالان و کودکان ایرانی مقیم خارج کشور و فارسی زبانان سایر کشورها است.
زارعی تأکید کرد: خدا را شاکرم استقبال خوبی از برنامه خاله شادونه با فرزندان ایران شده، مخصوصاً برای کودکان ایرانی که در خارج از کشور حضور دارند و زندگی می‌کنند. به امید اینکه این بچه‌های عزیز فرصتی پیدا کنند بعد از پایان این بیماری شرایطی برایشان بوجود آید بچه‌هایی که دور از وطن‌اند و مدت‌ها است به سرزمین مادری‌شان نیامدند در واقع سفری داشته باشند به همراه خانواده به سرزمین مادری‌شان و اینکه بتوانند در برنامه شرکت کنند.
خاله شادونه بچه‌ها این روزها دلتنگِ بچه‌ها و حضورشان در برنامه‌های تلویزیونی است؛ او تأکید دارد: جای تک تک بچه‌ها را در برنامه‌های کودک خالی می‌بینم؛ امیدوارم بچه‌ها سلامت و تندرست باشند. به امید اینکه همه ما با همدلی و همراهی از این مشکلات و دوران‌های سخت بیرون بیاییم. به امید روزهای خوب، زیبا و امید آنکه همه هموطنان عزیزم در صحت و سلامتی باشند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/528070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید