آریا جوان
برای ماینرهای خارجی داخل ایران هزینه برق جداگانه در نظر گرفته می‌شود
شنبه 31 فروردين 1398 - 20:52:15
آریا جوان - معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد باتوجه‌به گسترش حضور تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی در ایران هزینه‌ی برق جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بنابر اعلام محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، ارزان‌بودن تعرفه‌ی برق در ایران باعث شده تولیدکنندگان بین‌المللی ارزهای دیجیتال از این موضوع استقبال کنند و فعالیت خود را در ایران گسترش دهند. ازاین‌رو، برای فعالیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی، ازجمله تولیدکنندگان چینی در کشور، تعرفه‌ی جداگانه‌ای برای آن‌ها تعیین خواهد شد. وی گفت: اکنون نگرانی ما حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی باتوجه‌به نرخ ارزان برق و استفاده‌ی بیش‌از‌حد از آن است. تعیین تعرفه‌ی صنعتی یا صادراتی دو راهکار پیشنهادی است تا بتوان مصرف این مشتریان را مدیریت کرد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه افزود نرخ برق در سایر نقاط جهان گران است و تولیدکنندگان ارز دیجیتال تمایل دارند در کشورهایی فعالیت کنند که نرخ برق ارزان‌تری داشته باشد تا هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند. باتوجه‌به یارانه‌‌داربودن برق در ایران، احتمال داده می‌شود تعداد این تولیدکنندگان افزایش یابد و فشار بیشتری به شبکه‌ی برق وارد کنند. وی گفت: مخالف فعالیت این تولیدکنندگان در کشور نیستیم؛ اما معتقدیم باید نرخ تعرفه برای آن‌ها گران‌تر باشد و پول برق مصرفی را هم بدهند. حقی‌فام درباره‌ی حذف قبض‌های کاغذی و استفاده از روش‌های الکترونیک نیز توضیح داد که این موضوع را شرکت توانیر با ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و به‌صورت آزمایشی در استان سیستان‌وبلوچستان انجام شده است. افزون‌براین، تلاش می‌شود به‌زودی، در سراسر کشور اجرا شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/121276/برای-ماینرهای-خارجی-داخل-ایران-هزینه-برق-جداگانه-در-نظر-گرفته-می‌شود
بستن   چاپ