آریا جوان
رقابت در 352 محله پایتخت
انتخابات شورایاری تهران آغاز شد / ماراتن 12هزار نفری شورایاران
جمعه 4 مرداد 1398 - 09:37:21
آریا جوان - پنجمین دوره انتخابات شورایاران شهر تهران از ساعت هشت صبح امروز در 352 محله پایتخت آغاز شد.

پیش از این رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در نامه ای، این انتخابات را غیرقانونی توصیف کرده بود. با این حال نظر وزارت کشور بر برگزاری این انتخابات بود.
در همین راستا دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از استقرار 7000 صندوق رای تمام الکترونیک در شعب اخذ رای خبر داد.
سیدحمید طهایی به ایسنا گفت: روز جمعه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در 352 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود و تعداد 7000 صندوق رای تمام الکترونیک در 1700 شعبه مستقر خواهند شد. وی با بیان این‌که انتخابات در ساعت 8 صبح چهارم مردادماه (جمعه) آغاز و به مدت 8 ساعت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: البته براساس آیین‌نامه می‌توانیم به مدت چهار ساعت زمان انتخابات را تمدید کنیم.
طهایی با بیان این‌که 12 هزار و 328 نفر در انتخابات شورایاری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت 12 هزار و 30 نفر تایید شده است، افزود: صلاحیت 56 نفر احراز نشده و مابقی افراد نیز به علت نقص مدرک و عدم تصحیح آن از دور انتخابات خارج شدند.
دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ادامه داد: از آنجا که سیستم رای‌گیری تمام الکترونیک است به نظر می‌رسد روز شنبه بتوانیم آرای نهایی را اعلام کنیم.
شهردار تهران نیز دیروز با انتشار بیانیه ای از همه مردم تهران دعوت کرد تا با حضور در پای صندوق های رای، در این انتخابات شرکت کنند.
شورایاران به عنوان بازوی مردمی شوراهای شهر شناخته می شوند و انتخابات امروز، شورایاران هر محله را مشخص می کند.
اصولگرایان، اصلاح طلبان را متهم می کنند که با برگزاری انتخابات شورایاری، عملا در پی شبکه سازی برای انتخابات مجلس در شهر تهران است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/153738/انتخابات-شورایاری-تهران-آغاز-شد---ماراتن-12هزار-نفری-شورایاران
بستن   چاپ