آریا جوان

آخرين مطالب

بررسي دوربين گير 360 جديد سامسونگ فناوری

  بزرگنمايي:

جوانان نيوز - بررسي نسل جديد دوربين 360 درجه‌ گير 360 سامسونگ / samsung gear 360 2017 که در سال 2017 عرضه شده است و از قابليت‌هاي جديدي بهره مي‌برد.

دوربين گير 360 جديد سامسونگ توسط شرکت هماهنگ براي بررسي در اختيار ما قرار گرفته است. شما مي‌توانيد اين دوربين را با قيمت 

مشخصات فني (Gear 360 (2017 (Gear 360 (2016
اندازه 100.6x45.1mm 60.1x66.7mm
وزن 130g 152g
ديافراگم f/2.2 f/2.0
رزولوشن عکس 15MP (2x8.4MP sensors) 30MP (2x15MP sensors)
رزولوشن ويديو (با دو لنز) 4096x2048 (24 fps) 3840x2160 (24 fps)
رزولوشن ويديو (يک لنز) 1920x1080 (60 fps) 2560x1440 (24 fps)
حافظه خارجي Micro SD (up to 256GB) Micro SD (up to 200GB)
باتري 1160mAh 1350mAh
شبکه‌ي بي‌سيم 802.11 a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1 802.11 a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1, NFC
درگاه اتصال USB-C (USB 2.0) MicroUSB (USB 2.0)
طراحيسامسونگ نسل جديد دوربين 360 درجه‌ي خود را با تغييرات زيادي همراه کرده است. بزرگ‌ترين تغيير در طراحي اين محصول، بخش پاييني آن است که اکنون به قسمت کروي بالاي دستگاه متصل شده است؛ اين قسمت از گير 360 جديد، اکنون امکان در دست گرفتن و حمل آن را تسهيل مي‌کند. اين در حالي است که نسل پيشين اين دوربين به دليل نبود بخشي براي حمل راحت دستگاه، نياز به پايه‌اي جداگانه داشت. 






کليد‌هاي Back و Menu نيز در کناره‌ي دوربين و حد فاصل ميان دو لنز تعبيه شده‌اند. اين دو دکمه در کنار دکمه‌ي روشن و خاموش کردن دستگاه و اتصال بلوتوث به موبايل (در صورت نگه داشتن آن‌ها براي چند ثانيه)، براي ورود و خروج در منوهاي دستگاه و اعمال تنظيمات مختلف نيز به کار مي‌روند. دو لنز بزرگ قرارگرفته در طرفين، بزرگ‌ترين مشخصه‌ي نسل دوم گير 360 است. با ترکيب اين دو لنز عريض امکان ثبت ويديو‌هايي با ديد 360 درجه فراهم مي‌شود. رابط USB نوع C نيز در کنار بدنه‌ي دستگاه و پايين‌تر از شکاف کارت حافظه‌ي ميکرو اس‌دي قرار گرفته است. 


نقطه‌ي ضعف اصلي طراحي گير 360 جديد را مي‌توان نبود استاندارد مقاومت در برابر نفوذ مايعات دانست. اين دوربين از استاندارد IP53 بهره مي‌برد که به معني مقاومت در برابر پاشش آب است و بدين ترتيب مي‌توانيد از آن در زير بارش باران و بدون نگراني بهره ببريد؛ اما استفاده از گير 360 جديد در زير آب ممکن نيست. در صورتي که اين موضوع از اهميت زيادي براي شما برخوردار است، پيشنهاد مي‌کنيم دوربين 360‌ درجه‌ي نيکون را مد نظر قرار دهيد.
نرم‌افزارنسخه‌ي جديد گير 360 در کنار عملکرد جداگانه، قابليت کنترل با گوشي‌هاي هوشمند را نيز دارد که در اين حالت، نمايش زنده‌ي تصاوير و فيلم‌هاي در حال ضبط، آزادي عمل بسيار بيشتري به کاربر مي‌بخشد. البته پيش از خريد گير 360 جديد بايد ليست گوشي‌هايي را که از اين دوربين پشتيباني مي‌کنند، در نظر داشته باشيد؛ زيرا در حال حاضر محصولات اندکي توانايي ارتباط با دوربين 360 درجه‌ي سامسونگ دارند.


گلکسي اس 8 و اس 8 پلاسگلکسي اس 7 و اس 7 اجگلکسي نوت 5گلکسي اس 6، اس 6 اج و اس 6 اج پلاسگلکسي A5 و A7 جديد (2017)آيفون 7 و 7 پلاسآيفون 6 اس و 6 اس پلاسآيفون SEگوشي‌هاي سامسونگ به نسخه‌ي 5 يا بالاتر اندرويد نياز دارند و محصولات آيفون ليست بالا نيز بايد از نسخه‌ي 10 يا جديد‌تر iOS‌ استفاده کنند. با توجه به ليست بالا، تنها گوشي‌هاي محدودي امکان ارتباط با گير 360 خواهند داشت و ساير کاربران قادر به استفاده از تمام پتانسيل اين دوربين نخواهند بود. 
رابط کاربري اپليکيشن گير 360 تغيير چنداني نسبت به گذشته ندارد؛ با اين حال امکان اشتراک‌گذاري محتوا و پخش زنده‌ي ويديو آسان‌تر شده است. پس از اتصال گوشي به دوربين از طريق بلوتوث و مشاهده‌ي آموزش‌ها، با رابط کاربري ساده و کارآمدي روبه‌رو مي‌شويم که تنها به مدت‌زمان اندکي براي تسلط به آن نياز است. 


حالت‌هاي نمايش، بخش اصلي توانايي گير 360 درجه را تشکيل مي‌دهند. نکته‌ي قابل توجه در اين بخش، امکان مشاهده‌ي تمامي حالت‌ها پس از ضبط کليپ‌هاي ويديوي 360 درجه، جدا از نوع انتخاب‌شده جهت نمايش زنده هنگام فيلم‌برداري است. بدين ترتيب پس از ضبط ويديو، کاربر قادر به بازپخش آن در حالت‌هاي مختلف فيلم‌برداري و استخراج نمونه‌ي مورد نظر خود خواهد بود.
عملکرد دوربينگير 360 توانايي پخش ويديوهايي با رزولوشن 4K با نرخ 24 فريم بر ثانيه را دارد و در حالت فيلم‌برداري با رزولوشن 1080P، امکان افزايش نرخ تصويربرداري به 60 فريم بر ثانيه نيز در دسترس است. پشتيباني از کارت حافظه تا 256 گيگابايت، 130 دقيقه فيلم‌برداري 4K‌ را ممکن مي‌کند. 
ظرفيت باتري نسل جديد گير 360، کاهش 190 ميلي‌آمپري را تجربه کرده است. با اين حال سامسونگ ادعا مي‌کند که اين ظرفيت باتري، امکان فيلم‌برداري بدون وقفه به مدت 130 دقيقه را فراهم مي‌کند؛ بدين ترتيب کاربران با يک بار شارژ دوربين قادر به استفاده از تمام ظرفيت حافظه‌ي 256 گيگابايتي خود با ضبط کليپ‌هاي 360 درجه‌اي 4K خواهند بود. 


