آریا جوان
تفاوت سنی ایده آل برای یک رابطه موفق چیست؟
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 14:12:25
آریا جوان - همه می گویند سن یک عدد است و اگر دو نفر همدیگر را واقعا دوست داشته باشند سن هیچ اهمیتی نمی تواند داشته باشد. اما باید بگویم که واقعیت غیر از این است و از روی تفاوت سنی دو نفر می توان تشخیص داد که ارتباط آن ها چقدر طول می کشد.
هیچ کس درک کاملی از این که یک رابطه چگونه می تواند موفق باشد ندارد اما دانشمندان فاکتورهای تعیین کننده ای کشف کرده اند. طبق تحقیقاتی که در یکی از موسسات تحقیقاتی آمریکا انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که تفاوت سنی یکی از عوامل تعیین کننده در موفق یا ناموفق بودن روابط است.
3000 نفر در این تحقیق شرکت کردند و همه آن ها یک بار سابقه ازدواج داشتند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هر چه تفاوت سنی افراد بیشتر باشد احتمال شکست رابطه بیشتر است. البته نمی توان با اطمینان کامل به این نتیجه رسید زیرا استثنائاتی هم وجود دارد. اما نتایج به دست آمده حداقل می تواند توضیحی برای درگیری های بین زوج ها در سطوح سنی متفاوت باشد زیرا زوج ها هر کدام علایق و اهداف متفاوتی دارند.
بعد از تحقیقاتی که روی افراد انجام شده است به این نتیجه رسیده اند: احتمال جدایی برای زوج هایی که تفاوت سنی بیشتر از 2 سال دارند 18 درصد است. اگر تفاوت سنی بین آن ها 10 سال باشد احتمال جدایی و شکست در رابطه به 30 درصد افزایش پیدا می کند.
پیش بینی شده است زوج هایی که تفاوت سنی آن ها 20 سال یا بیشتر است احتمال شکست رابطه آن ها 95 درصد است.
محققان علاوه بر تفاوت سنی عوامل دیگری چون بچه داشتن قبل از ازدواج، داشتن فرزند مشترک، طولانی بودن رابطه، هزینه های ازدواج، تحصیلات و بسیاری موارد دیگر را نیز بررسی کرده اند. پس نتیجه می گیریم اگر زوج ها در زمینه تحصیلات نیز تفاوت زیادی داشته باشند احتمال شکست رابطه آن ها 43 درصد پیش بینی می شود.
نتیجه ای که در پایان تحقیق به آن رسیده اند این است که بهترین تفاوت سنی برای یک زوج 1 سال است (در واقع کسانی که هم سن هستند و تفاوت سنی آن ها 1 الی 3 سال است در این گروه قرار دارند) رابطه بین این زوج ها پایدارتر است و احتمال جدایی و شکست رابطه آن ها کمتر از 3 درصد است.
و اما علت پایدارتر بودن رابطه این زوج ها چیست؟ زیرا اهداف و ارزش های زندگی آن ها کاملا متفاوت است. کسانی که تفاوت سنی کمی دارند و یا همسن هستند نگاهشان به دنیا کاملا متفاوت است و احتمال این که علایق و سرگرمی های مشترک داشته باشند بسیار کم است.
نتیجه گیری
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد استثنائاتی هم وجود دارد و نمی توان نتیجه این تحقیق را برای همه زوج ها تعمیم داد. در واقع سن یک عدد است و نمی توان چگونگی ارتباط بین زوج ها را بر اساس تفاوت سنی آن ها تعیین کرد.

اگر با فردی در رابطه هستید که از شما بزرگ تر یا کوچک تر است نگران نباشید. احساسات، احترام متقابل و آرامش از سن مهم تر هستند و اگر این سه فاکتور مهم در رابطه شما به خوبی حفظ شده است پس رابطه موفقی خواهید داشت.
اما اگر یک رابطه نا موفق داشته اید باید با فردی وارد رابطه شوید که همسن خودتان باشد تا رابطه شاد و موفقیت آمیزتری داشته باشید.
نظر شما چیست؟ آیا سن در موفق و ناموفق بودن روابط تاثیری دارد؟

http://www.javanannews.ir/fa/News/122819/تفاوت-سنی-ایده-آل-برای-یک-رابطه-موفق-چیست؟
بستن   چاپ