آریا جوان
عملکرد ضعیف ون‌ مسافرتی در آزمون‌های ایمنی تصادف
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 15:10:02
آریا جوان - سازمان سوئدی ترافیک‌ورکت به‌تازگی تست تصادفی را برای ون‌های مسافتری و کمپرها تدارک دیده که نتایج نگران کننده‌ای دربر داشته است.

شاید ایمنی ون‌های مسافرتی ملقب به RV، چندان به‌اندازه‌ی خودرو های سواری پراهمیت نباشد؛ اما اخیرا سازمان حمل‌ونقل ترافیک‌ورکت (Trafikverket) سوئد، برای آزمایش ایمنی خودروهای RV تست تصادفی ترتیب داده است. پس از گزارش چند تصادف مرگ‌بار ون‌های مسافرتی در سوئد، این سازمان به فکر بررسی ایمنی ون‌های مسافرتی افتاده است. باوجود این، محبوبیت ون‌های مسافرتی رشد چشمگیری داشته و از سال 2014 تاکنون، به میزان 50 درصد افزایش یافته است.
مقاله‌های مرتبط:
شرکت‌های بیمه آمریکا به‌دنبال کاهش استفاده از تلفن همراه پشت فرمان خودرو بارش خفیف باران احتمال تصادف مرگ‌بار را افزایش می‌دهد
از آنجایی که سازمان‌های ایمنی چندان به ایمنی خودروهای مسافرتی اهمیت نمی‌دهند، این موضوع سازمان ترافیک‌ورکت را بر آن داشته است تا تست تصادف جامعی تدارک ببیند. این سازمان، دو نوع ون بزرگ برای تست تصادف انتخاب کرده است. اولین نوع، خودروهای مسافرتی نیمه یکپارچه هستند که اتاق آن‌ها توسط یک خودروساز و قسمت پشتی آن‌ها توسط سازنده خودروهای مسافرتی تأمین می‌شود. مدل تمام یکپارچه هم به‌صورت کامل توسط سازندگان تولید می‌شود. هیچ‌کدام از دو مدل آزمایش‌شده نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. طبق پیش‌بینی ترافیک‌ورکت، راننده‌ی ون‌ نیمه یکپارچه از تصادف جان سالم به در نخواهد برد.
در مدل یکپارچه، بدنه کاملا از شاسی خودرو جدا می‌شود و به‌دلیل استفاده از چوب در فضای داخلی، ساختار ایمنی لازم برای حمایت از سرنشینان وجود ندارد. آزمایش تصادف این ون‌ها در سرعت 64 کیلومتربرساعت انجام گرفته است. به‌دلیل وزن بالای ون‌ها، ترافیک‌ورکت پیش‌بینی کرده که ضربه‌ی ناشی از تصادف، مشابه آزمایش خودروهای سواری با سرعت 90 کیلومتربرساعت است. این سازمان در تلاش است تا سازندگان خودروهای مسافرتی را مجبور به استفاده از سیستم‌های ایمنی کند. علاوه‌براین، ترافیک‌ورکت درحال رایزنی با سازمان یورو NCAP است تا تست تصادف‌ این ون‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند. ترافیک‌ورکت به مالکان ون‌های مسافرتی توصیه کرده که از به‌کاربردن تجهیزات زیاد اجتناب کنند تا در هنگام تصادف، قطعات کمتری در داخل کابین خودرو به حرکت در آیند.



http://www.javanannews.ir/fa/News/122887/عملکرد-ضعیف-ون‌-مسافرتی-در-آزمون‌های-ایمنی-تصادف
بستن   چاپ