آریا جوان
آمریکا آلمان را تهدید کرد
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:21:18
آریا جوان - ایرنا نوشت: سفیر آمریکا در آلمان روز شنبه گفت: اگر برلین هزینه های دفاعی مورد نیاز ناتو را افزایش ندهد، ایالات متحده هزاران نیروی نظامی خود از این کشور خارج خواهد کرد.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آلمانی (DPA) گفت: در واقع توهین آمیز است که فرض کنیم که مالیات دهندگان ایالات متحده باید همچنان هزینه های حضور 50 هزار نیروی آمریکایی در آلمان را بپردازند، اما آلمانی ها در عوض مازاد بودجه خود را در برنامه های داخلی خرج کنند.
گرنل افزود: آمریکایی ها درک نمی کنند که چرا آلمان به تعهدات خود در مورد ناتو و کمک به غرب عمل نمی کند و زمانیکه به انان تذکر داده می شود آنها از این امر بسیار ناراحت می شوند.
وی همچنین در پیامی توییتری از کمبود هزینه های دفاعی آلمان انتقاد کرد.

تخمین زده می شود در حدود 34 هزار سرباز آمریکایی در بیش از دهها پایگاه ارتش و نیروی هوایی آلمان مستقر باشند و همچنین 17 هزار کارمند پشتیبانی غیرنظامی آمریکایی نیز در این کشور حضور دارند.
انتقادهای دولت آمریکا از آلمان در حالی افزایش یافته است که برلین در هفته گذشته با پیشنهاد آمریکا برای حضور در ائتلاف دریایی در خلیج فارس مخالفت کرده بود.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان همزمان با اعلام وزارت دفاع انگلیس مبنی بر پیوستن این کشور به ائتلاف آمریکایی، تاکید کرد که با وجود این اقدام لندن، برلین به این ائتلاف نخواهد پیوست.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پس از خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ملت ایران تلاشی را برای اجماع سازی علیه کشورمان در جهان آغاز کرده، نزدیک به دو ماه است که تلاش می کند کشورهای مختلف را برای تشکیل ائتلافی نظامی-دریایی در خلیج فارس با خود همراه کند.
اما تلاش های کاخ سفید که به اذعان کارشناسان پس از خروج از برجام توان اجماع سازی در جهان را از دست داده، تنها توانسته انگلیس را آنهم به صورت مشروط و رژیم صهیونیستی را که از لحاظ فنی توان مشارکت در چنین ائتلافی را ندارد، به خود جلب کند.
انگلیس روز دوشنبه گذشته ضمن اعلام پیوستن به ائتلاف آمریکا گفت که این اقدام هیچ تاثیری در تلاش این کشور برای حفظ برجام نخواهد گذاشت و کشتی های انگلیسی ملزم به نظارت بر تحریم های آمریکا نیستند.
310311

http://www.javanannews.ir/fa/News/159082/آمریکا-آلمان-را-تهدید-کرد
بستن   چاپ