آریا جوان
متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد
جمعه 31 فروردين 1403 - 15:12:54
آریا جوان - دیجیاتو / لاما 3 نسخه جدید هوش مصنوعی متا است که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به قابلیت‌هایی مثل ساخت تصویر و تبدیل صوت به متن همراه می‌شود.
متا همزمان با ارائه هوش مصنوعی اختصاصی خود در پلتفرم‌های اجتماعی تحت مالکیت مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک، مدل زبانی لاما 3 در اختیار تامین‌کنندگان سرویس‌های ابری مانند آمازون قرار داده است. این شرکت ادعا دارد که مدل زبانی مذکور، قادر است عملکرد بهتری در مقایسه با رقبا از خود نشان دهد و اغلب هوش‌های مصنوعی فعلی از جمله جمینای گوگل را شکست می‌دهد.
مدل زبانی لاما 3 چه ویژگی‌هایی دارد؟
مدل زبانی لاما 3 فعلاً در دو نسخه ارائه می‌شود که یکی از آنها با 8 میلیارد و دیگری با 70 میلیارد پارامتر همراه هستند. هرچه این مقدار بیشتر باشد، نشان‌دهنده پیچیدگی بیشتر مدل و میزان بالاتر از درک تمرین‌ها است. اگرچه مدل فعلی تنها قادر به ارائه پاسخ‌های متنی است؛ اما متا می‌گوید که نسخه جدید، پیشرفت‌های چشمگیری در مقایسه با نسل قبلی از خود نشان داده است. برای مثال میزان تنوع در پاسخ‌ها اکنون بیشتر از گذشته شده است و خطاها یا عدم پاسخ‌گویی با سوالات به‌ندرت صورت‌می‌گیرد. همچنین نحوه درک دستورات و نوشتن کدها هم بهبود یافته‌است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/1304566/متا-مدعی-شد--مدل-زبانی-لاما-3-عملکرد-بهتری-نسبت-به-اغلب-رقبا-دارد
بستن   چاپ