آریا جوان
استارتاپ هیناوا، تولید بومی سخت‌افزار و نرم‌افزار خانه هوشمند
جمعه 28 تير 1398 - 18:09:34
آریا جوان - هیناوا از معدود استارتاپ‌های سخت‌افزاری حاضر در الکام استارز 98 است که در حوزه‌ی تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار خانه‌ی هوشمند فعالیت می‌کند.

در میان استارتاپ‌های حاضر در الکام استارز الکامپ 98، تعداد محدودی از آن‌ها در حوزه‌ی طراحی و تولید سخت‌افزار فعالیت می‌کنند. زومیت در جریان نمایشگاه بیست‌و‌پنجم با تعدادی از این استارتاپ‌ها مصاحبه انجام داد که هیناوا یکی از آن‌ها بود. هیناوا از سال 1395 شروع به کار کرده است و تجهیزات خود را با تمرکز روی خانه‌ی هوشمند طراحی و تولید می‌کند. با وجود تمام چالش‌های موجود در طراحی و تولید سخت‌افزار، هیناوا تلاش می‌کند تا محصولات خود را به‌صورت کاملا بومی تولید کند. محصولات هیناوا با اتصال به سرویس‌های نرم‌افزاری این شرکت، خدمات خانه‌ی هوشمند را به کاربران ارائه می‌کنند. از میان محصولات می‌توان به انواع کلید و پریز، سنسورهای متنوع نور، حرارت و حرکت و سیستم‌‌های امنیتی همچون دوربین و آژیر اشاره کرد.
محصولات هیناوا تا حد زیادی نیازهای کاربران به هوشمندتر کردن خانه را فراهم می‌کنند. تاکنون مجتمع‌های مسکونی و سازمان‌های متعددی از محصولات و خدمات هیناوا استفاده کرده‌اند و با وجود چالش‌هایی همچون ایراد زیرساختی اتصال اینترنتی ناپایدار در ارتباط نرم‌افزار و سخت‌افزار، باز هم کاربران متعددی به سرویس‌های خانه‌ی هوشمند هیناوا علاقه‌مند می‌شوند. سخنگوی هیناوا در مصاحبه با زومیت، چالش بزرگ فعالیت در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند را فرهنگ‌سازی دانست. او می‌گوید کاربران نسبت به خدمات خانه‌ی هوشمند، جبهه‌ای نسبی دارند و به‌نوعی نگرانی از حریم خصوصی و داده‌ها، مانع اصلی توسعه‌ی چنین سیستم‌‌هایی محسوب می‌شوند. کاربران در این تصور هستند که با اتصال تجهیزات متنوع خانه به شبکه‌ی اینترنت، حریم خصوصی خود را از دست بدهند. دراین‌میان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌‌سازی پیرامون ساختارهای شبکه از سوی شرکت‌هایی همچون هیناوا نقش اساسی پیدا می‌کند.
هیناوا برای توسعه‌ی محصولات و خدمات خود، فرایندهای تحقیق و توسعه را به‌صورت جدی پیگری می‌کند. آن‌ها در فازهای بعدی توسعه‌ی نرم‌افزار، بهبود دستیارهای صوتی تجهیزات هوشمند را در نظر دارند. درحال‌حاضر سرویس‌های هیناوا به دستیار صوتی فارسی مجهز هستند، اما با به‌کارگیری هوش مصنوعی و آموزش دستیارهای موجود، قطعا تجربه‌‌ی کاربری بهینه‌ای به مشتریان ارائه خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/150025/استارتاپ-هیناوا،-تولید-بومی-سخت‌افزار-و-نرم‌افزار-خانه-هوشمند
بستن   چاپ