آریا جوان
روش عجیب فراعنه برای مشخص شدن جنسیّت جنین
یکشنبه 19 خرداد 1398 - 6:17:10 PM
آریا جوان -

یک نمونه از روش‌های زنان فرعونی چنین بوده است که مراجعه کننده روی مخلوط بخور، بخار روغن، خرما و آبجو می‌نشست و اگر بعد از اجرای این نسخه استفراغ می‌کرد دلیل این بود که به زودی باردار می‌شود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، نشان دهنده این بود که او نازاست.
طرز شناخت نوع جنین تاریخ طولانی دارد. زنان در عصر فراعنه ترفندهایی را نه فقط برای تشخیص جنسیّت جنین بلکه برای شناخت زنان نازا از کودک زا هم ابداع کرده بودند.
یک پژوهش جدید تاریخی که از سوی مرکز پژوهش و حقوق در استان أقصر مصر به سرگروهی خانم نجوا البارون انجام شده، نشان می دهد که زنان مصری حدود پنج هزار سال پیش با ابزارهای باروری جنسی و تسریع فرآیند بارداری آشنا بوده اند.

یک نمونه از روش های زنان فرعونی چنین بوده است که مراجعه کننده روی مخلوط بخور، بخار روغن، خرما و آبجو می نشست و اگر بعد از اجرای این نسخه استفراغ می کرد دلیل این بود که به زودی باردار می شود و اگر این اتفاق نمی افتاد، نشان دهنده این بود که او نازاست.

تعیین جنسیّت جنین با گندم و جو
مصریان باستان روش جالبی برای تشخیص جنسیّت جنین داشتند. آنها ادرار زن باردار را روی دانه های گندم و جو می ریختند، اگر نخست دانه های جو می رویید نشان دهنده این بود که جنین پسر است و اگر دانه های گندم نخست رشد می کرد، نشان دهنده دختر بودن جنین بود.

این مطالعه همچنین به نسخه های فراعنه برای پیشگیری از بارداری و تنظیم خانواده نیز اشاره دارد، که موادی همچون نمک ناترون، فضولات کروکودیل، ماست و فیبر گیاهی در نسخه ها به چشم می خورند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/126501/روش-عجیب-فراعنه-برای-مشخص-شدن-جنسیّت-جنین
بستن   چاپ