آریا جوان
حجاج سوغاتی را از داخل کشور تهیه کنند
دوشنبه 3 تير 1398 - 14:45:38
آریا جوان - نماینده ولی فقیه در هلال احمر توصیه کرد که حجاج ایرانی به منظور حمایت از تولید داخلی سوغات خود را از داخل کشور تهیه کنند.

حجت السلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در همایش «تیم های درمانی و بهداشتی هلال احمر در حج» که صبح امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: حج بزرگ ترین عبادت الهی است و موجب قرب به پروردگار می شود. به تعبیر مقام معظم رهبری ، حج از جمله تکالیف نادری است که سلوک فردی، اجتماعی و همه جانبه را در بر دارد و می تواند شریعت اسلامی را به نمایش گذارد. به گفته امیر المومنین نیز حج یکی از بنیان های اسلام، شفاعت آخرت و بیعت با امام است.
وی افزود: تمامی حکام اسلامی در برابر حج مسئول هستند و وظیفه دارند تا زمینه حج را برای زائران فراهم کنند. اینکه علارغم مشکلات سیاسی و دیپلماتیک ایران و عربستان، همچنان توافقات بر برگزاری حج انجام می شود، تاکید مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) مبنی بر جدا سازی حج و روابط بین المللی با کشورها است. خوشبختانه جمهوری اسلامی زمینه حضور اقشار متوسط در حج را فراهم کرده و این خدمت بزرگی است.
حجت السلام و المسلمین معزی تصریح کرد: خدمت رسانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های درمانی، فرهنگی و خدماتی در مقایسه با دیگر کشور های اسلامی بی نظیر بوده و ایران الگوی دیگر کشورها است. دغدغه امنیت و سلامت حجاج طی سال های اخیر رفع شده و رفتار حجاج ایرانی به گونه ای مدیریت شده که زائران کشورمان الگو باشند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به مشکلات اقتصادی کشور حج تعطیل نشده است. به همین منظور به تمامی حجاج توصیه می کنیم که ارز کم تری از کشور خارج کرده و سوغات خود را به منظور حمایت از تولیدات داخلی، از داخل کشور تهیه کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/136215/حجاج-سوغاتی-را-از-داخل-کشور-تهیه-کنند
بستن   چاپ