آریا جوان
نمایش قابلیت‌‌های تازه‌ نسخه جدید واقعیت افزوده‌ اپل در Minecraft AR
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 15:10:22
آریا جوان - پس از رونمایی پلتفرم تازه‌‌ی واقعیت افزوده‌‌ی اپل با نام ARKit 3.0، مایکروسافت بخشی از قابلیت‌‌های تازه‌‌ی این فناوری را در بازی Minecraft AR به‌نمایش گذاشت.

اپل دیشب در رویداد WWDC 2019، پلتفرم به‌‌روزرسانی‌‌شده‌‌ی واقعیت افزوده‌‌ی خود را رونمایی کرد. این نسخه‌‌ی تازه از AR اپل که ARKit 3.0 نام گرفته، در جریان رویداد اخیر، مایکروسافت نشان داد چگونه با قابلیت‌‌های جدید این واقعیت افزوده می‌‌توان تجربه‌‌ی زنده‌‌تری از بازی ماین‌‌کرافت (Minecraft) را به مخاطبان ارائه داد. مایکروسافت با افزودن یک لایه از انیمیشن‌‌های واقعیت افزوده به یکی از صحنه‌‌های بازی Minecraft Earth، توانایی‌‌هایی جدید نسخه‌‌ی تازه‌‌ی آرکیت را روی آیفون به‌نمایش گذاشت. همان‌‌طورکه در تصویر زیر می‌‌بینید، از‌این‌پس می‌‌توانید حتی تصویری از بدن خود را به‌‌صورت سه‌‌بعدی در بازی داشته باشید.
قابلیت ردیابی حرکتی در ARKit 3.0 اپل مدت‌‌هاست حمایت خود را از فناوری واقعیت افزوده اعلام کرده است. سال گذشته، کوپرتینویی‌ها با ارائه‌‌ی نسخه‌‌ای رایگان از بازی Swift Shot برای توسعه‌‌دهندگان سعی کردند قابلیت‌‌های نسخه‌‌ی قبلی این فناوری را در ARKit 2.0 به‌نمایش بگذارند. امسال نیز آنان توانستند انیمیشن‌‌هایی از فردی واقعی را در صحنه‌‌ای سه‌‌بعدی به‌‌کار گیرند. این فناوری به‌‌گونه‌‌ای بهبود یافته که اگر حتی بخش‌‌هایی از انیمیشن‌‌ها جلو تصویر فرد قرار گیرد، سیستم به‌‌صورت خودکار و درلحظه، بخش‌‌های یادشده از تصویر فرد را از دید پنهان می‌‌کند. اپل همچنین قابلیت ردیابی حرکتی (Motion Capture) را نیز به فناوری خود افزوده است. بدین‌ترتیب، با آیفون خود می‌‌توانید تصویر بدن خود را ثبت و پس از افزودن آن به صحنه‌‌ی واقعیت افزوده، مانند یک تصویر متحرک، تغییرات مدنظر خود را در آن اعمال کنید. با چنین قابلیت‌‌هایی دیگر خلق تجربیات تعاملی در واقعیت افزوده عملا ممکن شده و حتی می‌‌توان کتابخانه‌‌ای داخلی از محتویات AR را تولید کرد. اپل بر این باور است که با ابزارهایی نظیر ARKit 3.0 و RealityKit و Reality Composer می‌‌توان تجربیات ملموس‌‌تری از واقعیت افزوده دراختیار کاربران گذاشت.
در این تصویر، قابلیت ARKit در افزودن تصویر اشخاص واقعی را به صحنه‌‌ی واقعیت افزوده می‌‌بینید. برای ایجاد این نوع محتویات می‌توان از محیط توسعه‌‌ی اختصاصی اپل، یعنی Xcode یا از ابزار تولید واقعیت افزوده در سیستم‌‌عامل iOS استفاده و نتایج نهایی کار را در این پلتفرم با یکدیگر مقایسه کرد. اپل می‌‌گوید انیمیشن‌‌های واقعیت افزوده‌‌ی این شرکت، اکنون به رندرهای تصویری واقعی‌‌تر، جلوه‌‌های محیطی، انیمیشن‌‌ها، صدا و نیز قابلیت ادغام با Swift API مجهز شده‌‌اند. هنوز از سخت‌‌افزار واقعیت افزوده خبری نیست
دمو Minecraft Earth در WWDC 2019 با وجود سرمایه‌‌گذاری بلندمدت کوپرتینیویی‌‌ها روی سخت‌‌افزار مبتنی‌بر واقعیت افزوده، گویا هنوز این شرکت از آمادگی لازم برای عرضه‌‌ی چنین محصولی برخوردار نیست. اپل در رویداد WWDC 2017 اولین‌‌بار ARKit را رونمایی کرد و از سپتامبر همان سال، عرضه‌‌ی آن را به بازار آغاز کرد. باید تا زمان عرضه‌‌ی عمومی ARKit 3.0 منتظر بمانیم تا ببینیم استقبال بازار از قابلیت‌‌های تازه‌‌ی محصول جدید چگونه خواهد بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/124239/نمایش-قابلیت‌‌های-تازه‌-نسخه-جدید-واقعیت-افزوده‌-اپل-در-Minecraft-AR
بستن   چاپ