نماي 360 درجه که حالتي مشابه با Fisheye داردنماي کروي که به اعتقاد ما جذاب‌ترين توانايي گير 360 استحالت دوگانه که در آن نماي هر يک از دو لنز در کنار يکديگر به نمايش گذاشته مي‌شودپانوراما 360 درجه؛ در اين حالت سوژه‌ها کمترين تغيير در ظاهر و ابعاد خود را خواهند داشت و از تلفيق نماي ثبت‌شده توسط دوربين‌هاي جلو و عقب به‌ دست مي‌آيدحالت Stretched که تا حدودي مشابه با پانوراما است، اما تصوير نهايي حالت کشيده‌تري دارددر نهايت بايد به قابليت تايم‌لپس اشاره کرد که کاربران با اعمال تنظيم مورد نظر خود مبني بر بازه‌ي زماني ثبت هر تصوير، براي مدت‌زمان دلخواه به ثبت اين نمونه از ويديوها بپردازند؛ البته بايد در نظر داشته باشيد در صورتي که قصد فيلم‌برداري بلندمدت از منظره‌اي داريد، حتما دوربين را به شارژر متصل کنيد. براي آشنايي بيشتر با حالت‌هاي مختلف تصويربرداري گير 360 جديد مي‌توانيد ويديوي زير را مشاهده کنيد:
دانلود
دانلود
در صورتي که پيش از اين با نسل قبلي گير 360 کار کرده باشيد، تفاوت زيادي به‌خصوص در قابليت‌هاي فيلم‌برداري و تصويربرداري نسل جديد اين دوربين مشاهده نخواهيد کرد؛ اما اگر براي اولين بار به استفاده از اين دوربين بپردازيد، قطعا از توانايي‌هاي آن شگفت زده خواهيد شد. ترکيب حالات چندگانه‌ي فيلم‌برداري حتي پس از ضبط کليپ‌ها، آزادي عمل بسيار گسترده در اختيار قرار مي‌دهد که ساعت‌ها کاربران را به مشاهده‌ي مجدد ويديو‌هاي ضبط‌شده وادار مي‌کند. با لمس و حرکت نماي تصوير، حالت‌هاي بسيار جذابي ايجاد مي‌شود که هر يک در نوع خود منحصربه‌فرد و بسيار جذاب هستند.
گير 360 صرفا براي ثبت تصاوير جذاب 360 درجه‌اي با حالات مختلف توسعه يافته است. پس نبايد توقع کيفيت تصوير و فيلم‌برداري بالايي از اين دوربين داشت. سامسونگ براي افزايش کيفيت تصاوير به‌خصوص در محيط‌هاي کم‌نور، حداکثر رزولوشن سنسورها را نسبت به نمونه‌ي به‌کاررفته در نسل پيشين گير 360 کاهش داده است. اين موضوع تأثير مثبتي در کاهش نويز تصاوير دارد؛ اما به قيمت کاهش ميزان جزئيات در محيط‌هاي پرنور تمام شده است. با اين حال کيفيت تصاوير ثبت‌شده در محيط‌هايي با ميزان نور مختلف، به هيچ وجه قابل قياس با دوربين پرچم‌داران دنياي موبايل نيست. اما گير 360 جديد توانايي ثبت تصاويري را دارد که گزينه‌هاي بسيار اندکي در جهان، قابليت عملکردي مشابه با آن دارند. 


جمع‌بنديدوربين گلکسي گير 360 جديد سامسونگ، با بهبود‌هاي متعددي نسبت به نسل پيشين خود همراه شده است. طراحي جديد در کنار سنسور‌هاي توانمند‌تر، راحتي و لذت بيشتري در استفاده از اين دوربين به ارمغان آورده‌اند. الگوريتم‌هاي مختلف پردازش تصاوير نيز حالات بسيار جذابي ايجاد کرده است که عموم کاربران قطعا از آن لذت خواهند برد. عملکرد بخش نرم‌افزاري در چسباندن تصاوير نيز بسيار مطلوب است.


با اين حال اگر در حال حاضر مالک يکي از گوشي‌هاي سازگار با گير 360 2017 هستيد، فعاليت زيادي در شبکه‌هاي اجتماعي داريد و همواره در سفر و مشغول ثبت تصاوير هستيد، دوربين 360 درجه‌‌ي جديد سامسونگ مي‌تواند ديد جديد و البته بسيار جذابي به شما بدهد که لذت بسياري به همراه خواهد داشت. 
نکات مثبت
ارتقاء ارگونومي نسبت به نسل گذشته حالت‌هاي تصوير متنوع و بسيار جذابرابط کاربري خوبپردازش بسيار خوب تصاويرنکات منفي

عمر اندک باتريپشتيباني اندک از گوشي‌هاي هوشمندنبود نرم‌افزار پخش و تدوين براي کامپيوتر‌

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/5557/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند