آریا جوان
یک کیسه پول نمی‌تواند گلزنی کند!
جمعه 21 تير 1398 - 03:30:02
آریا جوان -
یک کیسه پول نمی‌تواند گلزنی کند!
٥٨٢
٠
نود / با خروج بوفون و ربیو و انتقال احتمالی نیمار به بارسلونا، تیم اول فرانسه بیش از هر زمانی در معرض حواشی به وجود آمده قرار دارد.
« یک کیسه پول هیچ زمان نمی‌تواند گلزنی کند»
جمله معروف یوهان کرایف فقید در فوتبال امروز دستخوش تغییرات زیادی شده است. شاید بهتر باشد جمله را این گونه بیان کرد؛ تیم‌هایی که با کیسه‌های پول ساخته می‌شوند ممکن است بتوانند جام کسب کنند اما شخصیت را هرگز! باشگاه زیادی در یک دهه اخیر به لطف پول های مالکان ثروتمند چند صباحی بر سر زبان‌ها افتادند و خیلی زود از عرش به فرش رسیدند ؛ آنژی ماخاچ قلعه و زنیت در روسیه، موناکو در فرانسه ، مالاگا در لالیگا و احتمالاً پاری سن ژرمن که جدیدترین ورودی این لیست سیاه است.
از سال 2011 که سازمان سرمایه گذاری قطر(Qatar Investment Authority) مالکیت صد درصدی باشگاه فرانسوی را برعهده گرفت، حاشیه های بازار نقل و انتقالات، بالا رفتن سقف قراردادها و دستمزد بازیکنان هر سال بیش از سال قبل بوده است. زلاتان ابراهیموویچ ، ادینسون کاوانی ، آنخل دی‌ماریا، تیاگو سیلوا، مارکو وراتی، لوکاس مورا و کیلیان امباپه ستاره های بودند که علاوه بر نیمار (گران‌ترین خرید تاریخ فوتبال) طی 8 سال اخیر راهی پایتخت فرانسه شدند.
تزریق پول به باشگاه به قدری زیاد بود که آن‌ها قادر بودند به هر بازیکنی پیشنهاد دو برابری باشگاه های دیگر بدهند؛ امری که سر الکس فرگوسن پس از شکست در خرید لوکاس مورا جوان آن را دیوانه وار نامید اما انگار ناصر الخلیفی از این دست کارهای غیر عادی و دیوانه‌وار لذت می‌برد و به تنها چیزی که پس از کسب متوالی تمامی جام‌های داخلی فرانسه فکر می‌کرد، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. پس از ناکامی در جذب رونالدو و مسی سراغ نیمار رفت و با رقم عجیب 222 میلیون یورو ستاره برزیلی را همبازی کاوانی و امباپه در فاز تهاجمی تیم کرد؛ تیمی که هر مربی آرزوی نشستن بر روی نیمکت آن را داشت اما گمشده تیم پاریسی چیزی فراتر از مهره های پر هزینه داخل مستطیل سبز بود؛ چیزی که هیچ‌گاه در تاریخ با هیچ قیمتی قابل خریداری نبوده است. کلاس و شخصیت الماس هایی هستند که تیم پاریسی حتی با شکستن رکورد 222 میلیونی تاریخ نقل و انتقالات فوتبال هم در به دست آوردن آن‌ها ناکام بود؛ فرضیه ای که با ناکامی‌های متوالی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا مطرح شد و با بازگشت بوفون به یوونتوس تا حد زیادی اثبات شد. شایعه درخواست خروج نیمار و تقاضای او از مدیران بارسا برای پوشیدن دوباره لباس آبی و اناری در صورت تحقق، ضربه‌ای مهلک‌تر از تمام اتفاقات قبلی برای اعتبار پاریسی‌ها خواهد بود. باتوجه به انتقال بوفون و رابیو به به تورین و خروج دنی آلوس و احتمالا نیمار و پا به سن گذاشتن ستاره هایی مثل دی ماریا و کاوانی و تیاگو سیلوا، پی اس جی بیش از هر زمانی نیاز به خرید فوق ستاره های پرورش یافته دیگر تیم‌ها دارد و قطعا آندر هررا و پابلو سارابیا نمیتوانند ستاره‌های جایگزین مدنظر باشند.این روزها آسمان پاریس برای هواداران این تیم ابری و دلگیر است و آن‌ها آلبوم خاطرات سال‌های نه چندان دور را ورق می‌زنند و آرزوی داشتن ستاره های بی حاشیه ای مثل رونالدینیو ، پدرو پائولتا ،ژرژ وه‌آ و دیوید ژینولا را دارند که به عشق اسم حک شده روی پیراهن خود بازی می‌کردند و بر خلاف ستاره ای مثل ابراهیموویچ، دلتنگی‌هایشان از پاریس چیزی فراتر از دستمزد دریافتی بود. شاید امسال با وجود حواشی پیش آمده حول باشگاه، جوانگرایی و اعتماد به استعداد های آکادمی در کنار تیم فوق العاده فصل گذشته زیر نظر مربی جوانی مانند توماس توخل، بهترین گزینه روی میز شیوخ عربی باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/145387/یک-کیسه-پول-نمی‌تواند-گلزنی-کند!
بستن   چاپ