آریا جوان
دکوراسیون خانه 70 متری
يکشنبه 30 تير 1398 - 13:43:49
آریا جوان -
دکوراسیون خانه 70 متری
k ١.٩
١
چیدانه / برخی افراد تصور می‌کنند دیزاین خانه‌های کوچک به دلیل محدودیت فضا، نمی‌تواند به درستی انجام شود و تنها در این خانه‌ها باید به فکر تامین مایحتاج و گذران زندگی بود. درست است که در طراحی خانه‌های کوچک ایرانی، فضای محدود امکان استفاده از تجهیزات یا هر وسیله‌ای را نمی‌دهد، ولی می‌توانید با رعایت نکات مهم در طراحی بهترین دکوراسیون را با توجه به سلیقه و بودجه خود به دست آورید.
در این مطلب به دکوراسیون خانه مجردی فرشید نادری در پاسداران رفته ایم. طراحی خانه کوچک در تهران را در ادامه مشاهده کنید.
خانه فرشید در یک نگاه
تعداد افراد ساکن: یک نفر
شغل صاحب خانه: مشاور حقوقی بانک
موقعیت شهر: تهران/ محله: ساقدوش (پاسداران)
متراژ فضا: 69 متر مربع
سال ساخت: 1378
طبقه دوم
ملک شخصی
تعداد اتاق خواب: دو خوابه
تعداد سرویس بهداشتی: بک عدد
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگ‌های غالب: طیف‌هایی از رنگ قرمز و سبز (نورپردازی با نور‌های گرم)
ویژگی برجسته طراحی: استفاده از متریال طبیعت نظیر چوب، آجر و گیاه
طراح: فرشید نادری، البته خانواده هم مشورت دادند
نوسازی شده
مدت زمان اجرا و خرید وسایل: 6 ماه (از مهر تا اسفند 97)
هزینه دکوراسیون منزل: تقریبا 40 میلیون تومان در سال 1397
فضای مورد علاقه: دیوار آجری پشت تلویزیون، پنجره دکوراتیوی که برای اجرای آن زمان زیادی صرف کردم و کتابخانه

داستان بازسازی و دکوراسیون خانه فرشید

ابتدا که خانه را خریداری کردم، بسیار کثیف و آشفته بود. اما مشخص بود که با چند ایده ساده زیبایی و طراوت به آن باز می‌گردد. تعمیر کابینت، عوض کردن تعدادی از سرامیک‌های کف (چند سرامیک شکسته و پیدا کردن نمونه مشابه آن بسیار سخت بود)، بازسازی سرویس بهداشتی و جدا کردن کاغذ دیواری‌ها کار‌هایی بودند که برای بازسازی خانه انجام شد.

از جمله ماجرا‌های جالب در بازسازی خانه آجر سفید اجرا شده است. زمانی که خانه را تحویل گرفتم، تمام دیوارپوش‌ها کاغذ دیواری بود و ما فقط در نظر داشتیم دیوار پشت تلویزیون را آجر با زمینه تیره و بقیه دیوار‌ها را رنگ کار کنیم. اما بعد از آنکه کاغذ دیواری نشیمن را جدا کردیم، از روی سرامیک‌ها متوجه شدیم قبلا آنجا آشپزخانه بوده است! یعنی عملا پروژه رنگ به مشکل خورد. به عبارتی باید سرامیک‌ها را جدا می‌کردیم یا مجددا روی آن‌ها را کاغذ دیواری نصب می‌کردیم. اما راه سومی به ذهنم رسید و آن هم آجر سفید بود. آجر‌های سفید موجود در بازار آجر واقعی نبوده و طرح آجر (کامپوزیت) هستند. از آنجایی که اصالت برای من بسیار مهم است، برای دیوارپوش از آجر فشاری استفاده کردیم و پس از رنگ آمیزی فرم مورد نظر را پیدا کرد.

دکوراسیون نشیمن ایرانی به سبک تلفیقی
مبلمان: بازار مبل
میز تلویزیون: از صفر تا صد توسط خودم اجرا شده است. یعنی چوب گردو جداگانه خریداری شد و آهنگر فریم آن را ساخت. سپس فریم را خودم رنگ کردم و روی چوب هم پلی استر زده شد.
میز و صندلی غذاخوری: برند یولکا چوب
کتابخانه: برند یولکا چوب
بوفه: برند یولکا چوب
فرش: تیمچه فرش قم
گیاهان و گلدان ها: متفرقه

در دکوراسیون به سبک تلفیقی نشیمن مبل راحتی چستر را مشاهده می‌کنید که در کنار صندلی‌های تک، فضای نشستن را به وجود آورده اند. فرش دستبافت سنتی، دیوار آجری سفید و استفاده از چوب عناصری هستند که به خواست فرشید باعث اصالت بخشی به فضای داخلی منزل شده اند.

در دیوار روبرویی نشیمن خانه آجر‌های دکوراتیو قهوه‌ای نصب شده اند. رنگ گرم این آجر‌ها برای خانه پر نور فرشید انتخاب مناسبی بوده و موجب کوچک شدن فضای داخلی منزل نشده است.
برای جداسازی دکوراسیون غذاخوری از دیگر فضا‌ها و همچنین به وجود آوردن نشیمن دوم، می‌توانید بوفه روباز چوبی را ببینید. این بوفه در ورودی خانه قرار گرفته و تا حدودی باعث به وجود آمدن حریم خصوصی می‌شود.

درست در پست این بوفه طبقه دار نیم ست دیگری از مبلمان و میز و صندلی چوبی غذاخوری قرار دارند. گلدان بزرگی از گیاهان آپارتمانی موجب انرژی بخشی به فضای خانه شده است.
میز و صندلی ناهارخوری تمام چوب بوده و با استفاده از تشکچه‌های رنگی نشیمن نرم و راحتی را در حین استفاده به وجود می‌آورد. استفاده از پرده حریر برای پنجره‌های خانه علاوه بر آنکه جلوی دید را به داخل می‌گیرد، با فیلتر کردن نور باعث روشن شدن فضای داخلی خانه می‌گردند.

در کنار نشیمن آشپزخانه اپن با کابینت هایگلاس دیده می‌شود. استفاده دیوارپوش بین کابینتی با سرامیک‌های بزرگ طوسی رنگ و نقوش طلایی با رنگ روشن کابینت‌ها همخوانی خوبی به وجود آورده است.
دکوراسیون اتاق خواب فرشید با نور طبیعی

وسایل تزیینی مورد علاقه: کنده‌های سه تایی درخت (داخل اتاق خواب)
جالب این است که این کنده‌ها به صورت ضایعات و یک تکه در کنار خیابان افتاده بود. به محض آنکه به چشمم خورد، حس کردم می‌توان با آن طراحی انجام داد و زمانی که دنبال ساخت میز تلویزیون بودم، آن را به چوب بری بردم و نجار آن را به صورت سه تکه برش زد و نتیجه کار هم چیزی است که در تصویر مشاهده می‌کنید.

در دکوراسیون اتاق خواب وسایل دیگری نیز وجود دارند که در کنار هم فضای دلنشین و آرامی را به وجود آورده اند. رنگ آبی دیوار، پرده حریر و نور طبیعی خورشید اتاق خواب را دلنشین‌تر کرده اند. استفاده از فرش دستبافت سنتی و کتابخانه چوبی هم نشانی از حضور اصالت در چیدمان این فضا دارد.

دکوراسیون اتاق خواب دوم با صندلی‌های فلزی رنگی و گیاهان آپارتمانی
کار‌های خدماتی دکوراسیون منزل را چه گروهی انجام داده است؟

شخصا توسط اینجانب ایده پردازی صورت گرفت و توسط استادکاران اجرا شد. اکثر خدمات را توسط اپلیکیشن استادکار به انجام رساندیم مانند نورپردازی تا آجر، نظافت و ...
توصیه فرشید: از رنگ‌های غیر خنثی غافل نشوید

من پیشنهاد می‌کنم در طراحی داخلی خانه از رنگ‌های غیر خنثی مثل سبز و قرمز هم استفاده شود. همچنین بهتر است از شلوغ کردن فضای منزل با وسایل اضافی خودداری کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/151029/دکوراسیون-خانه-70-متری
بستن   چاپ