آریا جوان

آخرين مطالب

سخنگوی دولت:

تحولات بزرگی در زمینه فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است وزارت نفت

تحولات بزرگی در زمینه فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - سخنگوی دولت گفت: تحولات و اتفاق‌های مهمی در حوزه فرآورده‌های نفتی محقق شده است که اگر این سرمایه‌گذاری در زمان لازم انجام نمی‌شد، در شرایط فشار تحریم‌ها برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، کشور با بحران عمیقی روبه‌رو می‌شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، 30 دی‌ماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: متأسفیم کسانی در داخل به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن در زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی‌امان تخریب کردند. با حداقل انصاف می‌توانستند ببینند که این دولت نه‌تنها در سال‌های قبل از آوار کردن تحریم‌ها بر سر مردم ما یکی از درخشان‌ترین دوره‌های رشد اقتصادی را مدیریت کرد، بلکه در همین دوره هم که بسیاری انتظار تورم را در امسال داشتند، مانع از تحقق آن شد.
وی افزود: این مدیریت اقتصادی درست زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره کرونا بار مضاعفی را به دولت تحمیل کرده بود. مردم می‌توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره جدا کنند.
سخنگوی دولت با اشاره به بررسی بودجه در مجلس تصریح کرد: دولت لایحه بودجه را با توجه به نیاز به افزایش سطح تولید و اشتغال جدید و با نگاهی به تلاش برای عقب راندن تحریم و کسب حقوق از دست رفته ملت ایران و ضرورت حضور اقتصاد ایران در بازارهای جهانی تدوین کرد.
ربیعی گفت: بودجه از اختیارات دولت و رئیس‌جمهوری است و همان‌طور که از سوی برخی مقام‌های شورای نگهبان نیز چند روز پیش اعلام شد، شاکله بودجه نباید تغییر داده شود و اختیار لایحه بودجه برعهده دولت است.
وی افزود: امیدوار هستیم با تعامل‌هایی که بنا شد میان دولت و مجلس صورت بگیرد، بودجه‌ای با تفاهم و هماهنگی در اجرا و داشتن زمینه‌های اجرایی از مجلس دریافت کنیم.
سخنگوی دولت با اشاره به دستاوردهای دولت در صنعت نفت و گاز که در هفته‌های گذشته رونمایی شد، تصریح کرد: توسعه گازرسانی در کشور، افزایش تولید گاز طبیعی در پارس‌جنوبی و تکیه بر توان داخل در دستور کار دولت قرار دارد. اکنون شاهد روند رو به رشدی در این حوزه‌ها هستیم، به‌طوری که هم‌اکنون 98 درصد جمعیت خانوار شهری و 82 درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مندند.
ربیعی عنوان کرد: 24 استان کشور، استان سبز گازرسانی محسوب می‌شوند که این تعداد تا پایان امسال به 28 استان خواهد رسید و 95 درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت: تعداد شهرهای گازرسانی شده در سال 92، هزار و 51 شهر بود که این تعداد تا پایان امسال به هزار و 212 شهر خواهد رسید. همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده از سال 92 تاکنون افزایش دو برابری داشته و از 14 هزار روستا به 32 هزار و 219 روستا رسیده‌ایم که این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به 35 هزار روستا خواهد رسید.
تولید گاز در کشور با شتاب قابل توجه‌ای افزایش یافته است
سخنگوی دولت با بیان اینکه تولید گاز در کشور با شتاب قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: تولید گاز شیرین ایران اکنون به روزانه 900 میلیون مترمکعب رسیده است که به دلیل افزایش 2 و نیم برابری تولید گاز در پارس‌جنوبی از سال 92 تاکنون بوده است.
ربیعی افزود: خطوط انتقال گاز کشور با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص، رکوردهایی تازه در انتقال گاز ثبت کردند و این مقدار اکنون به روزانه 818 میلیون مترمکعب رسیده است و ظرفیت انتقال روزانه 870 میلیون مترمکعب گاز هم وجود دارد.
ایران به‌عنوان صادرکننده بنزین در منطقه و جهان شناخته می‌شود
وی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم و تمرکز صنایع پالایشی بر روی طرح‌های عظیم و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و نیز اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و توسعه‌ای در پالایشگاه‌های مهم کشور، امروز نه‌تنها در مصرف بنزین به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، بلکه به‌عنوان صادرکننده این فرآورده راهبردی در منطقه و جهان شناخته می‌شویم و در هفت ماه نخست امسال، حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار درآمد از محل صادرات بنزین داشته‌ایم.
سخنگوی دولت گفت: این در حالی اتفاق افتاد که با توجه به مصرف افسارگسیخته بنزین در سال‌های گذشته، در صورتی که تمرکز لازم بر صنایع پالایشی و راه‌اندازی یکی پس از دیگری فازهای ستاره خلیج‌فارس محقق نمی‌شد، تولید پالایشگاهی‌ کشور کفاف نیازهای داخلی را نمی‌داد و در نتیجه رقم واردات بنزین افزایش می‌یافت که این موضوع می‌توانست در شرایط تحریم کشور را دچار بحران عمیقی کند.
ربیعی عنوان کرد: اعداد و ارقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد ظرفیت پالایشی ایران از یک میلیون و 800 هزار بشکه در سال 92 به 2 میلیون و 300 هزار بشکه در سال 99 افزایش یافته است.
وی گفت: روند توسعه‌ای تولید و صادرات بنزین و ظرفیت پالایشی ایران در حالی در هشت سال گذشته رو به رشد بوده است که صادرات فرآورده‌های نفتی ایران در فاصله سال‌های 91 تا 98، چهار برابر افزایش یافته و از 5 میلیون و 900 هزار تن در سال 1391، به حدود 23 میلیون تن در سال ١٣٩٨ رسیده است. در این مدت همچنین ظرفیت تولید بنزین از 49 میلیون و 800 هزار لیتر در سال ٩١ به 107 میلیون لیتر در روز در سال 98 رسید و ظرفیت تولید نفت‌گاز نیز از 94 میلیون لیتر در روز در سال 91 به 113 میلیون لیتر در روز در سال ٩٨ رسید.
ظرفیت تولید بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 به بیش از 76 میلیون لیتر در روز در سال 98 رسید
سخنگوی دولت عنوان کرد: علاوه بر رشد کمی کشور در تولید فرآورده‌های پالایشگاهی اتفاق مهمی که در صنایع پالایشی کشور رخ داد، رشد چشمگیر تولید فرآورده‌های کیفی یورو در سال‌های گذشته بود، به نحوی که ظرفیت تولید بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 از صفر در سال 91 به بیش از 76 میلیون لیتر در روز در سال 98 افزایش یافت.
ربیعی تصریح کرد: امروز کشورمان با تولید نزدیک به 110 میلیون لیتر بنزین در روز، خودکفا شده و مصرف ما کمی بیش از 70 میلیون لیتر است، بنابراین این اعداد بزرگ و مهم به‌خوبی‌ نشان‌دهنده تحولات و اتفاق‌های مهمی هستند که در حوزه فرآورده‌های نفتی محقق شده است. اگر این سرمایه‌گذاری در زمان لازم انجام نمی‌شد، در شرایط فشارهای تحریم‌ها برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، کشور با بحران عمیقی روبه‌رو می‌شد که وابستگی در بحث بنزین و بدون استفاده ماندن میعانات گازی از جمله مهم‌ترین آنها بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/560521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی