آریا جوان

آخرين مطالب

آیت الله رییسی: روحانیون خوشفکر دیده بانان بیدار جامعه هستند گفتگو

آیت الله رییسی: روحانیون خوشفکر دیده بانان بیدار جامعه هستند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایسنا / رئیس قوه قضاییه عصر روز پنجشنبه از اقدامات دستاوردهای ده ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کرد و در جمع مسئولان این دفتر بر لزوم نگاه مسئله محور به موضوعات مختلف کشور تاکید کرد و گفت: شناسایی مسئله که یک مسئله در حد عارضه یا یک معضل است اهمیت زیادی درحل مسائل کشور دارد.
به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: شناخت مساله، تشخیص اولویت‌ها و رسیدن به راه حل‌ مشکلات جامعه بسیار مهم است که دفتر تبلیغات اسلامی در 10 سال اخیر گام های خوب و هدفمندی در این زمینه برداشته است.
رئیس قوه قضاییه، ایجاد ساختارها و تامین سخت‌افزارها برای حل مشکلات را وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نقش دفتر تبلیغات اسلامی را ارائه راهکارهای اجرایی و مبتنی بر مبانی علمی و اسلامی عنوان کرد.
رئیسی با تاکید بر لزوم رصد و تحلیل دقیق مسائل و مشکلات جامعه از ایجاد میزهای تخصصی برای تحقیق و پژوهش درباره موضوعات مبتلا به جامعه و احصاء راهکارهای متناسب برای حل آنها توسط دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر کرد.
رئیس قوه قضاییه، روحانیون خوشفکر را دیده‌بانان بیدار جامعه معرفی کرد و از آنها خواست برای ارائه بهترین راهکارها برای حل مشکلات، در کنار دانش و مطالعه، به بینش و کار میدانی نیز توجه داشته‌ باشند.
رئیسی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با اولویت‌بندی مسائل جامعه و شناخت دقیق آسیب‌ها در هر حوزه و انحرافات مکاتب و پاسخ به شبهات نقش اساسی در مصون‌سازی جامعه و صیانت‌بخشی به جوانان ایفا می کند.
رئیسی متذکر شد: تلاش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در کاهش شبهات و تعمیق باورها و اعتقادات آحاد جامعه، موجب کاهش انحرافات و آسیب‌ها و جلوگیری از بروز جرم می شود و کار دستگاه قضا و قضات را کم می کند.
رئیس قوه قضاییه گفت که اگر در مسائل مهم اجتماعی همچون اخلاق و خانواده و سبک زندگی بحثهای نرم افزاری مبتنی بر مبانی دینی گسترش یابد و تبدیل به ساز و کارهای اجرایی شود منشا آثار و برکاتی در حل مشکلات کشور می شود.
رئیسی با تاکید بر نوگرایی و نو اندیشی در تولید علم به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی توصیه کرد دستاوردها و تولیدات‌ خود را با روش های کم هزینه و پر اثر معرفی و به حوزه و دانشگاه عرضه کنند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر رویکرد روشنفکرانه در حل مشکلات، تصریح کرد: روشنفکر کسی نیست که برخلاف برخی تعبیرات به غرب گرایش داشته و یا جامعه را به سوی غرب سوق می‌دهد.
رئیسی افزود: روشنفکر حقیقی کسی است که جامعه را می شناسد و مسائل را به خوبی درک می کند و نقش خود را برای حل این مسائل به درستی تشخیص می دهد و آن نقش را ایفا می کند.
رئیس قوه قضائیه از افاضل و مرتبطان با دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان کسانی یاد کرد که دارای این ویژگی‌ هستند و از خدمات آنها که دانش و بینش و اندیشه و انگیزه را برای حل مسائل مهم کشور بسیج کرده اند، قدردانی کرد.
رئیس قوه قضاییه بر لزوم طراحی ساز و کارهای مناسب برای حل مسائل اجتماعی و پاسخ به نیازهای جامعه در شرایط پیچیده تاکید کرد و گفت: پاسخ به نیازهای جامعه و رفع شبهات کشور را درعرصه فکری و فرهنگی قدرتمند می کند.
رئیسی رسالت مهم حوزویان و به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی را تلاش برای تامین پشتوانه‌های نرم افزاری در حل مشکلات کشور و بسترسازی برای اقتدار علمی و فکری ایران اسلامی عنوان کرد.
پیش از سخنان‌ رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای‌ 10 ساله این دفتر ارائه کرد.
وی اظهار داشت: هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به اختیارات اقتضائات و نیازهای جدید نظام و جامعه اسلامی از سال 89 رویکرد کلان خود را از کارکردمحوری به مسئله‌محوری تغییر داد.
حجت‌الاسلام واعظی تصریح کرد: این دفتر در راستای ایجاد ساختارها و طراحی قوانین لازم برای استقرار مسئله‌محوری علاوه بر تشکیل میز کارهای تخصصی اقدام به تشکیل قطب‌های فکری و فرهنگی و شورای راهبری این قطب‌ها کرد.
در نمایشگاه دستاوردهای 10 ساله دفتر تبلیغات‌ اسلامی حوزه علمیه قم الگوهای اجرایی جدید بهینه‌سازی عملکرد سازمان ها و دستاوردهای این دفتر در بخش های آموزشی و پژوهشی‌ و فرهنگی و هنری و اقدامات صورت گرفته در حوزه رسانه و فضای مجازی به نمایش درآمد.
 در بخشی از این نمایشگاه عنوان شد که دفتر تبلیغات اسلامی با احصای 120 مساله مهم و انتخاب 15 مساله از میان آنها بر حل این مشکلات و مسائل تمرکز کرده است.
 ساماندهی نظام جامع بودجه‌ریزی از جمله مسائل احصا شده‌ای بود که آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت این موضوع اظهار داشت: بودجه ریزی عملیاتی از مهم ترین مسائلی است که مقام معظم رهبری سال.ها و بارها بر آن تاکید کردند و لازم است گامی جدی در این زمینه برداشته شود.
رئیس قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی توصیه کردند که به موضوع سبک زندگی فارغ از شعارزدگی. و نگاه‌های توصیه‌ای بپردازند و برای وارد کردن این بحث در متن زندگی از دوران کودکی تا کهنسالی برنامه ریزی کنند تا وارد متن زندگی شود.
در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از این نمایشگاه، 300 اثر پژوهشی تدوین شده توسط دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رونمایی شد.
همچنین سامانه جامع پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله رئیسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/534630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس