آریا جوان

آخرين مطالب

رییس فدراسیون اسکیت :در المپیاد ورزش ی استانها مشارکت 87 درصدی در این رشته داشتند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - رییس فدراسیون اسکیت گفت :مشارکت 87 درصدی استان ها در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش اسکیت ، نشان‌دهنده اهمیت طرح ملی ورزش کشور بوده است.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان بهمن محمدرضایی پس از تحلیل و بررسی فرآیند برگزاری المپیاد استعداد های برتر ورزش اسکیت که در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استان هرمزگان با حضور 27 استان برگزار شده بود است :
مشارکت 87 درصدی استان ها در این دوره از رقابتها نشان‌دهنده اهمیت پروژه ملی ورزش کشور در سطح جامعه اسکیت بود و نوید روزهای پر از موفقیت برای توسعه قهرمانی این رشته ورزش ی را می دهد
رئیس فدراسیون اسکیت از شرکت 311 ورزشکار دختر و پسر در المپیاد استعدادهای برتر ورزش اسکیت خبر داد و گفت : کلیه ورزشکار ان در این دوره از رقابت‌ها طبق آئین نامه اجرایی ستاد المپیاد وزارت ورزش ثبت در سامانه ملی مبین را انجام دادند که ورزش اسکیت هم 311 ورزشکار ثبت نام و به رقابت پرداختند.
مشارکت 70 درصد استانها در اردوی دعوت شدگان استعدادهای برتر ورزش اسکیت
پس از اتمام رقابت‌های مستعدین شناسایی شده از 19 استان بوده است که نشان میدهد سطح پراکندگی دعوت‌شدگان 70 درصد از استانهای کشور را در بر گرفته است و آمار بسیار ایده آلی است که مربیان توانستند آموزشهای پایه را به خوبی انجام دهند و تاثیرات فرایند آموزش در این آماررا به واقع مشاهده کردیم .
نگاه 24 درصدی به جذب مستعدین درقاعده هرم اول پرورش
رئیس فدراسیون در خصوص اعلام این آمار اظهار داشت : به خاطر چند رشته ای بودن اسکیت با همکاری استعدادیابان فدراسیون با شناسایی 76 مستعد از کل شرکت کننده حاضر در رقابت‌ها این را مدنظر قرار دادیم و در ادامه مراحل پرورش مستعدین برتر را توسط مربیان تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.
سهیم بودن 40 درصد از استانها در بخش مدال آوری
محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت حضور 11 استان در بعد قهرمانی و مدال آوری را یک موفقیت حداکثری با توجه به فرایند تعریف شده فدراسیون دانست و گفت : 27 استان برای کسب مدال آوری با همدیگر به رقابت پرداختند که در خاتمه 11 استان موفق به کسب مدالهای برتر قهرمانی شدند
دعوت 53 درصد مستعدین دختران و 47 درصد مستعدین پسران از کل ورزشکار ان دعوت شده به اردوی استعدادهای برتر اسکیت
رئیس فدراسیون در خصوص ظرفیت دعوت شدگان به اردوی استعدادهای برتر گفت : از 76 ورزشکار شناسایی شده 41 نفر دختر و 35 نفر پسر میباشد که توجه درصدی دختران بیشتر میباشد و دلیل آن در این المپیاد این میباشد که دختران در ماده های مختلف و در رده سنی موفق شدند رکوردهای نزدیک به هم داشته باشند.
طبقه بندی مستعدین در چهار منطقه کشور
76 مستعد از 19 استان در 4 منطقه کشور شامل : شمال (5 استان ، 15 ورزشکار ) غرب (5 استان ، 30 ورزشکار ) شرق (4 استان ،17 ورزشکار ) جنوب ( 5 استان ،14 ورزشکار ) طبقه بندی شده و برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت در چندین مرحله فرآیند پرورش ورزشکار ان را انجام خواهیم داد.
آموزش های تخصصی برای مربیان مستعدین دعوت شده
فدراسیون اسکیت پس از دسته بندی مستعد این اسامی مربیان آنها را استخراج نموده و برای تقویت ارتقای سطح آموزش آنها برنامه‌ریزی و در طی دوره های مختلف برگزار خواهد کرد.
برنامه ریزی مراحل پرورش استعدادهای اسکیت ، هفته آینده تقدیم دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش وجوانان خواهد شد
رئیس فدراسیون اسکیت در جهت پرورش استعدادهای برتر شناسایی شده المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت : فدراسیون در نظر دارد در سه مرحله با درصد تعیین شده و برنامه های مشخص شده فرایند پرورش را تدوین نماید ودر جلسه تخصصی با مدیرکل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان هفته آینده تقدیم خواهد نمود.
وی تمرکز فدراسیون در برنامه مرحله اول را بیست درصد دانست با اهم برنامه هایی که شامل: تکمیل بانک اطلاعاتی پیکرسنجی و پرونده پزشکی ، تعیین وضعیت آمادگی جسمانی با هماهنگی آکادمی ملی المپیک ، استخدام مربی داخلی و بدنساز ، تهیه البسه و لوازم اولیه و جانبی ، استخدام مشاور تغذیه و روانشناسی ، بودجه نویسی و اعتبار نویسی مراحل پرورش با هماهنگی هیئت رئیسه فدراسیون ، برگزاری جلسه جهت مکان یابی ، برگزاری اولین دوره آموزش مربیان مستعدین دعوت شده و جلسه توجیهی ، مشاوره به خانواده های مستعدین و رکورد گیری اولیه آنها دانست.
رضایی مرحله بعد را با تمرکز 35 درصدی و شدت بیشتر و تنوع برنامه های موثرتر اشاره نمودو گفت معرفی مستعدین برتر به پایگاه ورزش قهرمانی استان ها ، برگزاری اردوی مستعدین در مناطق تعیین شده ، تست گیری از مستعدین ، مرحله اول غربالگری ، ارزیابی مستعدین و دسته بندی تیم ملی الف و ب ، برگزاری دومین دوره آموزش مربیان مستعدین غربال شده ، رکوردگیری از مستعدین ، ارائه برنامه های تغذیه ، انجام آزمون های روانشناسی ، تخصیص اعتبارات لازم به هیئت‌های ورزش ی نسبت به مستعدین دعوت شده را میشود مد نظر قرار داد.
وی مرحله سوم پرورش مستعدین را با انجام تست گیری از مستعدین و مرحله دوم غربالگری ، رکوردگیری از مستعدین و ارزیابی عملکرد مرحله اول ، اعزام مستعدین به کمپ 10 روزه برون‌مرزی ، پیگیری مراحل سنجش مستعدین از مربیان استان‌ها و انجام مراحل آزمایش تست چکاپ و ارائه برنامه تغذیه جدید را با تمرکز 45 درصدی در پیشبرد پرورش استعدادهامهم شمرد.
رییس فدراسیون اسکیت در خاتمه از حمایتهای همه جانبه وزارت ورزش و جوانان در اجرای المپیاد که نقطه عطفی در توسعه ورزش قهرمانی دانست تشکر نمود جایگاه اصلی ورزش ایران در میادین بین الملی از دل همین المپیاد رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/86751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد