آریا جوان
ماجرای حواشی دفترچه خاطرات دوران مجردی نویسنده مشهور روس / لئو تولستوی از زاویه‌ای دیگر
پنجشنبه 20 تير 1398 - 17:19:07
آریا جوان - لئو تولستوی یکی از ستاره‌های پرفروغ ادبیات روسیه است که کمتر شخصی او را نمی‌شناسند. برخی مسائل زندگی شخصی او نیز جالب است.

تولستوی در بیست و هشتم اوت 1828 میلادی در خانواده‌ای اشرافی و با پیشینه ای بسیار قدیمی در یاسنایا پالیانا زاده شد. در دوران کودکی والدین خود را از دست داد و تحت سرپرستی عمه خود بزرگ شد. او در دو رشته زبان‌های شرقی و حقوق تحصیل کرده است.
تولستوی مدتی را در سیستم نظامی روسیه فعالیت کرده و به اعتقاد بسیاری از افراد بخش‌هایی از کتاب‌های او نیز متاثر از همین تجربه جالب است. تولستوی به تربیت و آموزش و پرورش کودکان بسیار حساس بود و در نتیجه سالها از وقت و انرژی خود را صرف ارتقاء سطح تحصیل و آموزش کودکان روس کرد.

او معتقد بود این کودکان آینده را می‌سازند و باید به بهترین نحو تربیت شوند. او در سال1826 ازدواج کرد و برخلاف بسیاری از هم رده های خود زندگی عاشقانه ای هم داشت. اما این زندگی عاشقانه با یک دفترچه خاطرات به شدت متزلزل شد. همه چیز به یک دفترچه خاطرات باز می گشت که شرح خوش‌گذرانی ها و عیاشی‌های تولستوی را در دوران مجردی شرح می داد. هیچگاه مشخص نشد دفترچه چگونه به دست همسر محبوب تولستوی افتاد اما نتیجه قابل حدس است. خواندن چنین خاطراتی از دید هیچ زنی جالب نیست و زن تولستوی نیز به لحاظ روانی به شدت آزار دید. او تا مدت ها به خاطر این دفترچه با همسرش مشکل داشت و در نهایت نیز همین دفترچه باعث دوری افکار این زوج رمانتیک شد. تولستوی و همسرش سیزده فرزند داشتند که دو فرزندشان را از دست دادند.
تولستوی در دوره ای از زندگی خود افسردگی شدید را نیز تجربه کرده است. او در اواخر عمر خود به شدت تحت فشار نیروهای حکومتی و تندروهای مذهبی بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/145111/ماجرای-حواشی-دفترچه-خاطرات-دوران-مجردی-نویسنده-مشهور-روس---لئو-تولستوی-از-زاویه‌ای-دیگر
بستن   چاپ