آریا جوان

آخرين مطالب

دم قشنگ ترین پرندگان جهان خواندنی

دم قشنگ ترین پرندگان جهان
  بزرگنمايي:

آریا جوان - نمناک / تمام پرندگان جهان دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از دیگر گونه ها جدا کرده است و برخی از آن ها دارای دم های بسیار زیبایی هستند که با دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد.
دم قشنگ ترین پرندگان جهان
پرندگان در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها با ویژگی هایی از جمله رشد منقار ها یا سرعت پرواز رکورد زنی، نسبت به سایر گونه ها متمایز شده اند.
با این تفاسیر پرندگان راهی پیدا می کنند که هر روز ما را متحیر تر کنند. یکی از شگفتی های برخی پرندگان دم قشنگ شان می باشد، در این قسمت از سرگرمی و گوناگون آخرین خبر پرندگانی معرفی شده اند که با دم های بلند و رنگارنگ شان ما را متحیر می کنند.
1- مرغ بیوه دم دراز
نرهای این گونه از پرنده آفریقایی تلاش زیادی می کنند تا در فصل تولید مثل خوب به نظر برسند. به طوری که 6-8 پر از دم آن ها بیش از 50 سانتی متر رشد می کند (تقریبا 3برابر طول بدن خودشان) تا سلامت و تناسب اندام خود را به جفت احتمالی نشان دهند.
محققان دریافته اند که ماده ها، نرهایی با دم بلند را ترجیح می دهند بنابراین هرچه پرنده نر دم بلندتری داشته باشد، در برقراری ارتباط و جفت گیری موفق تر خواهد بود.

آریا جوان

2- پرنده روبان دار بهشتی
اگر به دنبال پرنده ای با دمی بلند هستید، پرنده روبان دار بهشتی نسبت به مرغ بیوه دم دراز در اولویت است. این پرنده به دلیل دم بلندش معروف است. نرها برای تحت تاثیر قرار دادن ماده ها دو پر از دم شان را فوق العاده بلند می کنند.
بلندی این دو پر می تواند به بیش از 91سانتی متر برسد و در حقیقت پرنده روبان دار بهشتی دارای بلند ترین پر دم در مقایسه با اندازه بدنش است. این گونه از پرنده در قسمت غربی ارتفاعات مرکزی پاپوآ گینه نو یافت می شود و تقریبا در فهرست پرندگان در حال انقراض می باشد زیرا به دلیل زیبایی و بلندی پرهایش بسیار شکار می شود.

آریا جوان

3- مرغ بهشت ویلسون
این ها جزء پرندگان بهشتی محسوب می شوند که انواع نر آن ها دم های بلند و خارق العاده ای دارند تا از طریق آن انواع ماده را به خود جذب کنند. دم های آن ها حتی می تواند تا بیش از 1 مترهم طول داشته باشد.
در واقع اگر بخواهیم نسبت طول دم با سایز بدن را مقایسه کنیم، می توان گفت که بلندترین دم را نسبت به سایز بدن خود در مقایسه با پرندگان دیگر دارند. این گونه ها در بخش های مرتفع غربی دنیا وجود دارند که به دلیل شکار شدن بخاطر زیبایی دم هایشان، کم تر از قبل یافت می شوند.

آریا جوان

4- مرغ بهشت بزرگ
بسیاری از گونه های مرغ های بهشتی، پرهایی فانتزی دارند که مرغ بهشت بزرگ نیز از این قضیه مستثنی نیست. او دمی ضخیم و زرد رنگ دارد که در حقیقت به جای استفاده از پرهای دمش، بیشتر از پرهای پهلویش در جفت گیری استفاده می کند.
هنگامی که پرنده نر جفت مناسبی پیدا کرد، بال های خود را به طرز چشمگیری نشان می دهد. مرغ بهشت بزرگ که در جنوب غربی گینه نو و جزایر آرواندونزی یافت می شود، از رژیم غذایی میوه ها و حشرات تغذیه می کند.

آریا جوان

5- دم نواری منقار قرمز
حتی کوچک ترین گونه های پرندگان نیز با دم های مخصوص فانتزی خود، تمام تلاششان را به نمایش می گذارند. پرنده دم نواری منقار قرمز به مرغ مگس دم قیچی نیز معروف است.
جنس نر این پرنده پرهای دمش بسیار خیره کننده است به طوری که بلندای آن ها 15-17سانتی متر است. در حالی که اندازه بدن آن ها فقط حدود 10-12 سانتی متر است. وقتی این پرنده پرواز می کند، پرهایش به صورت موجی تکان می خورند و صدای هامینگ شنیده می شود.
6- مارولوس اسپاتولتیل
این پرنده بسیار شگفت انگیز است. نر این گونه، فقط 4 پرمنحصر به فرد در قسمت دم دارد. قابل توجه ترین ویژگی او پرهای بیرونی بسیار بلند راکت مانندش می باشد که در جنس مذکر از کنار یکدیگر عبور کرده و با دیسک های آبی-بنفش پایان می گیرند. این پرنده خاص در خطر انقراض قرار دارد و فقط در کوه های آند شمال پرو یافت می شود.

آریا جوان

7- بوجانگای دم راکتی بزرگ
اسپاتولتیل تنها گونه ای نیست که دارای پرهای راکتی می باشد زیرا بوجانگا دم راکتی بزرگ ،پرنده ای متوسط از جنوب شرقی آسیا نیز چنین است. این پرنده دارای بدنی سیاه و براق با پرهایی به رنگ آبی و سبز است. او دارای کاکلی در بالای سراست که به راحتی می توان آن را با پرهای دمش که کمی در انتها پیچ خورده است تشخیص داد.
8- ویدای بهشتی دم بلند
این گونه از پرنده که به عنوان ویدای بهشت شرقی نیز شناخته می شود، پرهای دمش بلند، صاف و کمی برجسته می باشد. این پرنده زندگی انگل واری دارد بدان معنا که ماده آن، تخم های خود را در لانه پرندگان دیگر که معمولا فنچ ملبا می باشد می گذارد.
پر دم نرها می تواند تقریبا 3 برابر اندازه بدنشان رشد کند که فقط در فصل تولید مثل خودنمایی می کند . خارج از فصل تولید مثل، نرها تقریبا شبیه ماده ها هستند.

آریا جوان

9- مرغ مگس خوار دم قیچی
این گونه به پرنده بهشتی تگزاس نیز معروف است. هر دو جنس نر و ماده این پرنده دم درازی دارند اما جنس ماده تمایل دارد دمش کوتاه تر از جنس نر باشد. این پرندگان دوست دارند در فضای باز مانند نرده های سیم خاردار باشند.
به دلیل دم سیاه و درازشان که لبه های سفید دارد، تشخیص آن ها آسان است. دم آن ها برای دستیابی به حشراتی که روی بالشان می نشینند می تواند مفید واقع شود.
10- قرقاول لیدی آمهرست
اگرچه این پرنده ممکن است در باغ وحش های سراسر دنیا و همچنین حیات وحش انگلیس مشاهده شود اما بومی جنوب چین و میانمار است. این پرنده ترجیح می دهد در پوشش گیاهی متراکم و زیر کشت ضخیم زندگی کند. رنگ بدن قرقاول نرو بالغ الگوی باشکوهی از ترکیب سبز ،آبی، قرمز و سفید است. ترکیب رنگ سیاه و سفید دم نرها، توجه ماده ها را به خود جلب می کند.

آریا جوان

11- دم دراز ابروفیروزه ای
این پرنده بومی آمریکای مرکزی است و مانند مرغ مگس خوار دم قیچی، بودن در فضای باز را ترجیح می دهد. پرهای این پرنده از رنگ آبی متمایل به سیاه و درخشان تشکیل شده است. هر دو جنس نر و ماده دارای دم های زیبایی با دو پر دراز ترهستند که همانند بوجانگای دم راکتی بزرگ به شکل دو راکت مانند بزرگ ختم می شوند.
12- مرغ چنگ
مرغ چنگ پرهای بی نظیری دارد. با این حال پرهای خاص مرغ چنگ نر تا 3-4 سالگی رشد نمی کند. هنگام انجام نمایش جفت گیری، جنس نر این پرنده استرالیایی 16 پر از دم خود را روی سرش می چرخاند تا نوعی سایبان ایجاد کند. حتی اگر این پرنده دم خود را به نمایش نگذارد هم یک زیبایی طبیعی دارد زیرا دم او از انواع مختلف پر تشکیل شده است.

آریا جوان

12- قرقاول طلایی
قرقاول طلایی کمی شبیه قرقاول لیدی آمهرست است. پرهای بدن قرقاول طلایی در درجه اول قرمز و طلایی روشن، کمی آبی، سیاه و نارنجی است. پرهای دم دراین گونه سیاه و دارچینی رنگ است.
رنگ بدن آن ها سرخ بلوطی است و این پرنده بومی چین می باشد. تعجبی ندارد که این پرنده در تالار پرندگان خصوصی محبوب است زیرا تماشای بدن رنگین کمانی آن ها بسیار جالب توجه است.
13- دراز دامن درخشان
این پرنده زیبا در جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی یافت می شود و پرنده ملی گواتمالا می باشد. نر های این گونه دارای پرهای دم سبز و آبی بلندی هستند که درازی آن ها تا91 سانتی مترمی رسد.
فرمانروایان در دوران باستان از پرهای این پرنده که از بدنش کنده می شد برای تزیین لباس های سلطنتی شان استفاده می کردند و کشتن آن ها را جرم محسوب می کردند. این پرندگان از آن زمان تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. دراز دامن درخشان به دلیل شکار، جنگل زدایی و بیماری های ژنتیکی در معرض خطر انقراض قرار دارد.

آریا جوان

14- طاووس هندی
طاووس هندی به دلیل نمایش باورنکردنی پرهای دم رنگین کمانی اش که تا 60 درصد از کل بدن او را تشکیل می دهد در سراسر جهان مشهور است. این طاووس نه تنها پرهای بلندی دارد که تا انتهای بدنش کشیده شده و خودنمایی می کند، بلکه مجموعه ای از 20 پر کوچک در دمش دارد که از باقی پرها حمایت می کند و در اجرای نمایش کمک خواهند کرد.
این پرندگان دیدنی بومی جنوب آسیا هستند ودر استرالیا، نیوزیلند و باهاما نیز معرفی شده اند. اگرچه این طاووس به دلیل پر های رنگارنگش قابل توجه قرار گرفته است اما گونه ای دیگر از طاووس سفید وجود دارد که همه پرهایش سفید می باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/528118/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی