آریا جوان

آخرين مطالب

محمد مهدی تندگویان:

خبرنگاران دیده بان های بی طرف در همه حوزه ها هستند / آمار ثبت «ازدواج» از ابتدای سال 97 افزایش قابل توجهی داشته است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - از ابتدای سال ٩٧ زوج های جوان 5 هزار میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کرده اند و به طور خاص در هفته گذشته 360 هزار نفر با همین نرخ، وام خود را دریافت کرده اند که این امر موجب افزایش انگیزه ازدواج برای جوانان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان پیش از ظهر امروز در نشست هفته‌ "ازدواج" ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار از اصحاب رسانه به عنوان دیده بان‌های بی طرف درهمه حوزه ها نام برد و گفت : اگر مسوولان ، برنامه ریزان وسیاست گذاران بتوانند رابطه مناسب با خبرنگاران داشته باشند، می توانند از مطالبات درست وبه حق مردم مطلع شوند .
وی با اشاره به اینکه رویکرد امسال معاونت جوانان این است که همایش ها و نشست‌های بدون دستاورد در این حوزه برگزار نشود، گفت‌: برگزاری «جشنواره ازدواج» همزمان با این هفته‌ نیز بر اساس دستورالعملهای ابلاغی برگزار می‌شود و بعد از اجرای آن دستاوردها و مجموعه اقدامات مشخص بوده و پایش خواهد شد. رویکردهای همایشی و برگزاری نشست‌های بدون دستاورد تعطیل شده و تبدیل به برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی شده است .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با اعلام خبر دریافت 5 میلیارد وام ازدواج گفت : از ابتدای سال ٩٧ زوج های جوان 5 هزار میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کرده اند و به طور خاص در هفته گذشته 360 هزار نفر با همین نرخ، وام خود را دریافت کرده اند که این امر موجب افزایش انگیزه ازدواج برای جوانان شده است.
آمار ثبت ازدواج از ابتدای سال 97 افزایش یافته است
وی در ادامه‌ این نشست با اشاره به این که آمار ها نشان می‌دهد که افزایش وام ازدواج باعث افزایش انگیزه جوانان برای ازدواج شده است ، اظهار کرد: آمار ثبت ازدواج از ابتدای امسال افزایش یافته است. همچنین سه هزار و 953 کارگاه‌ ازدواج در سال 96 برای بیش از 174 هزار نفر برگزار شده است .
تندگویان با بیان این که 62 درصد از شرکت کنندگان کارگاه‌های ازدواج زنان بوده‌اند، بیان‌ کرد: 37 درصد از مراجعه کنندگان آقایان بودند و همچنین 57 درصد از این افراد مجرد و حدود 42 درصد از آنها متاهل بوده‌اند . ضمن اینکه 12 درصد از مراجعه کنندگان بیکار، 16 درصد دانشجو، 20 درصد دارای شغل آزاد و 14 درصد نیز خانه‌دار بودند. همچنین علت مراجعه 60 درصد از این افراد مشکلات خانوادگی بوده است .
وی همچنین این موضوع را مورد توجه قرار داد که در استان تهران 40 مرکز تخصصی مشغول فعالیت هستند و 12 هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوع به اهمیت نقش خیرین ازدواج با ابراز تاسف از عدم ساماندهی این بخش اظهارداشت: با این وجود در 12 استان و سه شهرستان مجمع خیرین شکل گرفته است .
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در هفته‌ "ازدواج" از 22 تا 28 مرداد ماه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه "مهارت‌های زندگی" در 429 شهرستان، اظهار کرد: در سراسر این هفته‌ مراکز مشاوره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان به شکل رایگان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد .
تندگویان در این نشست با اشاره به این که نسبت طلاق به ازدواج در سال 96 حدود 29 درصد بوده است، بیان‌ کرد: این آمار به این معنا است که به ازای هر 100 ازدواج 29 طلاق اتفاق افتاده است. همچنین نمودارها نشان می‌دهند که از سال 75 تا 96 روند طلاق صعودی بوده است.
مسائل اقتصادی و فرهنگی از دلایل مهم کاهش ازدواج است
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ با اشاره به این که تعداد ازدواج در کل کشور به طور میانگین 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: عمده علت این موضوع اقتصادی و سایر علل آن موضوعات فرهنگی مثل تغییر باورها و اعتقادات هستند. آمار بیکاری نیز نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سال 95 شاخص 25.9 درصد بوده است در حالی که این میزان در سال 75 شاخص 13.7 درصد را نشان می‌دهد .
وی با بیان این که در حال‌ حاضر انجام مشاوره "ازدواج" به شکل قانون و اجباری در کشور اجرایی نمی‌شود، گفت‌: اجرای این فرایند نیاز به یک قانون کشوری از مراجع بالا دستی دارد و لازم است تا مجلس شورای اسلامی در این حوزه قانونگذاری کند. در دیداری که با اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی داشته ام از آنها خواستم تا این مساله اجرایی شود. با این حال بازتاب نمایندگان نه خوب و نه بد بوده است. به طوری که برخی از نمایندگان معتقد هستند که اجباری کردن مشاوره ازدواج ممکن است سدی برای انجام پروسه ازدواج باشد .
تندگویان با اشاره به برخی از پیشنهادات در مورد این که وام پانزده میلیونی ازدواج کفاف هزینه‌های این حوزه را در تهران نسبت به شهرستان‌ها نمی‌دهد، بیان‌ کرد: در صورت تغییر مبلغ در تهران نسبت به شهرستان‌ها شاهد افزایش موج مهاجرت به تهران خواهیم بود. در حالی که انجام تبعیض‌های به این طریق راهکار مناسبی نیست .
وی در ادامه‌ این نشست در مورد بحث صدور مجوز مراکز مشاوره و اختلاف پیش آمده با سازمان بهزیستی در مورد مرجع صدور جواز برای این مراکز، نیز گفت‌: سازمان بهزیستی پیش از این مدعی بود که باید مسئولیت صدور مجوز بر عهده این سازمان باشد. در جلسه‌ای که در معاونت حقوقی ریاست جمهور برای این منظور برگزار شد، قرار شد تا در جلسه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی؛ این دو سازمان با یکدیگر تفاهمنامه‌ای داشته باشند.
شورای نگهبان با درایت به موضوع منع به کارگیری بازنشستگان وارد شود
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز، اظهار کرد: این قانون در حال‌ حاضر در شورای نگهبان به سر می‌برد و این نگرانی وجود دارد که تایید نشود، اما از شورای نگهبان می‌خواهیم تا با درایت درباره این موضوع وارد شود و از آن محکم دفاع کند. همچنین از شورای نگهبان می‌خواهیم که در مورد رصد به کارگیری وضعیت افرادی که با اجرای این قانون به کار گرفته می‌شوند و شایسته سالاری آنها نیز توجه لازم را داشته باشند و بر مدل جایگزینی آنها تاکید کند .
وی در ادامه‌ به موضوع بازنشستگی اشاره و تصریح کرد: موضوع دیگری که در کنار شایسته سالاری وجود دارد این است که افرادی به کار گرفته نشوند که ممکن است یکی، دو سال آینده مشمول قانون بازنشستگی شوند، در غیر این صورت این مساله امید جامعه را بر هم می زند.
به تعداد مدیران مشمول قانون بازنشستگی، جوانان آماده به کار وجود دارند
تندگویان با بیان این که گزارشات نشان می‌دهد به اندازه مدیرانی که مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند جوانان ی آماده به کار هستند، ادامه‌ داد: چیزی به تعداد استخدامی های دستگاه‌های مختلف افزوده نمی‌شود،‌ بلکه بنا است تا جوانان ی که در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند، ارتقا یابند .
وی در مورد بحث سازمان‌های مردم نهاد و ابلاغیه دولت به وزارت ورزش و جوانان برای صدور مجوز برای این سازمان‌ها نیز، خاطر نشان کرد: با این حال اخذ شناسه سازمان‌های مردم نهاد فرایند دیگری دارد که در حوزه اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست.
فرزند آوری براساس سیاستهای گذشته کاهش یافته است
او ادامه داد: بحث خانواده همواره دچار افت و خیزهایی بوده است مثلا در یک برهه‌ای تاکید بر کاهش فرزندآوری بود اما حالا افزایش تعداد خانواده مطرح است. متاسفانه امروز با خانواده‌های تک فرزندی در کشور مواجه هستیم.
تندگویان در ادامه بیان کرد: تعداد ازدواج‌هایی که در کشور صورت گرفته 10 درصد کاهش داشته است.
او با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور بیان کرد:‌ در سال جاری 25.9 درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم روند بیکاری تاثیر مستقیم در ازدواج دارد به همین میزان که نرخ بیکاری افزایش داشته در بحث ازدواج و طلاق هم تاثیرگذار بوده است.
تلاش کنیم با تزریق امید به جامعه آرامش به کشور باز گردانیم
معاون وزیر ورزش و جوانان در پابان باتاکید بر طرح مطالبات مردم و پیگیری خواسته ها ، اظهارداشت :تشدید جو ناامید هیچ کمکی به مردم ، مسوولان و جوانان نخواهند کرد ما انتظار دارین همه در کنار هم باشیم تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم ودراین مرحله آرامش به کشور باز گردد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/54225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران