آریا جوان

آخرين مطالب

آیا بلیط لحظه آخری همیشه ارزان است؟ گردشگری

آیا بلیط لحظه آخری همیشه ارزان است؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - در سفرهای هوایی یکی از مواردی که اغلب مسافران به آن توجه می کنند، خرید بلیط های ارزان قیمت می باشد که تاثیر زیادی بر هزینه های سفر خواهند داشت.
در تصور بسیاری از افراد بلیط چارتر و لحظه آخری به معنای بلیط های ارزان قیمت بوده و به همین دلیل همیشه در لیست بلیط های پرواز به دنبال این گروه می باشند. حال سوال این است که آیا بلیط چارتر و لحظه آخری همیشه به معنای بلیط های ارزان قیمت می باشند؟ چه محدودیت هایی در این پروازها وجود دارد و در چه مواقعی بهتر است بلیط چارتر و لحظه آخری نخریم؟ سایت خرید بلیط پرواز رسپینا در ادامه به این سوالات پاسخ خواهد داد و راهکارهایی برای خرید بلیط های ارزان قیمت ارائه خواهد داد.
خرید بلیط چارتر ارزان
بلیط های پرواز در حالت کلی به دو گروه سیستمی و چارتری تقسیم میشوند. تفاوت این دو بلیط در نحوه فروش و قیمت گذاری آنها می باشد، به طوریکه بلیط های سیستمی مستقیم توسط ایرلاین ها نرخ گذاری شده و به فروش می رسد و به همین دلیل قیمت آنها ثابت می باشد. در مقابل، در برخی از مسیرهای پروازی داخلی و خارجی که تردد در آنها زیاد می باشد، بلیط های هواپیما به صورت عمده توسط شرکت های چارترکننده از ایرلاین با قیمت ارزان خریداری میشود و با نام بلیط چارتر به فروش میرسند. این بلیط ها در ساعات و روزهای مختلف با نوسان قیمت بسیار زیادی مواجه هستند و در اغلب روزهای سال نیز ارزان تر از سیستمی می باشند.
مساله بسیار مهمی که وجود دارد این است که این بلیط ها همیشه ارزان نمی باشند و در روزهای پیک سفر با افزایش قیمت در آنها مواجه هستیم. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید بلیط حتما نرخ ها را در پروازهای مختلف با هم مقایسه کنید تا در نهایت گزینه های مناسب و ارزان قیمت را خریداری کنید.

آریا جوان


خرید بلیط لحظه آخری هواپیما
از دیگر بلیط های هواپیما که به شدت مورد توجه مسافران قرار گرفته است، بلیط های لحظه آخری می باشند. پس از خرید عمده بلیط های پرواز توسط چارترکننده ها، در صورت عدم فروش بلیط ها تا لحظات نزدیک به ساعت پرواز، ممکن است بلیط ها با کاهش قیمت مواجه شوند. با توجه به اینکه این بلیط ها در ساعات نزدیک به پرواز به فروش میرسند اصطلاحا لحظه آخری گفته میشوند و در برخی از روزهای سال ممکن است به شدت ارزان قیمت باشند.
توجه به این مساله اهمیت زیادی دارد که بلیط های لحظه آخری همیشه ارزان نمی باشند و این یک تصور اشتباه است که این بلیط ها را همیشه برابر با بلیط های ارزان پرواز در نظر بگیریم. در روزهایی از سال که تقاضا برای خرید بلیط در یک مسیر خاص مانند تهران به کیش بسیار زیاد می باشد، بلیط های چارتر افزایش قیمت خواهند داشت و قیمت بلیط های لحظه آخری آنها نیز ارزان نخواهد بود. در مقابل، به عنوان مثال برای خرید بلیط های پرواز مشهد تبریز در زمستان، با توجه به شرایط آب و هوایی سرد مقصد تقاضا برای خرید بلیط زیاد نمی باشد و به همین دلیل می توان بلیط لحظه آخری را با قیمت های ارزان خریداری نمود.
بلیط چارتر بخریم یا سیستمی؟
با توجه به مواردی که به آن اشاره شد و سایر محدودیت ها و قوانینی که برای پروازهای چارتری وجود دارد، این سوال ممکن است بوجود آید که بلیط چارتر بخریم یا سیستمی؟ برای پاسخ دادن به این سوال لازم است از چند محدودیت درباره این پروازها اطلاع کافی داشته باشید که عبارتند از:
بلیط هواپیما چارتر کودکان ارزان نیست
یکی از بزرگترین محدودیت هایی که در پروازهای چارتری وجود دارد، عدم ارائه تخفیف برای بلیط کودکان در آنها می باشد. در مقابل، برای پروازهای سیستمی تخفیف هایی برای بلیط کودکان کمتر از 13 سال ارائه میشود و باعث ارزان تر شدن هزینه خرید بلیط خواهد شد. لذا می توان گفت، اگر کودکان کمتر از 13 سال با شما همسفر هستند، بهتر است بلیط های سیستمی خریداری کنید.

آریا جوان


قوانین استرداد بلیط چارتر ثابت نیست
از دیگر محدودیت های موجود در پروازهای چارتری، شرایط استرداد آنها می باشد. در پروازهای سیستمی هر یک از شرکت های هواپیمایی قوانین و درصد جریمه مشخصی را برای بلیط هر یک از کلاس های پروازی ارائه می دهند که با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پرواز محاسبه میشوند. قوانین استرداد بلیط هواپیما سیستمی ثابت و مشخص می باشد و در زمان خرید بلیط می توانید آنها را مشاهده کنید. این در حالیست که برای پروازهای چارتری قوانین استرداد از سوی شرکت های چارترکننده ارائه میشود و در برخی از مواقع درصد جریمه های بسیار زیادی ارائه میشود. زیاد بودن درصد جریمه کنسلی بلیط های چارتری و لحظه آخری مشکلاتی را ممکن است برای مسافران به همراه داشته باشد. لذا، در شرایطی که احتمال تغییر برنامه سفرتان وجود دارد، بهتر است بلیط لحظه آخری و چارتر خریداری نکنید.
خرید بلیط ارزان هواپیما
به عنوان یک نتیجه گیری کلی و با توجه به محدودیت ها و ویژگی هایی که در هر یک از بلیط های پرواز وجود دارد، با در نظر گرفتن چند راهکار زیر می توان بلیط های ارزان قیمت هواپیما را خریداری نمود:
قبل از خرید بلیط پرواز سیستمی و چارتری ابتدا نرخ ها را در ساعات و روزهای مختلف با هم مقایسه کنید. به کلاس نرخی بلیط ها در زمان خرید توجه داشته باشید. دقت کنید که بلیط های ارائه شده برای یک پرواز به دلیل تفاوت هایی که در کلاس نرخی آنها وجود دارد از نظر قیمت با هم متفاوت هستند. شرایط استرداد و کنسلی بلیط ها را قبل از خرید بررسی نمایید تا در صورت تغییر در برنامه سفر با ضرر مالی کمتری مواجه شوید. بلیط هواپیما سیستمی و چارتری را از سایت هایی خریداری کنید که امکان استرداد آنلاین را ارائه می دهند. با استرداد آنلاین می توانید بدون از دست دادن زمان نسبت به کنسلی اقدام نموده و درصد جریمه کمتری را متحمل شوید. خرید اینترنتی بلیط هواپیما لحظه آخری از رسپینا
رسپینا از جمله سامانه های معتبر و شناخته شده در زمینه ارائه خدمات الکترونیک گردشگری می باشد که پروازهای سیستمی و چارتری در مسیرهای داخلی و خارجی را پوشش داده و ارزان ترین نرخ های بلیط تا 30 روز آینده را می توانید در یک نگاه در آن مشاهده نمایید. علاوه بر خرید بلیط های لحظه آخری و چارتری می توانید از طریق این سامانه نسبت به خرید بلیط قطار و اتوبوس و رزرو هتل و تورهای داخلی و خارجی و بیمه مسافرتی اقدام نمایید. تمام این خدمات از طریق اپلیکیشن اندروید و ios نیز در دسترس بوده و از پشتیبانی 24 ساعته و استرداد آنلاین برخوردار باشند. با رسپینا روی زمین نمی مانید…

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/553370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

طبیعت زیبای لرستان

اگر 7 ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

مهدی طارمی شاهزاده شد!

با این ایده‌های بهاری، بالکن خونه‌ات را رویایی کن!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

فال روزانه شنبه یک اردیبهشت 1403

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

فال حافظ شنبه یک اردیبهشت 1403

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!