آریا جوان
مهمترین نکات در مورد لیزر کردن موهای زائد
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 15:18:54
آریا جوان -
مهمترین نکات در مورد لیزر کردن موهای زائد
k ١.٩
٠
منودلیار / لیزر کردن موهای زائد یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن موهای بدن است که طرفداران زیادی پیدا کرده و امروزه انواع و قیمت های مختلفی دارد و افراد با توجه به تشخیص پزشک یکی از آنها را انتخاب می کنند. انرژی اشعه ای که در این دستگاه ها وجود دارد منجر به ضعیف شدن فولیکول مو و از بین رفتن 85 تا 90 درصد موهای زائد می شود. در این مقاله به بررسی مهمترین نکات برای استفاده از لیزر می پردازیم:
1. اهمیت زمان
رشد موها در هر فرد با دیگری متفاوت است و بهترین زمان برای لیزر کردن موهای زائد 4 تا 6 هفته بعد از آخرین اپیلاسیون است. در طول این یک ماه بهترین روش از بین بردن موهای زائد، استفاده از تیغ اصلاح است. البته که پزشک متخصص در مورد این نکات به تو توضیح خواهد داد.
2. رنگ پوست و مو
افرادی با پوست روشن و موهای ضخیم پس از استفاده از لیزر، نتیجه سریع تری را کسب می کنند. هرچه پوست تیره تر باشد، دوره درمان نیز افزایش می یابد. موهای بسیار نازک و روشن (بور) گزینه مناسبی برای لیزر نیستند و گاهی مواقع لیزر کردن موهای نازک و کرکی منجر به ضخیم شدن این نوع موها نیز می شود.
3. انتخاب دستگاه لیزر مناسب
دستگاه های لیزر با توجه به جنس مو و پوست و همچنین کمترین آسیب انتخاب می شوند. برای مثال لیزر الکساندرایت کمترین میزان درد و آسیب را داشته و برای همه رنگ پوست ها مناسب است. لیزر دایود نیز برای پوست های روشن بسیار ایده آل است.
پس از توجه به این موارد، مهمترین نکته مراجعه به افراد حرفه ای در کلینیک های معتبر و بدون توجه به قیمت است، زیرا در صورت انتخاب اشتباه پوست تو دچار آسیب می شود. یادت باشد کسی که قرار است کار لیزر کردن موهای زائد را برای تو انجام دهد باید در این کار متخصص باشد و به خوبی در مورد نحوه کار با دستگاه و موارد جانبی آگاه باشد. او باید توضیحات لازم پیش و پس از لیزر کردن را به تو یاد دهد.
یادت باشد که لیزر کردن موهای زائد یکی از راه حل های از بین بردن این موهاست و قطعاً راهکار آخر نیست. این روش هزینه زیادی دارد و نیاز به پیگیری دارد، بنابراین اگر هرکدام از این شرایط را نداری، باید از روش های جایگزین استفاده کنی. استفاده از تیغ اصلاح، پد موبر، کرم مو بر، اپلاسیون کردن و… راهکارهای مختلفی هستند که می توانی برای از بین بردن موهای بدن به کار بگیری. یادت باشد که عدم اصلاح موهای بدن در مناطقی که تحت نور یا جریان هوا قرار ندارند، منجر به رشد میکروب ها و بد بو شدن بدن می شوند. بنابراین برای سلامت عمومی بدن و توجه به بهداشت جامعه، موهای زائد بدن را اصلاح کن، با هر روشی که خودت می دانی و مناسب توست! همیشه نظافت را رعایت کن و اگر تصمیم داری از لیزر کردن استفاده کنی، حتماً با چند مرکز متخصص مشورت کن. می توانی با دوستانی که این کار را تجربه کرده اند هم صحبت کنی و از راهنمایی های آن ها برای کاهش درد و آزار لیزر کردن بهره بگیری.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159463/مهمترین-نکات-در-مورد-لیزر-کردن-موهای-زائد
بستن   چاپ