آریا جوان

آخرين مطالب

محمد مهدی تندگویان:

در انتصابات دچار لابی گری برای حضور افراد غیر شایسته نشویم/ ساختن دنیایی بهتر با حضور جوانان ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌و جوانان گفت: «وضعیت تشکل‌های مردم نهاد ایران نسبت به کشورهای مشابه ایران نه خوب و نه بد است. به صورت تقریبی در یک سطح قرار داریم اما نسبت به ساختار های استاندارد بسیار عقب هستیم. تا روزی که به ازای هر 100 نفر جوان، یک تشکل تشکیل شود، بسیار فاصله داریم.»

امروز مصادف با 12 آگوست، روز جهانی جوان نام گذاری شده است.
درحال حاضر ایران جزو 138امین کشور منطقه است که تنها 5 درصد جمعیت آن دارای 65 سال سن هستند. به تعبیری دیگر می‌توان گفت ،بیشترین جمعیت ایران را جوانان و میانسال‌ها تشکیل می‌دهند.
هزاران هزار بار گفته شده که آینده سازان یک کشور جوانان آن کشور هستند، حال معاون ساماندهی امور جوانان با توجه به فرا رسیدن روز جهانی جوان چنین به ما از حضور جوانان و تاثیر آن بر روند رشد جامعه می گوید.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از برنا محمد مهدی تندگویان گفت: «پیامی که روز جهانی جوان دارد مبنی بر ساختن دنیایی بهتر با حضور جوانان است. هدف این شعار سازمان ملل؛ حضور جوانان در مدیریت کشور و به خصوص مدیریت شهری است چرا که شکل حکومت‌ها مدیریت شهری و محلی است. درحال حاضر بسیاری از کشورها در سیاست‌های کلی و نظام خود به سمت جوانگرایی در حرکت هستند. جهان حرکت خود را به این سمت آغاز کرده و در عمل هم شعارهایش را محقق می‌کند. ایران بسیار راه دارد تا به شعار جوانگرایی که در ساختار جهان اتفاق افتاده، برسد. کشورهای جوانگرا مدیریت کلان کشوری و سپردن فعالیت سیستم‌های مختلف را به جوانان سپرده‌اند. ناگفته نماند که ساختار حکومت‌های توسعه یافته با ایران بسیار تفاوت دارد. در انتصابات، شایسته سالاری شاخص است و شکل گیری تشکلاتی که در حوزه‌های مختلف در کشورها مشغول به فعالیت هستند (در راستای انتصابات کلی یک کشور) در مقایسه با ایران بسیار تفاوت دارد یکی از دلایلی که هنوز ایران نتوانسته در این بخش موفق شود، عدم تحقق کامل جامعه مدنی در کشور است.»
وی در ادامه افزود: «اگر این امر محقق شده بود، بسیاری از مشکلات مطرح شده، توسط تشکل‌های خودجوش تاکنون حل می‌شد. متأسفانه ساختار جامعه مدنی ایران با کشورهای توسعه یافته بسیار فاصله دارد البته در کشورهای منطقه و آسیایی به صورت میانگین وضعیت ایران مناسب‌تر است.»
تندگویان در خصوص وضعیت مقایسه‌ای تشکل‌های ایران با کشورهای دیگر، گفت: «وضعیت تشکل‌های مردم نهاد ایران نسبت به کشورهای مشابه ایران نه خوب و نه بد است. به صورت تقریبی در یک سطح قرار داریم اما نسبت به ساختار های استاندارد بسیار عقب هستیم. تا روزی که به ازای هر 100 نفر جوان، یک تشکل تشکیل شود، بسیار فاصله داریم.»
دغدغه رهبری بکارگیری از جوانان است
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌و جوانان درباره معطلی قانون "منع بکارگیری بازنشستگان"، بیان داشت: «قانون "منع بکارگیری بازنشستگان" به شورای نگهبان رفته است؛ امیدوار بودیم که شورای نگهبان هرچه سریع‌تر نتیجه را اعلام کند. شورای نگهبان باید درایت و تیزبینی نسبت به این قانون داشته باشد چون نیاز کشور به این موضوع خطیر است. رهبری حداکثر در سه سال گذشته، سخنرانی‌هایشان دغدغه بکارگیری جوانان بوده است. ساختار کشور نیازمند این قانون است و درحالیکه مجلس آن را به تصویب رسانده، واقعیت اقتصادی کشور نشان می‌دهد که چنین تحولی ضروری است.»
وی ادامه داد: «دغدغه دیگری که بعد از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ وجود دارد این است که انتصابات بر اساس شایسته سالاری و جوانان شکل نگیرد. آیا در واقعیت قرار است که جایگزین بازنشستگان از حوزه جوانان انتخاب شود؟ امیدوارم که در قسمت انتصابات دچار لابی برای افراد غیر شایسته و همچنین کسانیکه که 5 سال به بازنشستگی‌شان مانده نشویم.»
تندگویان با بیان این مطلب که در همه این سیستم‌های دولتی به میزانی که قرار است نیرو خارج شود، نیروی جوان وجود دارد که تجربه کافی را در همان محیط خود کسب کرده و درحال حاضر نیازمند ارتقای سمت و انتصاب هستند، گفت: «این اعتماد باید در کشور شکل بگیرد بخصوص که قانون هم ،راه را برای مسوولان باز کرده است.
بنده در رنج سنی جوان قرار ندارم
وی تاکید کرد : با رفتن جناب ربیعی از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درواقع امکانی برای آقای رئیس جمهور پیش آمده که بتواند دومین وزیر جوان را هم منصوب کند. هرچند بسیاری اعلام می‌کنند که تندگویان برای اینکه خود وزیر شود، چنین موضوعی را مطرح می‌کند؛ خیر، بنده در رنج سنی جوان قرار ندارم. حال که این امکان برای دولت با موضوع استیضاح ایجاد شده، نگرش مردم در موضوعات اقتصادی این است که تحول تزریق نیروی جوان به بدنه دولتی کشور اتفاق افتد.»
همایش مشترک با یونسکو
وی در مورد همایش بین المللی روز جوان بیان داشت: «امروز، در روز جهانی جوان همایش مشترکی با یونسکو برگزار می‌شود که حداکثر 40 مهمان خارجی دعوت شده‌اند. تقریبا 7 موضوع در حوزه جوان تعریف شده که امروز برای هر کدام از این بخش‌ها و جوانان ، یک پنل سخنرانی قرار داده شده است. در این همایش بین المللی، هفت دبیرِ تشکل‌های ایران ی در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، اقتصاد، فرهنگ و ... سخنرانی خواهند کرد.»
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌ و جوانان تصریح کرد: «بی‌شک در حوزه جوانان در بخش موضوعات بین الملل، توافقات بسیار خوبی درحال انجام است. برای مثال توافقات دوجانبه بسیار خوبی برای فعالیت‌های دوطرفه تشکل‌ها با چین درحال شکل گیری است.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/54049/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

کارهایی که باعث برگشت روح به جسم تجربه گر مرگ شد

دیالوگی که آغاز بازیگری مریم کاویانی بود

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسبت 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد

انریکه: رکورد را خراب کردی، کسی از امباپه نپرسیده بود

خداحافظ نایکی؛ لیورپول با آدیداس بست

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

توصیه به خانم‌ها؛ با خنده به استقبال مرد‌ها بروید

اعتماد مدعی شد: برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه‌های آرد و برنج و خرما خیرات می‌کند

بوربور: فهرست انتخاباتی «وفاق» بدون وحدت با شانا و شریان بسته شده است

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران‌هراسی و تحریم می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

شبه جزیره ای زیبا در مکزیک

هزینه های نه به وانت!

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

تن‌هاخ داغ کرد؛ نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما

ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

واکنش جالب تنیسور 16 ساله به مصاف با رافائل نادال

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

رئیس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند، وضعیت متفاوت خواهد بود

«صبح ایران» در مرحله دوم انتخابات مجلس هم لیست می‌دهد

واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار