آریا جوان
یک تروریست بی‌رحم جانشین البغدادی شد/ نفر دوم داعش کیست؟
پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 16:56:08
آریا جوان - قرداش یکی از نزدیکان البغدادی است و زمانی که خلیفه خودخوانده داعش در موصل بود، او یکی از حکام شرع در این شهر بوده است.

به گزارش خبر فوری ، ساعاتی قبل خبرگزاری اعماق(منسوب به داعش) گزارش داد که ابوبکر البغدادی «عبدالله قرداش» را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.( اینجا بخوانید) پیش از این برخی رسانه ها گزارش کرده بودند که دو معاون ابوبکر البغدادی با نام های «ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» گزینه های اصلی برای جانشینی وی هستند اما انتخاب البغدادی بسیاری را شوکه کرد.
اخیرا البغدادی تحرکات بیشتری داشته است. پنج سالی بود که تصویری از ابوبکر البغدادی منتشر نشده بود و رسانه ها بارها از کشته شدن وی در سوریه و یا عراق خبر داده بودند، اما نهم اردیبهشت ماه سال جاری خلیفه خودخوانده وهابی با انتشار یک فیلم 18 دقیقه ای دوباره بر سر زبان ها افتاد. حالا با انتخاب جانشین، البغدادی گامی دیگر در جهت از سرگیری فعالیتش برداشته است.

اما عبدالله قرداش کیست؟
طبق گزارش سایتهای عربی، قرداش یکی از نزدیکان البغدادی است و زمانی که خلیفه خودخوانده داعش در موصل بود، او یکی از حکام شرع در این شهر بوده است. او همچنین از نزدیکان ابو علا العفری (رهبر داعش در زمان مجروح بودن البغدادی) بوده و در مدت ریاست کوتاه او توانسته به قدرت بیشتری برسد.
سایتهای عربی نزدیک به داعش گفته اند که پدر قرداش یکی از خطیبان مشهور سلفی بوده و او یکی از اولین افرادی است که بعد از سقوط موصل از البغدادی استقبال کرد.
طبق گزارش سایت تسریبات، قرداش یکی از تروریستهای بی رحم داعش است که حتی در بین خود اعضای این گروه تروریستی به قساوت شهره گردیده. با این وجود، چرا البغدادی او را به عندان جانشینش انتخاب کرده است؟
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که البغدادی بعد از شکستهای مختلف و از دست دادن تمام اراضی داعش در عراق و سوریه تغییر استراتژی داده و انتخاب قرداش هم در همین راستا صورت گرفته است.
الشرق الاوسط مدتی پیش در گزارشی نوشت که داعش در حال قدم گذاشتن در مسیر القاعده است و البغدادی هم به زودی شبیه بن لادن می‌شود.
در واقع طبق تحلیل این رسانه عربستانی، البغدادی پیش از این یک گروه تروریستی فاتح را رهبری می‌کرد که بخش اعظمی از عراق و سوریه را در دست داشته و خود را هم خلیفه می‌نامید. اما اکنون هیچ منطقه ای در دست البغدادی نیست. او تنها عده ای تروریست در اختیار دارد که می‌تواند از آنها در عملیات انتحاری استفاده کند. این امر باعث شده است که شرایط فعلی البغدادی بیشتر شبیه بن لادن باشد. برای هدایت گروههای تروریستی که در مناطق مختلف پخش هستند، ارسال فایلهای تصویری و ویدئو بهترین راه برای برقراری ارتباط و دیکته کردن دستورات است که البغدادی نیز دقیقا این روش را پیش گرفته( اینجا بخوانید ).

http://www.javanannews.ir/fa/News/158967/یک-تروریست-بی‌رحم-جانشین-البغدادی-شد--نفر-دوم-داعش-کیست؟
بستن   چاپ